Toon posts:

Aopen CD-RW CRW5232 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even bij een kennis langsgeweest die problemen had met zijn nieuwe cd-rom speler:

Even de feiten:

- In Bios wordt hij gewoon herkend als een Aopen CD-Rom speler
- In Windows wordt hij ook herkend alleen kan hij het stuurprogramma niet laden

Ik krijg deze foutmelding bij probleemoplossen:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat
niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma
beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Natuurlijk heb ik de cd-rom speler een aantal maal uit apparaatbeheer verwijderd en opnieuw opgestart maar dat maakt niks uit. Hij ziet de cd-rom speler helemaal niet in de verkenner en onder deze computer.

Op de Aopen site kan ik geen drivers vinden voor deze cd-rw speler: Aopen CD-RW CRW5232

Wel een aantal updates maar daar had ik niks aan.

Alle aansluitingen in de kast lijken ook te kloppen en hij heeft wel gewoon Windows XP geinstalleerd maar om de een of andere reden kan hij hem dus niet vinden in Windows (althans de stuurprogramma's)
Aangezien de cdrom speler niet werkend is kan ik ook de xp-schijf er niet even ingooien.

Heb ik nog iets gemist wellicht?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een ding vooraf: je hebt geen aparte drivers nodig :)

Wellicht is er een nieuwere firmware, kun je er altijd ff inzetten natuurlijk, maar dat zal wel niks aan je probleem helpen enzo :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 27 december 2003 @ 16:22:
Een ding vooraf: je hebt geen aparte drivers nodig :)

Wellicht is er een nieuwere firmware, kun je er altijd ff inzetten natuurlijk, maar dat zal wel niks aan je probleem helpen enzo :)
Nee precies ik begrijp ook niet waarom hij dus zo zit te zeuren over die stuurprogramma's. Ik heb inderdaad die firmware gedownload maar dat installeren lukte niet om de een of andere reden.

Is het verstandig om de cd-rom drive weer in te ruilen?

In de bios staat geloof ik alles wel goed en het lijkt me niet dat ik daar nog verder aan hoef te zitten. Hardwarematig is alles ook goed aangesloten.
De hardeschijf werkt trouwens via Serial ATA, zou dit er wellicht mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 16:28 ]