Msn Messenger weer automatisch laten aanmelden?

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met meerdere pcs, nu heb ik er 1 boven waar ik altijd msn messenger op heb aan staan. Als ik nu naar mijn pc beneden ga en die aandoe meldt msn messenger zich aan en gaat hij boven van msn messenger af. Maar als ik nu mijn pc beneden uit doe meldt hij zich boven niet weer aan en dat moet ik dan handmatig doen. Wat ik wil is; als ik 1 van de 2 uit doe dat hij msn messenger automatisch weer aanmeldt. Wie weet of dit kan en zoja hoe?

-= Very annoying forum person =-

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen idee of dit een oplossing is die je wilt, maar het is een mogelijke oplossing.
Als je al die spelletjes van MSN Messenger leuk vindt, hou maar op met lezen ;)

Wat je kan doen, is op beide computers een Jabber client installeren. Ik gebruik zelf Psi.

Dan moet je jezelf registeren bij een open Jabber server, bijvoorbeeld amessage.nl. Deze heeft namelijk een MSN Transport. Jabber clients kunnen namelijk door bepaalde Transports (die op de server aangeboden worden) verbinding maken met andere IM netwerken, zoals AIM, Yahoo IM, ICQ en dus ook MSN Messenger. Niet elke server heeft een MSN transport, maar van amessage.nl weet ik zeker dat ze deze hebben.

Nadat je je account hebt aangemaakt, kun je verbinding maken met deze MSN transport, door je MSN Passport gegevens in te voeren. Je contact list wordt dan gedownload van de MSN servers, en deze kun je dan indelen in groepen, voor zover dat nog niet gebeurd is.

Wat heel belangrijk is tijdens de installatie en configuratie van de Jabber client, is dat je gebruik maakt van 2 verschillende 'Resources'. Bij Psi kun je deze vinden onder de Y knop, dan Account Setup -> selecteer je account, klik Modify, stel de Resource in. Stel bij de PC boven bijv. als Resource Home PC Boven, en bij de PC beneden Home PC Beneden in. Geef de PC boven een prioriteit van 1, en de PC beneden een prioriteit hoger dan 1.

Wat gebeurt er nu, als je aanlogt met beide computers? Het Jabber netwerk weet dat jij 2x aangelogd bent, maar met verschillende resources. Door de opgegeven prioriteit routeert het Jabber netwerk de inkomende berichten (of dat nou van MSN, ICQ of gewoon Jabber is, maakt niet uit) altijd naar de PC met de hoogste prioriteit; de PC beneden dus. Logt deze PC uit van het Jabber netwerk, dan gaan alle berichten naar de PC boven.

Je kunt tevens intern berichtjes sturen doordat je naar je eigen resources ook berichten kunt sturen. Bij Psi klik je rechts op de contact (je staat namelijk in je eigen contact list, zodra je meer dan 1 online resource hebt) en ga je naar send message / chat to... -> klik de juiste resource.

Maar zoals gezegd, als je de MSN spelletjes, webcam of weet ik veel wat zo leuk vind, dan moet je dat niet doen. De Jabber client heeft deze functionaliteiten niet. Wat ook een nadeel is, is dat ik niet weet hoe lang Jabber op het netwerk van MSN Messenger kan of mag komen. Tegenwoordig moet daarvoor betaald worden door de makers van een client. Het is de vraag of de makers van Jabber, of de admins van de open servers, daar geld voor (willen/moeten) betalen.

Wat een andere mogelijkheid zou kunnen zijn is een client zoeken die automatisch verbinding gaat zoeken zodra hij disconnected is. Echter, je loopt daarmee het risico dat je continu offline wordt geschopt door de PC boven, terwijl je beneden online wilt. De PC boven probeert namelijk continu in te loggen.
Ik heb verder geen MSN Messenger, laat staan MSN clients, dus in hoeverre dit echt een issue is weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door blackd op 27-12-2003 15:58 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Om de clientlist waaraan blackd referreert enigszins aan te vullen, GAIM is ook een Jabber client :)