Toon posts:

[2000sp4] Energiebeheerschema's 'vanzelf' naar altijd aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net staat mijn beeldscherm na 2 uur afwezigheid nog op volle kracht te gloeien, is het weer eens zover: alle opties in de energiebeheerschema's staan weer op nooit. Zelf stel ik altijd in om het beeldscherm na 10 minuten en de harde schijf na 45 minuten uit te schakelen.

Het gebeurt dus vrij regelmatig dat de instellingen veranderd worden en ik kan er niet achter komen waardoor. Ik heb een sterk vermoeden dat het WinDVR3 is maar gisteren heb ik het gebruikt en ging mijn scherm na 10 minuten gewoon op zwart.

Alle keren dat ik het na gebruik van WinDVR3 gecheckt heb waren de instellingen onveranderd. Maar wel is het zo dat het een hele tijd goed gaat en kort nadat ik het programma gebruikte waren de instellingen toch veranderd. -Als ik dit terug lees vraag ik me af of het pas na een reboot gebeurd-

Om eens een andere invalshoek te kiezen: is het misschien mogelijk om de energiebeheerschema's op een of andere manier onveranderbaar te maken? Is het louter een registerinstelling of valt er de Windows map nog iets te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35
Misschien een domme vraag:

Heb je wel administrator rechten op je PC. Als je deze niet hebt, mag je ze niet veranderen. Dan blijft alles zoals het is.

Heb je toevallig iets van een HP of Toshiba of welk merk dan ook control centre proggie draaien. Deze programma's nemen nogal het energiebeheer van Windows over.
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben admin en de instellingen kan ik wel veranderen. En een tijdje blijven ze ook zo. Maar dan komt er een moment waarop 'zomaar' weer helemaal uit staan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar eens even een schopje. Want nu werkt het helemaal niet meer.

Ik heb onlangs mijn Windows bijgewerkt met de laatste patches en NAV2004. WinDVR3, waarvan ik dacht dat het de oorzaak was, heb ik nog niet gebruikt.

De opties in de energiebeheerschema's werken nu niet meer. Hij staat ingesteld om na 10 minuten het scherm uit te schakelen. Maar er gebeurt niks meer, het scherm blijft aan.

De instelling op zich is niet veranderd. Als ik hem nu verander naar 5 minuten b.v. werkt het -tot de computer opnieuw opgestart is. Dan staat de instelling nog wel op 5 minuten maar het scherm blijft aan.

Ik word hier lichtelijk niet goed van.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35
nextware schreef op 30 december 2003 @ 13:59:
Misschien een domme vraag:

Heb je wel administrator rechten op je PC. Als je deze niet hebt, mag je ze niet veranderen. Dan blijft alles zoals het is.

Heb je toevallig iets van een HP of Toshiba of welk merk dan ook control centre proggie draaien. Deze programma's nemen nogal het energiebeheer van Windows over.
|:(
Daarom vraag ik ook aan je, heb je een derde partij programma draaien? Deze nemen nogal wel eens de energie instellingen van je PC over.

Heb je al eens geprobeerd je Windows opnieuw te installeren, dus over je huidige windows versie heen.
Volgens mij moet het trouwens ook mogelijk zijn, om je energiebeheer in Windows te deïnstalleren en dan weer opnieuw installeren ( toch :? )

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb bij mijn weten geen third party software draaien. Wel Switch-Off. Hoewel ik niet denk dat die het is zal ik hem eens uitzetten.

Windows over Windows installeren heb ik geen goede ervaringen mee. Ik heb wel images van eerdere fases van de Windows installatie. Mijn laatste update ook over een schoon image gedaan.
energiebeheer in Windows te deïnstalleren en dan weer opnieuw installeren
kan ik niet vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het lijkt er op dat toch Switch Off de boosdoener is. Ik heb het uitgezet en standby voor beeldscherm werkt weer. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens een kickje: het blijkt toch weer fout te gaan. Ondanks dat Switch Off er niet op zit blijft het scherm nog geregeld aan. Vanmorgen bijvoorbeeld. Een andere keer doet ie wel gewoon, er lijkt geen regelmaat in te zitten.
Pagina: 1