Toon posts:

Demon werkt op PC, niet op Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moggeh...
Zoals in het Demon ervaringen topic #8 is te lezen heb ik gister mijn Demon lijntje aangesloten. Werkte na een beetje knoeien perfect, op mijn pc...
Vanmorgen probeerde ik de laptop van m'n moeder's vriend, maar die vertikt het gewoon.
Het mac adres hadden we eerder al geregistreerd maar de verbinding hield niet lang stand. Daarna heb ik het dus op mijn PC geprobeerd en dat werkte zonder problemen.

Inmiddels had ik Windows XP opnieuw geinstalleerd op die laptop (niks met Demon te maken) en daarna kreeg ik stomweg geen verbinding meer.
Zo ver ik kan zien staan alle instellingen op de PC goed. Zowel het Modem als Windows geven aan een 100mbit verbinding te hebben.
Echter het modem reageert nergens op.
Het IP wordt automatisch verkregen door Windows. Maar wanneer ik zelf het IP 192.168.1.33 en subnet mask 255.255.255.0 opgeef om de modem config te bekijken, lukt dat ook niet eens.

De helpdesk heb ik nog niet te pakken gekregen, vandaar dat ik het hier maar probeer.

Nogmaals, op mijn pc werkt het zonder problemen. De netwerk instellingen zijn zover ik kan zien identiek.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

DJTimo

Cuyoapart.mza

Kijk eens vanaf je PC of je soms secured clients hebt ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/modem.png

Ik neem trouwens aan dat het om zo'n prestige modem gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door DJTimo op 27-12-2003 13:39 . Reden: typo ]

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke modem heb je? En kan die laptop wel internetten als je PC uit staat?

🌞🍃

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, want je kunt niet met 2 pc's tegelijk bij demon internetten (zonder dat je een router gebruikt.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost.
Ik heb inderdaad zo'n Zyxel modem.
Er stonden overigens geen secure clients aan.

Toen ik 75 minuten aan de helpdesk heb gehangen en eindelijk iemand aan de lijn kreeg, had ik zojuist de netwerk kaart handmatig op 10mbit half duplex gezet, en tot mijn verbazing werkte dat.
Toen ik dit aan de helpdesk medewerker vertelde kreeg ik het snuggere antwoord: Ja, dat kan.
Als verklaring gaf hij/zij (beetje lastig te verstaan) dat de netwerk kaart moet switchen tussen 10/100 en 1 mbit voor internet en dat dit niet altijd goed gaat. Athans, zoiets begreep ik er uit.
Beetje vreemd verhaal als je 't mij vraagt, of niet?
Maar het werkt nu. :)

Toch bedankt voor de suggesties.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cyberpope schreef op 27 december 2003 @ 13:21:
Ja, want je kunt niet met 2 pc's tegelijk bij demon internetten (zonder dat je een router gebruikt.)
Tenzij je de standaard Zyxel modem in de routing mode zet, wat het standaard niet is. ;)

Maargoed, probleem opgelost. Mooi :D

🌞🍃

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
DataBeest schreef op 27 december 2003 @ 16:07:
[...]

Tenzij je de standaard Zyxel modem in de routing mode zet, wat het standaard niet is. ;)

Maargoed, probleem opgelost. Mooi :D
opgelost maar vraag niet hoe, je nic op 10mbit half-duplex zetten is toch te gek?

dus of het is iets met de netwerkkaart of met het modem, defecte poort misschien?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

DJTimo

Cuyoapart.mza

Idd, je NIC moet gewoon op "auto" kunnen staan :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dan is er iets mis met de acht polige cat kabel.
Want voor full duplex heb je 8 draden nodig, en half duplex maar 4 draden.
Probeer eens 100mbit full duplex.

Verwijderd

Ruben_Pruim schreef op 27 december 2003 @ 17:00:
dan is er iets mis met de acht polige cat kabel.
Want voor full duplex heb je 8 draden nodig, en half duplex maar 4 draden.
Probeer eens 100mbit full duplex.
Je hebt voor full duplex ook maar 4 aders nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu weer bij m'n andere thuis dus kan het niet proberen.
Maar de kabel moet wel in orde zijn, immers werkt het met die zelfde kabel zonder problemen op 100mbit full duplex op mijn pc.
Maarja 100mbit of 10mbit maakt me ook geen zak uit. 't is toch maar 1mbit down en 0.5mbit up.
100mbit is leuk voor lokaal netwerk verkeer maar dat komt toch weinig voor.

:)

(chello is best wennen nadat je één dag adsl gewend bent...)
Pagina: 1