[Word] Ongevraagd regel overslaan bij enter na plak uit IE

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:22
Het gebeurd mij niet zelden dat ik iets plak vanuit IE naar Word en dat er dan plotseling een bepaalde opmaak met de tekst meekomt, waardoor een enter een regel overslaan tot gevolg heeft. Shift-enter brengt mij wel gewoon op een nieuwe regel.

In plaats van telkens alle IE-tekst eerst in kladblok (mijn opmaak-vernietiger >:) ) te gooien, zou ik graag willen weten hoe ik deze bijzondere opmaak herstel naar gewoon: enter >>> volgende regel.

[Gegevens]
Windows XP
Word 2000
Wordpad heeft er ook last van. Ik overigens ook al 5 jaar terug, met windows 98 en word 97. De search helpt niets, vrienden schijnen er nooit last van de hebben en ik zoek al 5 jaar naar een oplossing. :'( Wie kan mij helpen op deze kerstavond? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

die bepaalde opmaak komt doordat je standaard opmaak naar web opmaak verandert, dat kan je zelf terug zetten.
Verder kan je er weinig aan doen, behalve je hele tekst in Word selecteren en weer op standaard opmaak zetten (of ik moet iets over het hoofd hebben gezien, correct me if I'm wrong :) )

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEvio
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04 11:37
"in kladblok (mijn opmaak-vernietiger)"

Dat kan natuurlijk ook gewoon via:
"Edit"
"Paste Special..."
en dan
"Unformatted Text"

..is volgens mij handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pmeter schreef op 27 december 2003 @ 00:54:
Het gebeurd mij niet zelden dat ik iets plak vanuit IE naar Word en dat er dan plotseling een bepaalde opmaak met de tekst meekomt, waardoor een enter een regel overslaan tot gevolg heeft. Shift-enter brengt mij wel gewoon op een nieuwe regel.

In plaats van telkens alle IE-tekst eerst in kladblok (mijn opmaak-vernietiger >:) ) te gooien, zou ik graag willen weten hoe ik deze bijzondere opmaak herstel naar gewoon: enter >>> volgende regel.
Wanneer je plakt vanuit IE naar Word, dan neemt Word de opmaak van het de te kopiëren tekst over. Dat is webopmaak en daarin gelden wat andere regels. In HTML geeft <br /> een nieuwe regel en met <p /> maak je een nieuwe alinea. Word neemt die opmaakinstelling over, maar denkt - als je een enter geeft - dat je een nieuwe alinea wil maken. Met deze webopmaak in gedachten geeft hij dan dus een <p /> aan, en dat wordt in Word dus een nieuwe alinea (regel overslaan dus, maar hij slaat geen regel over want alleen de regelafstand wordt groter).

Hoe dit nu op te lossen? Door te kiezen voor 'Speciaal Plakken...' of na je plakactie wat te gaan spelen met de opmaakprofielen.

[edit]
Ik zie nu trouwens dat Word 2003 hier geen moeilijkheden mee heeft.
pmeter schreef op 27 december 2003 @ 01:25:
Of moet ik op een andere manier dit euvel wegkrijgen?
Ja, zelf gaan spelen met opmaakinstelling. Menuutje Opmaak > Opmaakprofielen en opmaak. En dan maar gaan spelen met de instellingen :).

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 27-12-2003 01:27 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Paitor schreef op 27 december 2003 @ 01:03:
die bepaalde opmaak komt doordat je standaard opmaak naar web opmaak verandert, dat kan je zelf terug zetten.
Verder kan je er weinig aan doen, behalve je hele tekst in Word selecteren en weer op standaard opmaak zetten (of ik moet iets over het hoofd hebben gezien, correct me if I'm wrong :) )
Als ik zo'n raar stuk selecteer en dan bij opmaakprofiel "normaal" selecteer, verdwijnt niet alleen deze rare regel-overslaan-opmaak, maar ook meteen alle andere opmaak. Bijvoorbeeld een opsomming met opsommingstekens (dikke punten), DAT wil ik juist WEL houden. Anders kan ik idd wel onopgemaakte tekst plakken.

Of moet ik op een andere manier dit euvel wegkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Harm schreef op 27 december 2003 @ 01:24:
[...]
Hoe dit nu op te lossen? Door te kiezen voor 'Speciaal Plakken...' of na je plakactie wat te gaan spelen met de opmaakprofielen.
Ook als ik speciaal plak als "Opgemaakte tekst RTF", blijft het probleem. Alternatief is onopgemaakt plakken. Maar ik wil juist de verdere indeling wel houden: vet, grotere koppen, onderstreept, alinea tabs, opsommingstekens...
Pagina: 1