Toon posts:

[XP] (sub) Sleutel verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent op mijn computer Windows98 verwijderd en XP geinstalleerd.

Alles werkt alleen mijn PCTV tuner krijg ik niet aan de gang.
Volgens de fabrikant moet ik eerst de oude software installeren en daarna de XP versie. Bij de XP installatie krijg je de opmerking om via Software de oude versie weer te verwijderen. Ik heb dat gedaan maar bij het installeren van de nieuwe PCTV XP versie krijg ik steeds de melding dat er nog een oudere versie aanwezig is.

Via diverse regcleaners alles nagelopen en alles van Pinnacle laten verwijderen.
Nog steeds krijg ik de melding dat er een eerdere versie aanwezig is.

Ik heb nu de PCTV kaart uit de machine gehaald en handmatig het register nagelopen. Er staat in de map System, PCI, VEN nog een Pinnacle (sub) sleutel.

Deze laat zich niet deleten... ook niet in de veilige modus.

Wie weet hoe ik deze sleutel kan weghalen of de oplossing om PCTV te kunnen installeren.

Gr. Robert.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

bij win2k / xp heb je bij sommige sleutels rechten.

je bent blijkbaar niet bevoegd om deze sleutel te verwijderen (dat betekend al dat je behoorlijk diep in de registry zit en je moet weten wat je doet).

ik ga wel zeggen hoe je zo'n sleutel verwijderd, maar wees voorzichtig die beveiliging zit er niet zomaar.

ga met de rechtermuisknop en selecteer machtigingen. ga dan naar geavanceerd en druk op het tabblad eigenaar en vink eigenaar van subcontainers en objecten vervangen aan en klik een nieuwe eigenaar aan (meestal je username). en druk op toepassen en daarna op OK.

als het goed is kun je nu die sleutel wel verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door nIghtorius op 27-12-2003 15:04 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...
Deze tip werkt ook niet.
Eigenaar en gemachtigde was de administrator en na het opnieuw toewijzen en nieuwe poging tot delete lukte het niet.

Ik krijg de melding kan niet verwijderen... er is een fout opgetreden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS tussen vierkante haakjes staat ;)

Verder zou je eens via RegMon ([google=regmon]) kunnen proberen te zien op welke registry keys je installer nou eigenlijk valt :)