DVD X Copy platinum NO compression werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om met DVD X Copy platinum een DVD te kopieren zonder compressie. Ik wil de DVD naar 2 DVD+R kopieren, maar het ellendige programma bakt alleen de eerste DVD en na het branden kom je gewoon terug naar het begin scherm en slaat doodleuk het bakken van de 2e DVD over.

Dit doe ik :

- Selecteren van alle titels
- compression uitvinken -> spliiting tabje wordt enabled
- Ik hou de verdeling aan die het programma voorstelt
- druk op NEXT
- de DVD wordt nu ingelezen (READ)
- Er wordt gevraagd om een lege DVD te plaatsen -> wordt gebrand

De 2e DVD krijg ik dus niet voor elkaar

Als ik de eerste DVD afspeel krijg ik wel netjes op de split een melding dat de 2e DVD moet plaatsen...

Heeft iemand dit probleem ook of moet je ergens iets instellen ?

En voor de zekerheid dan maar deze vraag : welk programma is WEL goed in het kopieren van DVD's naar 2 DVD+R's ? DVDFab ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Je kan dit heel makkelijk doen met een ander programma genaamd DVD X Copy XPRESS.
Dit programma is van dezelfde makers als DVD X Copy Platinum.
Het voordeel van DVD X Copy XPRESS is dat hij een dvd-film waar je een backup van wilt maken op een gewone standaard 4.7 gb dvd krijgt. Je hebt geen kwalliteits verlies en houd gewoon de gewenste instellingen, je kan je subtitle & sound selecteren. Hierdoor laat hij alle ongewenste spul achterwege wat zoveel data scheelt zodat je hem op een gewone dvd kan plaatsen.
Het voordeel van dit programma is ook dat hij hem voor je op dvd brand.
Het nadeel is wel dat hij aan het begin van de film zet dat het een back-up is.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 15:33:
Je kan dit heel makkelijk doen met een ander programma genaamd DVD X Copy XPRESS.
Dit programma is van dezelfde makers als DVD X Copy Platinum.
Het voordeel van DVD X Copy XPRESS is dat hij een dvd-film waar je een backup van wilt maken op een gewone standaard 4.7 gb dvd krijgt. Je hebt geen kwalliteits verlies en houd gewoon de gewenste instellingen, je kan je subtitle & sound selecteren. Hierdoor laat hij alle ongewenste spul achterwege wat zoveel data scheelt zodat je hem op een gewone dvd kan plaatsen.
Het voordeel van dit programma is ook dat hij hem voor je op dvd brand.
Het nadeel is wel dat hij aan het begin van de film zet dat het een back-up is.
Je hebt WEL kwaliteits verlies, al eens geprobeerd een LOTR film te kopieeren?

De Extendeds zijn over de 7 Gig per DVD......

probeer jij maar die zonder kwaliteits verlies te comprimeren!

Ik ben zelf tegen programma's die gelijk gaan branden, liefts laat ik ze gewoon splitsen en dat ik zelf later het spul met Nero brand! Waarom, omdat ik dan kan checken of de kwaliteit goed is en of het programma goed zijn werk gedaan heeft!

There is no place like ::1

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Als ik een DVD op 1 DVD+R wil hebben dan gebruik ik CloneDVD of DVD Shrink. Het betreft dan DVD's die ik wel aardig vind en in mijn collectie wil hebben. Maar sommige DVD's wil ik echt 1:1, dus zonder verlies van kwaliteit en de extra's en dan wil ik een simpel programma gebruiken om zo'n DVD te verdelen over 2 DVD+R's.

Ik dacht dus dat DVD X Copy platinum een goede optie was, maar zoals mijn eerste post al weergaf krijg ik die 2e DVD niet gebakken.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Xymox schreef op 27 december 2003 @ 16:00:
Ik dacht dus dat DVD X Copy platinum een goede optie was, maar zoals mijn eerste post al weergaf krijg ik die 2e DVD niet gebakken.
Dit is het ook, ik gebruik het naar grote tevredenheid. Juist omdat je een dvd koopt vanwege de hoge kwaliteit wil je een 1:1 kopie en zonder compressie ( dan kun je beter een DivX/XviD downloaden :X ).
De procedure die je beschrijft is in weze in orde. Kun je wat meer info geven over welke film / welke brander / lezer, etc? Ook het medium waar je op wilt branden en de eventuele foutmelding zouden handig zijn :).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 16:50 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Het betreft de DVD van Marco Borsato live in de Kuip
De brander is Nec1100a (tevens lezer)
Medium is Philips DVD+R (heb ook DataTrack DVD+R en Philips DVD+RW geprobeerd).

Er komt geen foutmelding.

Na het correcte branden van de 1e DVD zou je een vraag verwachten een nieuwe lege DVD te plaatsen voor het branden van de 2e DVD, maar er komt een schermpje op met de vraag een DVD te plaatsen of een opgeslagen DVD op de harde schijf te selecteren. Dit is de vraag die als eerste komt als je het programma gebruikt. Plaats ik een lege DVD dan blijft dit schermpje open staan. Als ik nu een volle DVD plaats, dan begint het programma weer met het weergeven van de titels op die DVD voor het kopieren.

Bij de splitting TAB staat bij DISC2 Titel7, alle andere titels staan op DISC1. De totale capaciteit is zo rond de 7Gb, dus zou het verdeeld moeten worden over 2 discs wat ook wordt aangegeven in de splitting TAB.

Ik heb trouwens DVDFab gebruikt en dit gaat prima. Jammer dat je niet meteen kan branden maar bv Nero moet inzetten om de DVD te bakken.

Pagina: 1