Toon posts:

[XP] installatie loopt vast in de laatste 10 minuten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb een pentium3 5oo pc met een 20 gig hd en een 4mb videokaart (res tot max 1024) en bij het instaleren van XP loopt mijn pc op de laatste 10 min helemaal vast. Win ME draait wel perfect bij mij. Ik snap er zelf niks meer van.

Verwijderd

Wat gebeurt er dan precies? Blauw Scherm? Of loopt ie gewoon vast? Bij welk stadium gebeurt het precies?

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon het blauwe scherm met rechts onder in de bewegende blokjes en aan de linker kant hoe ver hij is met instaleren en de resteerende tijd staat dan op 10 min. weet je nu ong waar ik dan ben

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 12:59:
het is gewoon het blauwe scherm met rechts onder in de bewegende blokjes en aan de linker kant hoe ver hij is met instaleren en de resteerende tijd staat dan op 10 min. weet je nu ong waar ik dan ben
Brakke cd-rom misschien? Ff andere proberen

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Graag een wat duidelijker topictitel volgende keer, zoals [Windows XP] loopt vast tijdens installatie ;)

Mogelijke oorzaken:

- Brakke CD-ROM
- Gekraste CD
- Defect geheugen
- Voeding instabiel

Dat ME er wel op draait is niet zo gek, XP is veel preciezer als het gaat om perfect functionerende hardware.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 19:37
Test je geheugen anders eens met MemTest86. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen is getest met memtest en was goed.

de cd is nieuw
mischien mijn cd-rom speler maar dan moet hij toch al eerder problemen hebben niet dan?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik pas je topictitel wat aan, "Windows XP" zegt namelijk wat weinig over je probleem ;)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

als je de muis kunt bewegen en die vierkantjes nog vrolijk doorknipperen dan is er nog niks aan het handje.

ik heb ook een PC (een p3 650) waarbij windows xp installatie waanzinnig lang duurt. want daar doen de "laatste 10 minuten" anderhalf uur. maar eenmaal geïnstalleerd loopt ie wel lekker snel. terwijl mijn hoofdstation die laatste 10 minuten in 1 minuut doorheen zoeft.

ik denk dat dit gewoon een kwestie van geduld is. wacht eens een poos.. als het na 2 uur nog steeds blijft zonder een verbetering dan is er wat loos.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Welk moederbord heb je, mss heeft het een bios-update nodig om windows xp te kunnen installeren?
Pagina: 1