Toon posts:

[plextor] hakkelt tijdens film afspelen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds 1 maandje een plextor om cds te lezen omdat ik wat zuiniger wilde zijn met me liteonbrander. als ik DIVX of XVID filmpjes wil bekijken hakkelt hij. dus dan denk je van: codecs niet goed of cd is vies...

ik heb deze cd bij een vriend in zijn computer gestopt en daar doet ie het goed. terwijl hij mijn softwarespullen kreeg (BSplayer divx en xvid). thuis weer verder gekeken. met de liteon speelt hij goed af, met de plextor niet...

in systeem stond de plextor als pio, ik heb het ff verandert naar dma en geen idee waarom of hoe hij op pio is gekomen (gebeurd wel vaker na een format). nu wordt het korrekt weergegeven als udma 2. het filmpje blijft hakkelen met de plextor. toen heb ik de plextor eenzaam op flatcable 80 op primary master gezet en de lite on eenzaam op flatcable 40 secundairy slave gezet. de harddisk zit toch op SATA 0 dus...

de filmpje blijft hakkelen met de plextor en zelfs andere codecs of divxplayer of mediaplayer blijft de plextor hakkelen. met de liteon die op MultiwordDMA zit gebeurd dat niet.

is de plextor nou stuk en moet ik het maar RMA sturen of weten jullie nog wat?

edit: Xp proffesional met alle updates, P4 2.8, 512 mb DDR, GF2 GTS,SB Live 1024

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 13:20 ]

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
Heb je de soms de laatste directx gedownload en heb je een soundblasterlive
Dan kun je het beste de laatste drivers van de soundblaster downloaden en installeren. Ik had hier mijn problemen mee.

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

Topicstarter
laatste direct x zit erop alsmede 53.03 van nvidia en de nieuwste SBLive driver ook.

• snooze7555
Heb je de drivers van de soundblaster NA de installatie van de Directx gedaan, anders werkt het nog niet. (Dus als laatste de drivers van de soundblaster)

Verwijderd

Topicstarter
ik doe het wel nog een keer, baat het niet dan schaad het niet. ik heb de film op harde schijf gezet en gekeken, prima, via liteon ook prima, via plextor k*t.....

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:36:
....via liteon ook prima, via plextor kut.....
dus pr0n films draaien goed??
;) kon het niet laten,
maar denk aan je taalgebruik op het forum, anders sluiten ze dit topic.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
de ondertiteling blijft doorlopen terwijl het beeld zeg maar bevriest( zelfs al heb ik geen ondertiteling aangezet dan is het probleem met hakkelen nog steeds) , het geluid hakkelt een beetje erdoorheen en dan vroem ineens wordt het ingehaald door versneld afspelen en dan speelt ie weer normaal. het lijkt of ie ergens op wacht. cpu usage zakt dan naar 0%. maar nogmaals het is alleen me gloednieuwe plextor :?

en ik heb de SBLive opnieuw geinstalleerd en dat hielp nix

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 13:55 ]

• snooze7555
Kun je even doorgeven wat voor een plextor dit is, mijn probleem van het bevriezen was opgelost door de SBlive drivers opnieuw te installeren, bij jou dus niet. Misschien kunnen we er samen uit komen

Verwijderd

nieuwe Firmware al geprobeerd? zie www.plextor.be

Verwijderd

Topicstarter
het is een PX-54TA oftewel een 54 speed spelertje en geen brander.

@snooze heb jij die freeze ook gehad toen je de filmpjes OP je harde schijf zette of via een andere cdspeler speelde?

@hbb ik geloof niet dat er firmwares zijn voor gwone spelers. maar omdat ik zowat alles al geprobeerd heb kijk ik wel ff....

edit1: ik heb een programma om te kunnen upgraden gedownt maar ik kan nergens de nieuwe bios van PX54TA vinden. wel van de PX40TS, maar dat durf ik niet.

ik twijfel tussen plextor emailen met het probleem, of het rma formulier in te vullen of te wachten op een oplossing van 1 van jullie....

misschien ligt het helemaal niet aan plextor, maar waarom doet liteon het wel goed? kan het kwaad dat als me speler rma wordt gezonden en ze vinden nix?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 17:38 ]

Pagina: 1