Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia 6610 - Nokia PC Suite: Media type not supported

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NOKIA 6610, ik wil door middel van de de IrDA (Infrarood port) op mijn notebook verbinden met mijn pc om gebruik te maken van de mogelijkheden die Nokia PC Suite 5.1 biedt. Alles wijst erop dat dit mogelijk is (www.nokia.com).

De volgende instellingen zijn ingesteld in het Apparaatbeheer:

Ik heb een IrDA Fast Infrared Port
ingesteld op:

Infrared Transceiver A: HP HSDL-2300/3600
Infrared Transceiver B: SIR Transceiver
Maximale verbindingssnelheid: 115.200 bps

(Andere combinaties ook geprobeerd)

De processor is een Pentium M 1500Mhz, Centrino, eentje met een WIRELESS-LAN.
(Kan relevant zijn?)

Ik heb een Nokia 6610. Nokia PC Suite 5.1 geinstalleerd.
En het enige wat ik aan de praat krijg is de MODEM functie,
De Nokia Connection Manager geeft 'No phone connected'.
Bij het indrukken van het knopje 'IrDA Connection' bovenin,
krijg ik de mededeling:

'Media type is not supported, Check your system for media settings.'

Wat gaat hier mis?
Hoe krijg is dus deze NOKIA 6610 WEL herkend in dit programma.

Verwijderd

Topicstarter
kick up... please?

Verwijderd

Heb je wel irda aangezet op je tellie?

Verwijderd

Topicstarter
ja, connectiviteit -> Infrarood
=infrarood ontvangst geactiveert

nu blijft dit hooguit maar een minuutje aan staan als er niets mee gedaan wordt.
nu doe ik er dus ook wel wat mee, de IrDA werkt wel want hij vind wel een externe telefoon in het apparaatbeheer. Ik kan deze 6610 dus wel als modem gebruiken, maar heel de pc suite weigert dienst!!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45

Trebbors

Failure is no option!

Zet de maximale verbindingssnelheid veel lager, dit heeft bij mij dit probleem opgelost in vroegere tijden.

Verwijderd

Topicstarter
ook dat helpt niet.
Ik krijg ook geen infrarood icoontje onderin.
Verder kan ik de telefoon wél gebruiken als modem om mee in te bellen. Hij verschijnt dan ook in het apparaatbeheer onder modems. Maar dat is dan ook het enige. Heb ook geen optie voor 'draadloze verbindingen' in het configuratiescherm.

ik schijn de enige te zijn met het probleem denk ik?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:38:
ik schijn de enige te zijn met het probleem denk ik?
Nee, ik heb dezelfde mobiel, en zelfde probleem.
Die suite is imo een gaar stukje software.
Ik kan dus ook niet de telefoon herkend krijgen in de manager en bovendien wil de suite bij mij nog af en toe crashen.

Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel tijd erin gestoken, omdat het niet zo'n gigantisch hoge prioriteit bij me heeft...

Wel kan ik je vertellen dat WLAN techniek niets met IrDA te maken heeft en dus niet relevant is.

Ook ik doe het op een recente laptop, vergelijkbare instellingen.

{signature}

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik ben in het verleden alleen al dagen bezig geweest om PC Suite uberhaupt aan de praat te krijgen.
Telkens als het flashy XP-look schermpje voor het instellen van de verbinding verscheen, crashde de PC Suite software.

Enkele maanden daarvoor heb ik alles wel werkende gedan op een ander 98 systeem, dus ben er zeker van dat het moet lukken.
Kan het zijn dat je een update moet doen voor de irda drivers? (DCOM, meen ik?).
Of kan het zijn dat PC Suite niet met de telefoon kan communiceren omdat Windows de IR verbinding bezet houd?

Zet dus eens in Windows je IR wel aan, maar laat hem niet automatisch zoeken naar apparaten in het bereik.
Ik ben momenteel bezig weer ff n laptopje met IR te installen, puur en alleen om fotos in mn 7210 te gooien.
Als PC Suite het bij mij doet zal ik even vertellen hoe alles hier staat ingesteld...

-
Nee dus.
Een volledig schone 98SE installatie, alle updates van WindowsUpdate, Office2000.. en nog steeds crashen....

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 22-01-2004 15:54 ]

Verwijderd

'k heb hetzelfde probleem met dezelfde instelligen! :? !

Windows detecteert de 6610, als ik op toepassen in Nokia Connection Magager klik krijg na een tijdje wachten de melding. "IRSocket API caused an Error".
Misschien ligt daar ook het probleem voor jouw. Ik ga zelf nog verder opzoek naar een oplossing met de API.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
zelfde mobiel, ook laptop met centrino en wireless onboard en nergens problemen mee..

Systeem Specs

Verwijderd

ik heb het probleem gevonden: het lag aan de verbindings snelheid, naar beneden geschroefd en hoppa!! Via P2P programma games gevonden en uploaden maar!

Blij dat ik geen data kabel van euro 70,- gekocht hebt. :)

Verwijderd

Werkt een infrarood oog voor je afstandsbediening (bijgeleverd bij Pinnacle PCTV Pro) ook?

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:40:
ik heb het probleem gevonden: het lag aan de verbindings snelheid, naar beneden geschroefd en hoppa!! Via P2P programma games gevonden en uploaden maar!

Blij dat ik geen data kabel van euro 70,- gekocht hebt. :)
Het topic lezen voor je blaat is ook een optie...
Pagina: 1