Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-mobile contractopzegging onterecht afgewezen

Pagina: 1
Acties:

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hey all,
Ik ben zelf geen rechter of advocaat, maar ik heb jullie mening/advies nodig..
Het volgende overkomt me:

Eind maart 2003 wordt ik klant bij T-Mobile, 1 en al ellende, slecht bereik, domme antwoorden op vragen, iedere keer wel wat.
Na een dikke maand klant te zijn kondigen ze aan dat de SMS tarieven gaan wijzigen vanaf 16 juni 2003.
Zie draadje op tweakers, duidelijk toch: http://gathering.tweakers...st_messages/754468/last//

Deze SMS wijziging is binnen de eerste 3 maanden van mijn contract, dus ik meteen opzeggen natuurlijk.
-AFGEWEZEN

Naja ik blijven zeuren uitzoeken... nix.. totdat ik dat op tweakers las, dat ik het bij een contract binnen de eerste 3 maanden kon opzeggen nav tariefswijziging. er staat zelfs een brief van T-Mobile waarin ze dat zelf bevestigen.

Bij mij hebben ze bij m'n eerste brief een fout gemaakt, ze dachten dan ik langer dan 3 maanden klant was | :(
Naja veel gezeur, maar ik ben nog steeds niet afgesloten,
ze beroepen zich ineens op een periode van 2 maanden klant zijn.
GVD eikels.

Ik heb de volgende 2 argumenten en stap naar de geschillencommissie.
(Ik post hier wanneer de zitting is)

1. Artikel 6:236 lid i van het burgerlijk wetboek (T-Mobile beroept zich hier zelf ook altijd op)
Prijsverhoging
De zogenaamde "zwarte lijst" (artikel 6 : 236 onder i. BW) (toepasselijk bij consumententransacties) bepaalt dat een beding dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen onredelijk bezwarend is, tenzij de wederpartij in dat geval bevoegd is de overeenkomst te ontbinden.
Aldus is de bepaling opgenomen dat indien de verhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt, de koper het recht heeft de overeenkomst te ontbinden, tenzij gebruiker alsnog bereid is de overeenkomst onder de oorspronkelijke condities uit te voeren.

2. Ik heb recht op een gelijke behandeling,
Waarom? Omdat er diverse klanten zijn die om deze zelfde reden wel afgesloten zijn.
(Wijziging tarieven binnen eerste 3 maanden van contract)

Heb die brief van tweakers uitgeprint en erbij gedaan.
Kijken wat ze zeggen.
Lijkt mij duidelijk toch?

Kan ik nu een schadevergoeding vragen wegens tijdrekken?? :D

[ Voor 2% gewijzigd door Korakal op 27-12-2003 13:04 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 23:44

Korakal

Up up up!

Titelfix, met het verzoek in het vervolg een iets normalere titel te gebruiken. Let aub een beetje op je woorden.

Verwijderd

Vaak helpt het als je meteen met juridische stappen dreigt.
Bij veel bedrijven werken op de postkamers en dergelijke afdelingen mensen die niet alle regeltjes kennen. Die maken (helaas vaak) fouten.

Zodra je ze twee keer per dag gaat bellen, dagelijks brieven stuurt en gaat dreigen met juridische stappen wordt je sneller (of direct) serieus genomen.

Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan met brieven versturen en telefoontjes plegen. Boos worden helpt WEL >:)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:06:
Vaak helpt het als je meteen met juridische stappen dreigt.
Vaak werkt dat ook niet. Dreigende brieven gaan door naar de advokaat, en onze advokaat houdt wel van een geintje. Dat kan schrikken worden als je denkt dat je jezelf er wel weer uit bluft.

Heren, Dames: niet dreigen met juridische stappen. Niet totdat je je eigen advokaat gesproken hebt en weet of je uberhaupt een punt hebt. Je kunt jezelf voor duizenden euro's ellende op de hals halen met een paar onvoorzichtige uitspraken. Of erger, als je met meer dan enkel juridische stappen dreigt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 10:49
Kan ik nu een schadevergoeding vragen wegens tijdrekken??
Zoals veldmuis al zegt op Fok! staat vragen vrij. Zelf denk ik echter niet dat je ook maar iets van een schadevergoeding kan verwachten.

En boos worden helpt niet altijd. Net zo vaak als vriendelijk zijn eigenlijk. Ligt er maar net aan wie jouw klacht behandelt. De één is gevoelig voor vriendelijkheid terwijl de ander enkel onder druk dingen voor je doet.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Waarom ben je daar nog braaf aan het betalen? Als je in je recht staat, had je de boel allang (eenzijdig) op kunnen zeggen en het incassobureau mede kunnen delen dat je een gang naar de rechter graag tegemoet ziet.

• Ptoeneigh
  • Niet online
Wekkel schreef op 27 december 2003 @ 13:22:
Waarom ben je daar nog braaf aan het betalen? Als je in je recht staat, had je de boel allang (eenzijdig) op kunnen zeggen en het incassobureau mede kunnen delen dat je een gang naar de rechter graag tegemoet ziet.
Thanx allemaal,
ik heb al tig keer gebeld, en laten merken dat ik het zat was. niet echt onredelijk boos geworden maar wel voorgesteld: als je me niet kan helpen wil ik graag je manager spreken die me wel kan helpen.
ze weten geen antwoord en wat zeggen ze dan:
"Meneer macamba ik kan u verder niet helpen, u kunt een brief sturen, ik denk dat we uitgepraat zijn" tuut tuut tuut.

Nou waarom ik betaald heb: dat "moet".
Ik ben nu namelijk helemaal nergens in gebreke gebleven.
Ook de geschillencommissie stelt dat als voorwaarde: je moet minstens de helft van alle facturen met betrekking tot het geschil betaald hebben (tenzij anders overeengekomen met t-mobiel)
Nou allemaal niets aan de hand, want ik heb nog nooit een dag telaat betaald.
Dit zal betekenen dat de geschillencommissie mijn klacht 100% serieus kan nemen omdat ik mezelf natuurlijk van een goede kant laat zien door te blijven betalen. Ook t-mobile kan zich nergens op beroepen nu.

Wat ik NU wel gedaan heb omdat ik al lang afgesloten had moeten zijn in mijn ogen (en ook in de ogen van mn advocaat -is 'n kennis-)
Als ze hun werk in 1x goed deden was ik al lang geen klant meer.
wat ik heb gedaan:
Nummerportering naar Orange.. per direct met "afkoop"
Binnen 10 dagen porteren ze me nu (moet van de opta - heerlijk!!-)
En die afkoopnota ga ik niet betalen.
T-Mobile heeft alle tijd om zelf erachter te komen dat ze fout zitten, en de rechter/geschillencommissie zal dat kunnen bevestigen.
Dan wordt die nota vanzelf verscheurd, want ik heb ja gelijk.
Ik ben er vrij zeker van.

T lijkt me simpel: T-Mobile staat niet boven de wet. In de wet staat dat je binnen de eerste 3 maanden mag opzeggen bij Tariefswijz.
T-Mobile heeft zelfs eerder klanten WEL afgesloten met het zelfde verzoek.
recht op gelijke behandeling.
Helder, duidelijk, en genadeloos die wet,
Zelfs ik met m'n Havo ben er 99% zeker van dat ik safe zit.

En als ik dat niet zit heb ik 35 euro schade aan de rechter, maar ik het T-mobile wel op kosten gejaagd doordat ze voor die zitting moeten komen helemaal naar Eindhoven.

:D

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik neem aan dat jij je klachten ook per aangetekende brief met ontvangestbevestiging naar T-mobile hebt opgestuurd?
Natuurlijk heb je alle brieven van T-mobile bewaard en verder de naam en toenaa, datum en tijd opgescheven hebt met wie je allemaal bij T-mobile gesproken hebt en wat je besproken hebt?

• Ptoeneigh
  • Niet online
i2Paq schreef op 27 december 2003 @ 14:00:
Ik neem aan dat jij je klachten ook per aangetekende brief met ontvangestbevestiging naar T-mobile hebt opgestuurd?
Natuurlijk heb je alle brieven van T-mobile bewaard en verder de naam en toenaa, datum en tijd opgescheven hebt met wie je allemaal bij T-mobile gesproken hebt en wat je besproken hebt?
niet in die mate, mar ik heb gewoon de meest recente afwijzing meegezonden waarin ze foute info geven.
heb natuurlijk wel de zooi bewaard. en alles staat gelogd bij T-Mobile.
Ik kan ze zo opvragen als ik dat wil (heb je als klant recht op)
Zou wel eens willen zien wat mensen geschreven hebben.
Denk dat ik dat maar es ga doen. Kan me een geval herinneren in de tijd dat ik bij Vodafone werkte dat een klant dat gedaan heeft.
maar in die meegezonden kopie,
Hierin wijzen ze mijn argumenten en verzoek af.
dit is voldoende bewijs voor de geschillencommissie dat ze gewoon fout bezig zijn daar bij T-Mobile.. sukkels zijn het toch..
wedden dat als ze de oproep/dagvaarding krijgen dat ze dan gaan kijken bij m'n nr en denken: 8)7 |:( oeps hoe had dit kunnen gebeuren...
goh een klant die zich niet van het kastje naar de muur laat sturen.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jij bent nu met je informatievoorziening afhankelijk van T-mobile. Denk je echt dat ze die info zo maar aan je gaan geven als die nadelig is voor hun?

• Ptoeneigh
  • Niet online
i2Paq schreef op 27 december 2003 @ 17:21:
[...]

Jij bent nu met je informatievoorziening afhankelijk van T-mobile. Denk je echt dat ze die info zo maar aan je gaan geven als die nadelig is voor hun?
Ze moeten indien nodig de info in hun systemen (mijn interacties) vrijgeven als het daar op aan komt..
maar das allemaal niet nodig.
Ze sturen mij een brief waarin ze het afwijzeb (beroepen zich op 2 maanden periode) Die brief heeft de geschillencommissie nu ook.

Het punt is 1: in de wet staat dat het binnen 3 maanden na angaan van je contract is
Punt 2: dit hebben ze eerder zelf toegegeven aan klanten, zoals je kunt lezen in de brief van T-Mobile geplaatst op het sms-opzeg topic. (recht op een gelijke behandeling)

Dus dat is voeldoende..
als ze over lijken willen gaan en houden info achter zou kinderachtig zijn want het staat in hun systemen.. loggings kun je niet zomaar wissen.
verder heb ik zelf ook alles nog wat ik verstuurd en ontvangen heb ;-)
komt goed!
thnx voor je hulp iig en ik laat hier weten wat het geworden is ;-)

• Ptoeneigh
  • Niet online
Jajaja jongens...

EINDELIJK....

na lang wachten is het zo ver:

T-Mobile is er achter dat ze fout zaten en hebben excuses aangeboden.
per 16 juni wordt mijn contract met terugwerkende kracht ontbonden en dus geld teruggestort.

das dus 350 euro voor mij.

ben blij dat het opgelost is en ik za er van genieten op vakantie.
(ga over 3 weken naar Venezuela / Isla Margarita)

OPGELOST.

de brief is onderweg en post ik dan.

Greetz!!!!!!!! :D

Verwijderd

en ondertusse sta je op de ZWARTE LIJST en kan je nergens geen abboment meer krijgen.

goed gedaan.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:34:
en ondertusse sta je op de ZWARTE LIJST en kan je nergens geen abboment meer krijgen.

goed gedaan.
Want ... :? :? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:41
Want,

dat lijkt me logisch, je hebt van T-mobile eerst met veel korting een som geld gekregen of een duur telefoontoestel. En vervolgens ontbind je het contract en ga je op je strepen staan omdat een SMS- een half dubbeltje duurder wordt.

Dit is puur geldzuigerij aan het adres van bedrijven. Je staat volkomen in je recht, maar als ik T-mobile was dan zou ik deze affaire delen met mijn concu_lega's. Zodat mensen zoals jij niet weer goedkoop aan een contract kunnen komen.

edit:

@ pven

Het is voor jou inderdaad een questi van geloven. Ik zal je een klein stukje vertellen

Als je zelfs alleen maar in de verkeerde wijk woont dan kan je al geen abbonnementje meer krijgen. Omdat in die wijk te veel wanbetalers wonen. Of als de vorige bewoner van jou huis zijn rekeningen niet betaalde wordt het voor jou heel moeilijk. (Bron T-mobile)

[ Voor 32% gewijzigd door BovenHond op 25-01-2004 13:48 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik geloof er werkelijk niets van dat je dan op een 'zwarte lijst' komt te staan. Uiteraard kan ik me voorstellen dat de providers een gezamelijke lijst hanteren waar bekende wan-betalers opstaan, maar dit is toch echt iets anders.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ptoeneigh
  • Niet online
(aan meneer Mosselaar: ) -> Hahaha zwarte lijst..

Jongens.. droom verder ik werk voor KPN, en heb 8 maanden voor Vodafone gewerkt.. geloof me.. ik had gewoon gelijk, en zwarte lijsten op dit punt betsaan niet.
ze bestaan misschien wel maar dan alleen intern hahaha.
Werk je bijv. voor vodafone en flik je het constant om op te zeggen ivm een lullige wijziging dan kunnen ze je daar op aanspreken en misschien er uit werken.
of je krijgt bijvoorbeeld geen personeelstelefoon omdat je winstderving veroorzaakt.
maar als klant zijnde heb je gewoon gelijk en de volgende keer als ik t-mobile weer wil nemen kom ik gewoon door de check heen. er is immers geen reden voor afwijzing.. ik betaal altijd netjes. DAT is wat je moet onthouden. als je dat doet zel je nix gebeuren en krijg je zelfs meer voor elkaar dan iemand de vaak vergeet zijn rekening te betalen.

Geweldig hoor die reacties vooral van de mensen die er ALLES van weten.. nouja sorry voor de "air" maar ik werk zelf toevallig in de sector dus maak me op dat punt ajb nix wijs dat heeft geen nut.
geloof en denk gewoon wat je wil maar zolang jij netjes je rekening betaald en geen andere fratsen uithaalt is er nix aan de hand.

Ten tweede inderdaad het is mierenneuken op het SMS tarief.. alleen is DAT wel een rechsgeldige reden om mijn contract op te kunnen zeggen..
de "werkelijke" reden dat ik totaal WAAAARDELOZE ontvangst heb onderweg, en ik al 6 maanden de ene na de andere storing heb is helaas GEEN geldige reden.
Daarom heb ik het inderdaad heel lullig op het SMStarief gespeeld.
Het is gewoon de wet... binnen de eerste 3 maanden mag je weg als ze je zoiets flikken.
dit is trouwens weer een bewijs wat voor waardeloze klantenservice ze hebben dat die goejeman van T-mobile het NU pas ontdekt heeft als ze bijna voor de rechter staan.

TEN DERDE... zou het toevallig kunnen dat er een aantal mensen jaloers zijn omdat ik gewoon de mazzel heb gehad en 7 maanden gratis gebeld heb nu?

Thnx anyway ;-)
zo werkt het gewoon... de wereld is hard. deze keer in mijn voordeel, de volgende keer misschien niet. ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Ptoeneigh op 25-01-2004 16:50 . Reden: aanvulling ]

• Ptoeneigh
  • Niet online
pven schreef op 24 januari 2004 @ 20:10:
Ik geloof er werkelijk niets van dat je dan op een 'zwarte lijst' komt te staan. Uiteraard kan ik me voorstellen dat de providers een gezamelijke lijst hanteren waar bekende wan-betalers opstaan, maar dit is toch echt iets anders.
Je neemt me de woorden uit de mond! ;-)
Pcies!
Pagina: 1