Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

plastic case

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,
ik ga mijn case ombouwen tot een plastic doorzichtige case
mijn maat helpt mij hierbij maar ik dacht plastic is soms elektrisch geladen en dat is niet gezond voor mobo ;( weten jullie mss een oplossing of kun je die elektriciteit opvangen en naar de aarde sturen

alvast bedankt
_/-\o_

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:55

TwoR

Gekleurde stippen

Rubbere nopjes eronder zetten.
En aarden.

Verder gewoon even zoeken is genoeg over te vinden hier @ GoT

[ Voor 61% gewijzigd door TwoR op 27-12-2003 13:32 ]

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 15:03
Aarden via geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
als dat zou gaan maar je moet die kunnen opvangen hé :)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
jah dat helpt allebij lekker....
plastic aarden helpt niet omdat het niet geleid. en rubbere nopjes onder je kas of onder je moederbord helpen ook niet (als spanning te hoog wordt slaat het over)
ik weet niet echt of het een probleem zal vormen maar als je zeker wil zijn doe je kippengaas tusse je moederbord en die plaat ;) (wel zorgen dat gas niet in contact komt met je moederbord)

Verwijderd

Topicstarter
oke :)
nog sugesties?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat vervelend dat de search hier niets over zegt:

klik

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Search gebruiken en zoeken op plexi case, zelfbouw. Er is veel info hierover te vinden op GoT

Verwijderd

Bij mijn weten is dat niet echt een probleem. Het gevvaar met statische ladingen is het grote potentiaalverschil. Maar vermits je moederbord in die kast blijft zitten zijn er geen potetniaal verschillen. Wat denk je anders van een cd die tegen vele omwentellingen staat te loeien. Of de airflow langs dikke ide kabels etc.

Het gevaar zit hem veel meer in het dragen van kunstof kleding. Als je dan je handen in je kast duwt om daar een latje geheugen uit te rukken ben jij een statisch geladen geheel (door die kleding) en de lading die jij hebt kan heel anders zijn dan die van je pc. Die ook als statisch geladen geheel fungeert. Grijp jij dan je geheugen (of iets anders natuurlijk) vast dan gaat er een ladingsverplaatsing plaatsvinden. En die lading gaat door je geheugen. En dat kan dodelijk zijn.
Als je een voeding die geaard is in je plexi kast hebt hangen is de rest ook meegeaard. Want de statisch lading die in op het kunststof zit is in contact met het meetaal van je voeding met de aarding verbonden.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

jevn schreef op 27 december 2003 @ 13:30:
Wat vervelend dat de search hier niets over zegt:

klik
Inderdaad zeg :+

Topicstarter, volg dat searchlinkje eens dan gaat er een wereld voor je open wat betreft plastic/plexiglas en statische electriciteit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.