Toon posts:

cd-rom drives foetsie na gebruik van usb stick?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo...heb laatst een usb stick gekregen op m'n verjaardag..erg leuk, erg handig. Maar nadat ik dat ding er in had geprikt waren m'n cd-rom drives ineens foetsie! :'(

Ik gebruik Win XP home waar usb apparaten automatisch worden gedetecteerd dus hoefde ik daar ook geen drivers voor te installeren.

De specificaties van het usb memory drive zijn:

Medion
128 MB geheugen
USB 2.0

Na het gebruik van deze usb stick kan ik met geen mogelijkheid m'n cd-rom drives weer tevoorschijn toveren. Van 1 van de 2 cd-rom drives word nog herkend in m'n bios waarvan je alleen nog de opties "disable" of "none" kunt gebruiken waar je dus ook weinig mee opschiet.

De handleiding die erbij zat word je ook niet wijzer van, omdat daar dus totaal andere situaties in worden beschreven.

Wie kan mij helpen met dit probleem? Ik heb me al suf heb zitten zoek naar een oplssing omdat werken zonder cd-rom drives nu toch wel erg lastig word. Is er misschien iemand die dit ook al eens is overkomen?

Grtz ;)

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Waarschijnlijk geeft Windows je USB stick een drive-letter die al toegewezen was aan je cd-rom drives.

Ga eens naar configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer. Kies dan Opslag en dan schijfbeheer. Je ziet dan al je schijven en cd-roms. Wat je dan kan doen is de drive-letter van je USB stick veranderen in een andere niet gebruikte.

Blaat

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedankt voor de tip :*) , deze heb ik uitgevoerd en heb nu ook andere drive letters voor m'n cd-rom drives en m'n verwisselbare schijf. Maar helaas worden de cd-rom drives nog steeds niet herkend in m'n bios ;( .

Er word helaas nog steeds 1 van de 2 cd-rom drives in m'n bios herkend met dezelfde opties "disable" of "none"

Wie weet hier misschien een antwoord op?

Grtz ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Je stopt een memstick in je USB-poort en dan opeens worden je CD-spelers niet meer herkend in je bios? Ik geloof er geen reet van.

Maar om toch iets nuttigs te zeggen: Heb je je bios al gereset?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

controleer eens of die cdrom drives nog wel open willen gaan of niet zodat je zeker weet of ze wel of niet . Dit is geen software probleem als ze in de bios ook niet herkend worden.

Verwijderd

Topicstarter
tja..zetje01...ikzelf stond ook stomverbaasd! cd-rom drives werken verder wel..open en dicht gaan...
misschien stomme vraag..het resetten, hoort dat een optie te zijn in je bios of is dat gewoon ff dat batterijtje er even uit halen en daarna erweer indrukken zodat de stroom er even af is geweest

In elk geval allemaal al erg bedankt!

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-03 23:03
Is meestal een jumper die je over moet zetten en dan weer terug (ong. 5 sec). doe dit wel als je comp uit staat. kijk in je mobo manual voor je claar cmos jumper :P

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
-In je bios zou je setup-defaults kunnen kiezen
-Beter nog is een jumpertje op je mobo verzetten, even wachten en weer terugzetten...

Hangt ook van je mobo af.

Verwijderd

hallo nicelon,

heb je al geprobeerd om:

- je mot gereset met de jumper, zie je mot boekje
- de irq aanwijzingen gewijzigd (zet bijvoorbeeld je usb op irq 12)
- haal de cd drives van je mot start opnieuw op en wis de sporen van je usb stick

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Computer Guru, wat bedoel je in vredesnaam met mot?

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

ik doe eens een wilde gok: mot van motherboard :)

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CaPtAiNCaRnAgE schreef op 27 december 2003 @ 17:18:
ik doe eens een wilde gok: mot van motherboard :)
zou kunnen ja, maar wel de meest vage afkorting die ik ooit gezien heb (en niet echt duidelijk lijkt me :P)

Verwijderd

Mot staat voor motherboard, lijkt me logisch. dit krijg je wel door als je ook op internationale sites komt. in het engels wordt heel veel het woord mot gebruikt, en als je een pctje koopt bij een hardwareleverancier of computerwinkeltje staat op de prijslijst voor motherboards vrijwel altijd MOT.

met vriendelijke groet Marc (Computer Guru)

• Appeltje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03-2021
Wel gehoord van MoBo maar Mot 8)7 .

Sorry mag de guru niet afkraken _/-\o_

• Appeltje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03-2021
Sorry heb nu het topic drie keer gelezen snap het nog niet |:(

Je drukt in je pc een USB-MemStick en in Windows en in je BIOS ben je een cd-rom kwijt :?

kan dit?!? Bedoel je niet met BIOS je HARDWARE divices in Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Het ging zo:

Eerst opende ik "deze computer" zodat ik kon zien als er een extra drive letter werd aangemaakt voor de usb drive.

Toen ik dat ding er in prikte zag ik m'n cd-rom drives (G en H) uit m'n lijst verdwijnen, gewoon foetsie...ik stond echt stomverbaasd.

Zo is het dus nu > http://home.tiscali.nl/fa...rwisselbare%20mediums.jpg

Had voor de zekerheid de handleiding gelezen en hoefde dus voor XP geen driver te installeren. Hierna werd nog 1 van de 2 cd-rom drives herkend in het bios waarvan je alleen nog de opties "disable" of "none" kan instellen.

Heb geprobeerd op deze manier het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Grtz ;)
Pagina: 1