Wanadoo ADSL vraag - nieuwsgroepen

Pagina: 1
Acties:

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik heb een vraag over Wannadoo ADSL internet.

Ik kreeg deze week telefonisch een aanbieding voor Wannadoo internet.
Het ging om ADSL light (1024/320), met gratis USB-modem, geen installatiekosten, de eerste 6 maand zou het 19,95 kosten, de 6 maand erna 24,95 (tot einde contract).
Ook na het contract zouden de kosten maximaal 24,95 per maand bedragen - dit zou het grote voordeel zijn t.o.v. de "normale Wannadoo aanbieding".
Op zich een heel aantrekkelijke aanbieding, toch heb ik wat twijfels.
De laatste tijd (o.a. via Consumentenbond) komt Wannadoo niet al te positief in het nieuws.
Heeft iemand hier ervaringen? Positief danwel negatief met Wannadoo?

De voornaamste vraag van mij over Wannadoo gaat over nieuwsgroepen.
Daar kan ik op de Wannadoo site helemaal niets over vinden, en ook de man van wie ik de aanbieding kreeg kon mij er niets over melden.
Ik neem aan dat Wannadoo wel nieuwsgroepen heeft, maar hoe zijn deze?
- alleen text of ook binaries?
- hoe is de retentie?
- is er een maximum aan open treads?
- hoe groot is de server? (vergelijkbaar met bijvoorbeeld XS4all of Demon?)

Nog een laatste vraag: is het mogelijk om via Wannadoo mijn oude emailadres (via hccnet) te gebruiken?

Ik wordt begin volgende week teruggebeld, hopelijk kunnen jullie me voor die tijd aan informatie helpen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Lol, voor mijn Wanadoo ervaringen zou ik je graag willen verwijzen naar het volgende topic.
Simpel samengevat: Werkt het, dan heb je geen problemen. Maar zodra je een probleem hebt, is er een kans dat je tijden bezig bent. Misschien trek ik het aan, ik weet het niet...

Het gebruik van je oude mail adres is geheel afhankelijk van de service van HCCnet. Wanadoo staat er in ieder geval om bekend dat de pop mail server van een Free accountje niet gechecked kan worden vanaf een andere verbinding dan de aangeboden inbelverbinding. Daarentegen kan je als je een ADSL verbinding hebt wel weer vanaf andere verbindingen dan Wanadoo de pop mail server bereiken. Sowiso kun je in alle gevallen de webmail variant gebruiken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:11
Vraag aan Ch!pY-J :

En voor mijn specifieke vragen:

hoe is je ervaring bij Wannadoo m.b.t. nieuwsgroepen?
Gebruikte je ze en was dat text-only of ook binaries?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Verwijderd

natuurlijk heeft wanadoo ook binaries :). Ik kan hier iig 8 threads aanzetten. Retentie verschilt per groep. Niet zo gek lang iig.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb idd wel eens nieuwsgroepen gebruikt. Ook om stuff te downloaden. Maar doordat ik er niet veel van begreep ben ik er maar snel weer mee gekapt. Binaries waren er iig wel te downloaden.
Sinds 1-2 maanden weet ik ook wat retentie tijden betekenen, dat wist ik toen echter nog niet (2 jaar geleden). Maar bepaalde nieuwsgroepen waren de berichten iig 2 dagen oud (wat ik me er nog van kan herinneren).

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Iets dat zeker wel aandacht behoeft is dat het aanbod specifiek voor een USB-modem is. Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee, maar als ik de verhalen hier op GoT zo eens lees denk ik dat dat niet echt de beste keus voor ADSL is. Mogelijk moeten ze van de voorraad af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als wanadoo klant gebruik je de newsservers van euro.net (of euronet.nl) welke allemaal onder de 'wanadoo hoed' vallen. Deze zijn naar mijn weten wel in orde kwa binairy en text. (gebruik ze zelf ook).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 20:01

cruncher

wanna crunch someone?

Het zal wel werken, maar natuurlijk niet te vergelijken met newszilla van xs4all. Ook al voeren ze daar niet alle mogelijke " gewilde" nieuwsgroepen. Er is genoeg en dat met een retentie van max 14 dagen.........

can you read my mind?

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 23:42

Sebastiaan

....

De grote groepen zoals boneless, dvdr, nl, x, misc zijn gewoon allemaal beschikbaar bij wanadoo, maar de retentietijden zijn bij deze groepen kort, meestal maar iets meer dan 1 dag.
Op kleinere groepen is de retentie beter, meeste richting de 3 dagen.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mr. Liu schreef op 27 december 2003 @ 21:17:
Iets dat zeker wel aandacht behoeft is dat het aanbod specifiek voor een USB-modem is. Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee, maar als ik de verhalen hier op GoT zo eens lees denk ik dat dat niet echt de beste keus voor ADSL is. Mogelijk moeten ze van de voorraad af.
Ik zou inderdaad even de specs van je mobo nakijken icm die USB modem. Mijn Mxstream avontuur begon met dat modem. Een en al problemen... Totdat ik een jaar later het omgeruild kreeg voor een ethernet variant....
Was het voorheen juichen als ik langer dan een 30 minuten continu online was, baal ik er tegenwoordig van als ik m'n servertje moet resetten na 30-60 dagen voor een software update oid. Maar goed, misschien heb ik het hele afgelopen jaar misschien een downtime gehad van 30 minuten (qua internet)....

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 15:29

Voxie2

//\\RoCkS//\\

En hoe zit het met de snelheid? Ik heb die aanbieding ook gekregen en zit bij chello. Een stuk duurder maar je kan er wel van op aan, zeker qua snelheid. Hoe zit dit met wannadoo??

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
de wanadoo nieuwsgroepen zijn erg goed, ook de binaries. verschilt niet zoveel met xs4all. ik kan het weten, ik heb tevens een account op xs4all. dit account gebruik ik als fill-server (eerst wordt de wanadoo server leeggetrokken, datgene wat niet bij wanadoo staat wordt van xs4all weggehaald).
ik heb tot nu toe 420 gig gedownload via wanadoo en zo'n 30gig via xs4all). dus lijkt wel veel op elkaar. ook het aantal nieuwsgroepen is ongeveer hetzelfde.
retentietijd van xs4all is iets langer, ik zie wel vaker dat posts gepurged zijn bij wanadoo, maar wel nog bij xs4all staan. maar echt veel langere retentie heeft xs4all ook niet.
zelf ben ik erg tevreden over wanadoo. heb wanadoo gekozen mede vanwege de nieuwsserver van hun...
ook nooit gezeur gehad over fup, heb een basic abonnement.
ik download zo'n 50 gig per maand, 95% uit nieuwsgroepen.
wanadoo heeft nl. ook de "leuke" nieuwsgroepen, binaries.nl, boneless, movies.divx, etc...

M.

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
over de snelheid, altijd maximaal waar ik woon. modem ook nooit off-line. de laatste keer was afgelopen week met de upgrade van adsl. de keer daarvoor was de upgrade van de vorige adsl actie.
ik zou natuurlijk wel het ethernetmodem kiezen, dat is op dit moment gratis bij alle abo's...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Toevallig kwam ik het volgende bericht tegen op een forum:
Vriendjes en vriendinnetjes.

Onze vrienden van Wanadoo en indirect Euronet (zelfde usenet server-pair) hebben een nieuwe truc om het velen downloaden uit stampvollen nieuwsgroepen tegen te gaan.

Sinds vorige week staat er een limliet op het aantal headers per groep van 200.000.
Dat betkend dus dat zodra er bovenop de 200.000 extra gepost wordt er onderop headers afvallen. Het FiFo principe dus.

Wat merk je als wanadoo en euronet abonnee nu van...
De vele postings van DVD's in een aantal zeer beperkt groepen als .misc .boneless etc etc zorgen dat deze groepen helemaal vol lopen.
Recent voorbeeld is de film "Vertrouwen" (=FTD posting titel in .misc maar dan in het engels )
Deze groep staat zo vol dat nu al, 18 uur na de start van het posten, ruim de helft van het begin van de film er al af is.

Da's lekker.

Ik heb het dus nu definitief gehad met Wanadoo en z'n truckendoos...
Abbo is opgezegd.

Tegen de posters van alles wat lekker is, zou ik in naam van vele Wanadoo lotgenoten willen zeggen...
Spreid die postings ook naar andere bin groepen want de bekende groepen zitten nokkie vol.
Heb het alleen zelf nog niet ervaren. Ik wilde de Wanadoo newsserver ook nog ff uitproberen voordat ik definitief stop bij ze. Maar hier word ik echt niet vrolijk van iig...

• Undeclinable
  • Niet online
nocalimero schreef op 27 december 2003 @ 16:39:
Ik heb een vraag over Wannadoo ADSL internet.

Ik kreeg deze week telefonisch een aanbieding voor Wannadoo internet.
Het ging om ADSL light (1024/320), met gratis USB-modem, geen installatiekosten, de eerste 6 maand zou het 19,95 kosten, de 6 maand erna 24,95 (tot einde contract).
Ook na het contract zouden de kosten maximaal 24,95 per maand bedragen - dit zou het grote voordeel zijn t.o.v. de "normale Wannadoo aanbieding".
Is er ook een mogelijkheid dat je tegen Wanadoo zegt dat ik ook graag door hen gebeld zou worden met deze aanbieding? Heb net een huis gekocht en zit te twijfelen tussen Demon en Wanadoo, maar met deze aanbieding zou ik niet langer twijfelen!! >:)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Undeclinable schreef op 26 januari 2004 @ 12:34:
[...]
Is er ook een mogelijkheid dat je tegen Wanadoo zegt dat ik ook graag door hen gebeld zou worden met deze aanbieding? Heb net een huis gekocht en zit te twijfelen tussen Demon en Wanadoo, maar met deze aanbieding zou ik niet langer twijfelen!! >:)
Wat denk je zelf? Denk dat je gewoon pure mazzel hebt als je gebeld word voor zoiets...

Om nog even op de vraag van de TS terug te komen:
Over het downloaden gesproken, haalde ik vanaf vrijdag avond (eerste keer na lange tijd dat ik er weer eens naar kijk) tot gister een snelheid van 30-50 kb/s met alleen topic titles downloaden (snelheid van 3-5 threads in totaal). (alt.binaries.boneless duurde 2-3 uur als er 24 uur lang niet geupdate was). Haal ik nu 120-180 kb/s met 3-5 threads alleen al topics downloaden... Wel een groot verschil vind ik zelf.

Ondertussen ga ik nog ff verder testen en uitzoeken hoe het allemaal werkt...

[update]
Momenteel ben ik wat aan het leechen; op 8 threads met 208-210 kb/s tevens ongeveer de max van mijn verbinding. Meer threads kan GrabIt niet aan. De leech snelheid valt dus niet over te klagen...

[ Voor 49% gewijzigd door jules op 26-01-2004 13:56 ]

• Undeclinable
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 26 januari 2004 @ 13:33:
[...]

Wat denk je zelf? Denk dat je gewoon pure mazzel hebt als je gebeld word voor zoiets...

Snap ik ook wel hoor.....helaas.....:(

Om nog even op de vraag van de TS terug te komen:
Over het downloaden gesproken, haalde ik vanaf vrijdag avond (eerste keer na lange tijd dat ik er weer eens naar kijk) tot gister een snelheid van 30-50 kb/s met alleen topic titles downloaden (snelheid van 3-5 threads in totaal). (alt.binaries.boneless duurde 2-3 uur als er 24 uur lang niet geupdate was). Haal ik nu 120-180 kb/s met 3-5 threads alleen al topics downloaden... Wel een groot verschil vind ik zelf.

Ondertussen ga ik nog ff verder testen en uitzoeken hoe het allemaal werkt...
Welke newsreader gebruik je? Ik ben namelijk sinds kort overgestapt van XNews naar Newsleecher en ik moet zeggen dat m'n gemiddelde snelheid ENORM omhoog is gegaan, van 60-65 naar 105-108!!! (Dit met Lite-abo van XS4ALL)

XNews scant namelijk elk partje dat die download, Newsleecher volgens mij ook wel, maar doet daar vele malen korten over en met 3 connecties naar Newszilla is het genieten geblazen!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Undeclinable schreef op 26 januari 2004 @ 13:54:
[...]
Welke newsreader gebruik je? Ik ben namelijk sinds kort overgestapt van XNews naar Newsleecher en ik moet zeggen dat m'n gemiddelde snelheid ENORM omhoog is gegaan, van 60-65 naar 105-108!!! (Dit met Lite-abo van XS4ALL)

XNews scant namelijk elk partje dat die download, Newsleecher volgens mij ook wel, maar doet daar vele malen korten over en met 3 connecties naar Newszilla is het genieten geblazen!!
Zo te lezen is dit dus ook afhankelijk van de snelheid van je computer en zeker ook in combinatie met je virusscanner.... Je kan bij Wanadoo iig met 8 threads leechen :)

Ik ga zo eens testen... Mijn specs: Wanadoo ADSL basic, AMD XP 2200+ met Kaspersky Anti-Virus pro 4.5

[Update: uitslag test]
Die snelheid van je proc icm virusscanner heeft er weinig mee te maken iig. In ieder geval maakt het geen verschil uit met het binnenhalen van headers.

Ik heb nu wat grotere nieuwsgroepen toegevoegd en GrabIt aan het downloaden gezet. Met 8 threads tegelijkertijd zat ie (met alleen headers) meteen aan de volle snelheid van mijn verbinding (170-210 kb/s)
Met 2 threads zat hij tussen de 70 tot 140 kb/s. Vanaf 4 threads zat hij al tegen de volle snelheid aan.

Wel ben ik nu van 8 grote nieuwsgroepen alleen de headers aan het downloaden. Vaag genoeg kakt hij nu wel in naar 80-140 kb/s. Terwijl pocessor & HDD belasting erg laag ligt...

Ik kan er dus geen touw aan vastknopen...

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 26-01-2004 14:59 ]

Verwijderd

Specs: Wanadoo ADSL light; Norton Antivirus 2004; Norton Firewall; Ethernetmodem speedtouch

Binaries downloaden met Grabit

Ik ben aardig tevreden over het downloaden bij nieuwsgroepen.
De laatste tijd is wel de verbinding onstabiel, met name tijdens drukke uren gaat het downloaden van de threads erg langzaam, dit heeft mischien te maken met de recentelijke snelheidsverhogingen.
Ik ben aan het proberen met X-pad in X-news de threads rechtstreeks op te zoeken en dat werkt aardig; hoef je in iedergeval niet de onnodige threads te downloaden

Ik kan trouwens maximaal 2 threads aanzetten in Grabit :? ; Heeft dat te maken met het verschil in ABO Light of Basic?
Een vriend van mij heeft freeler Basic en kan wel alle 8 de threads aanzetten

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 16:00:
De laatste tijd is wel de verbinding onstabiel, met name tijdens drukke uren gaat het downloaden van de threads erg langzaam, dit heeft mischien te maken met de recentelijke snelheidsverhogingen.
Wat zijn drukke tijden? 's avonds na 19.00u tot 23.00u en in het weekend?
Ik kan trouwens maximaal 2 threads aanzetten in Grabit :? ; Heeft dat te maken met het verschil in ABO Light of Basic?
Een vriend van mij heeft freeler Basic en kan wel alle 8 de threads aanzetten
Ik denk het. Bij mij doen ze het iig. Maar met 3 threads zit ik al bijna tegen de 100 kb/s aan. Dus wat dat betreft maakt dat ook niet zo heel veel uit bij jou.

hmz, lol, op het moment van schrijven lijkt de server dood te zijn...

[edit]
Net met 3 threads rond de 100 kb/s, nu kakt ie in met 2 threads naar 30 kb/s. Het lijkt wel alsof nederland terug komt van werk/school weet ik veel wat, en z'n computer aanzet!

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 26-01-2004 16:51 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Evene een usenet server comparison:
Wanadoo laat access toe vanaf buiten hun netwerk. Dit is ongelimiteerd. (6 verbinding/server, > 800 KB/sec stabiel via 10 Mbit half-duplex -> Switch -> Gbit UUNET...)

Wanadoo XPAT snel, altijd, en is net zo compleet als newszilla. De retentie is wat lager. Xpatten gaat de laatste twee dagen wat sneller.

Wanadoo mist wat minder populaire groepen (alt.binaries.pl.mp3, alt.binaries.pl.ape), maar zolang het bij wanadoo er op staat haal ik het liever daar vanaf.

XS4all is ook leuk, alleen je snelheid wordt zwaar gecapped, en XPAT is stuk de laatste paar dagen. Ook missen vaak de bodies bij oudere posts, terwijl de headers er nog wel staan...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb net gekeken in alt.binaries.dvd. Daar zag ik een bijvoorbeeld een DVD staan. Vanmiddag stond het begin er nog, alleen het einde nog niet. Op dit moment worden de laatste files geupload en staan de eerste files niet meer online.

idd wat ik hierboven al ergens poste een retentie tijd van maar 22 uur... Vind ik persoonlijk wel heel erg kort. Wat mij betreft zou dit wel minimaal 2 dagen mogen blijven staan.

Gelukkig zou ik met mijn download snelheid de file wel optijd binnen kunnen halen.

Conclusie Wanadoo is toch niet zo heel relaxed...

edit:

Nog even een update, op dit tijdstip ma mo om 04.15 gaat het downloaden van topic retesnel! Bij een full update in Grabit zit ie met 2 threads al behoorlijk tegen z'n max aan, maar als ik het grafiekje van DU-meter vlakker wil hebben, moet ik een 3e aanzetten. Dan zie ik hem constant rond de 223,5 kb/s. In Grabit zelf is dat rond de 207 kb/s.

Waarschijnlijk zitter er doordeweek 's avonds en in het weekend te veel mensen te X-path-en... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door jules op 09-02-2004 04:22 ]

Pagina: 1