[Chello] Splitter kapot !

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb al enkele jaren hierzo een Chello verbinding liggen. Altijd naar behoren gewerkt. Maar nu heb ik sinds enkele weken dat mijn televisie ontvangst enorm slecht is (Nederland 1,2,3). Ik alle kabels nagemeten in het huis, kwam ik aan bij de splitter, blijkt dat de coax-plug voor de tv ontvangst die maakt geen goed contact meer, waardoor dus de beeldkwaliteit slecht wordt.. Ik heb hier nl. nog een ouder model splitter (ze noemen het een cable modem optimizer) welke 1 uitgang (schroefconnector) heeft voor data, en twee uitgangen voor TV en radio.

Nu ben ik bang dat als ik Chello opbel om te vragen of ze mij een nieuwe splitter kunnen opsturen dat ik dan ook mijn kabelmodem (+ vast IP) kwijt ben, aangezien er tegenwoordig niet meer van zulke splitters worden geleverd.

Kan iemand mij hiervan informatie voorzien en weet iemand hoe die procedure gaat bij Chello, want ik wil natuurlijk niet mijn splitter voor een week kwijt zijn + geen internet + geen tv hebben.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gewoon chello bellen en zeggen dat de splitter defect is. Die splitters zijn naar mijn weten precies hetzelfde alleen een ander kastje.
En een nieuw modem, mja, dat kreeg ik ook was er ook niet blij mee, maar na een paar weken had ik weer een stabiele verbinding (en ja ook een ander ip, maar dat is logisch na een verhuizing 8)7 )

Verwijderd

Bij mij was de soldeerverbinding plug-printplaatje los, en dit was eenvoudig te solderen

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik heb die splitters laatst nog bij de formido of gamma te koop gezien. Je kunt eventueel nog iets wat een abonnee overname punt overwegen (aan te sluiten daat waar je kabel het huis binnen komt. Daarmee werd bij mij de zaak beter (beeld en internet).

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-01 op 27-12-2003 17:24 . Reden: Juiste benaming ]

Do as I say, don't do as I do.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Bart-01 schreef op 27 december 2003 @ 17:21:
Ik heb die splitters laatst nog bij de formido of gamma te koop gezien. Je kunt eventueel nog iets wat een abonnee overname punt overwegen (aan te sluiten daat waar je kabel het huis binnen komt. Daarmee werd bij mij de zaak beter (beeld en internet).
Dat is juist het punt, daar zit bij mij nu het mankement. En volgens mij zijn die splitters nl. niet te koop bij de diverse bouwmarkten, want volgens mij worden die dingen speciaal voor de kabelexploitant gemaakt. Helaas kan ik geen foto's maken (digicam kapot), dan was het wat makkelijker uit te leggen.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:02

sjaak

un giorno credi

Gewoon bellen en zeggen dat je ntu kaduk is, sturen ze gewoon een nieuwe op. Heb je dat vaste ip omdat je al die tijd verbinding had? (lijkt me niet logsch ;)) Je houd gewoon je modem enzow dus je zal je ip ook wel houden.

Verwijderd

.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:13 ]

Pagina: 1