Toon posts:

Foute geheugensnelheid 9600 xt

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe sapphire radeon 9600 xt 256 mb draait volgens powerstrip op:

memory: 297 mhz en engine op 499,50 mhz.

Dit klopt toch niet? Hij hoort toch standaard op 400 mhz memory te draaien?

Oh ja: aperture size in bios staat op 128mb, door XP wordt de kaart herkend als

Radeon 9600 series en AGP staat op 4x (gezien mijn 4x agp moederboord).

Waar kan dit aan liggen?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Klopt gewoon hoor. :) De clockspeeds van de XT versie is: 600mhz geheugen (300x2) en 500mhz core.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
kleine toevoeging:

ik draai Catalyst 3.10 drivers en fast write staat aan...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Memory klopt gewoon, het is DDR dus je moet het keer twee doen, waardoor je op 600 Mhz uitkomt.
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:18:
[...]

Oh ja: aperture size in bios staat op 128mb, door XP wordt de kaart herkend als Radeon 9600 series en AGP staat op 4x (gezien mijn 4x agp moederboord).

Waar kan dit aan liggen?
Dat het een Radeon 9600 serie is klopt gewoon en dat ie maar AGP 4x is kan je misschien instellen in je BIOS. En kan je moederbord wel AGP 8x aan?

Die aperture size zou wat omhoog kunnen als je meer dan het dubbele systeemgeheugen hebt. Vaak is het het beste om de helft van je totale systeemgeheugen te nemen voor je aperture size.

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt een 4x mobo zoals je zelf al zegt, dus dat klopt. Je weet waar je de AGP Aperture size in kan stellen, en de clocksnelheden van je kaart zijn ok (geheugen x2 ivm DDR zoals ook al in de posts hierboven staat). Niets om je zorgen om te maken dus :)

Dit topic is gesloten.