JEWEL tft schermpen..kent iemand ze?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
Hi,

Bij computerland (www.computerland.nl) verkopen ze jewel tft schermpjes. Aangezien de prijs wel erg aantrekkelijk is ben ik eens gaan zoeken op de bekende zoekmachines maar vrijwel geen resultaat. Ja wel wat maar dat is dan weer NET de site van computerland.

Jewel lijkt dus een 1 of ander eigen merk te zijn maar WIE schuilt er achter dit merk en koop je dus gewoon een tft van een ander merk en heet ie dus eigenlijk anders.

Iemand meer info hierover Hoor het graag!

• xon
altijd zielig die mensen die op hun eigen topic gaan reageren :) :)

Ik heb inmiddels het scherm gekocht en is gewoon MOOI..maar nog steeds heb ik geen enkel benul wat nou precies "JEWEL" voor een merk is en of er een groter merk achter zit.

Ze hebben een hele range producten maar voornamelijk dus jewel notebooks ook daarbij kan ik me niet voorstellen dat een onbekende "kleine" firma een hele laptop / tft / lcd tv reeks op de markt kan brengen. Dus nogmaals de vraag..heeft iemand het idee wat er "in" een jewel zit?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

staat er geen fcc-id of iets dergelijks op? waarmee je verder kan zoeken?

• xon
Ow..dit is nieuw voor me..wat is het precies en waar kan ik dat vinden?

Verwijderd

xon schreef op 28 december 2003 @ 12:46:
Ow..dit is nieuw voor me..wat is het precies en waar kan ik dat vinden?
FCC-ID is een nummertje achterop, er is een site waar je dat nummertje kan invoeren (ben de url kwijt) en zo de originele fabrikant achterhalen.
Volgens mij maakt Jewel ze zelf? Ze fabriceren ook laptops...

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
Anders post je ff alle numbertjes, text, reeksen watever die op de chterkant van je tft staan :)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

• xon
Nou op de sticker aan de achterkant zit helemaal niks met een FCC nummer. Er staat wel het 1 en ander dat ie volgens alle regels van de fcc is en zo bla bla..

Waar op de overall sticker model en s/n staan is daarbovenop een sticker geplakt met daarop het serie en modelnummer. Ik had gehoopt dat als ik dat stickertje eraf zou halen daaronder het echte merk zou staan maar neeeee. Er staat niets onder dus hij is er voor gemaakt waarschijnlijk om voor 100 fabrikanten uit te komen.

Wel grappig trouwens dat als ik op het modelnummer zoek en dat is VS-17S dat ik ook nog een paar andere fabrikanten krijg die hem uitbrengen onder viewtec bv. Helaas alleen geen website :|

Waarom weet ik niet maar ik zou nog steeds zo graag willen weten wat ik nou hier op mijn buro hebt staan :) dus mocht er iemand nog een tip hebben hoor ik het graag.

Het gaat om deze monitor http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=4149

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

Wat ik ook belangrijk vind, is wat voor garantie krijg je op dit schermpje :) :?

Refreshtijd ziet er goed uit: 16 ms :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• xon
ja de 16ms was voor mij ook de reden om het te doen. Ik krijg volgens het boekje (wat voor de helft chinees en engels is) 3 jaar onsite gerantie. Ik vraag me dan tegelijk af wie hem dan komt omwisselen ;-) Ook bij computerland bevestigden ze dat van die 3 jaar.

Sja buiten het mysterie om is het gewoon voor het geld een ZEER mooi scherm ERG helder scherp etc. Wat ook grappig is is dat er een licht sensor opzit (op de foto knopje helemaal links) die "schijnbaar" de lichtsterkte aanpast of zo. (ze maakte er een erg mooi verhaaltje van).

Ook zit er een infrarood oog op voor de afstandsbediening maar daar moet je dan wel weer een tv tuner voor hebben ingebouwd en dat is weer een versie later. Maar heb uiteraard al geprobeerd met wat afstandsbedieningen om te kijken of er wat gebeurde :P maar nee

Ik toch nog dat er bij iemand een lichtje gaat branden maar ben er bang voor :|

Verwijderd

is 415 euro een mooie prijs voor een 17 inch TFT? ik dacht echt dat ze toch een stuk goedkoper waren.... meer aan 250 euro, vooral op een noname TFT....

overigens ziet hij er goed uit ja en zo te horen aan je verhaal zitten er leuke features in.

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 07:30:
is 415 euro een mooie prijs voor een 17 inch TFT? ik dacht echt dat ze toch een stuk goedkoper waren.... meer aan 250 euro, vooral op een noname TFT....

overigens ziet hij er goed uit ja en zo te horen aan je verhaal zitten er leuke features in.
17" voor een eurotje of 250? _/-\o_

15" 300 ~350
17" 425 ~475

Zo uit me hoofd...

Verwijderd

Icey schreef op 29 december 2003 @ 11:22:
[...]

17" voor een eurotje of 250? _/-\o_

15" 300 ~350
17" 425 ~475

Zo uit me hoofd...
Omdat de vraag zo groot is naar TFT's en dan NU vooral naar 17'' tft's, kun je beter zeggen, dat de ''echte'' 17'' TFT's beginnen bij de 450 a 475euro ;) ~550 a 600euro. ;)

• xon
Nou ja je vind ze wel hoor voor onder de 400 euro. Een e-yama bv bij mycom momenteel voor 399 ... heb er alleen al twee gezien met kapotte pix en een refreshrate van 25 ms is toch wat hoog als je nog eens een spelletje speelt of zo.

Verwijderd

Volgens mij na wat speurwerk komen deze Jewel TFT's bij HomLan vandaan. http://www.homlan.com/english/home.htm
Deze hebben oa de VS-17S in hun assortiment, naam en plaatje lijken enorm wat ze bij computerland in hun assortiment hebben. Volgens de SPECS bij deze fabrikant is het schermpje slechts 15/10ms ipv 16ms op www.computerland.nl voor de VS-17-TH enzo

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:44:
Volgens mij na wat speurwerk komen deze Jewel TFT's bij HomLan vandaan. http://www.homlan.com/english/home.htm
Deze hebben oa de VS-17S in hun assortiment, naam en plaatje lijken enorm wat ze bij computerland in hun assortiment hebben. Volgens de SPECS bij deze fabrikant is het schermpje slechts 15/10ms ipv 16ms op www.computerland.nl voor de VS-17-TH enzo
Beetje oud topic gekicked :/

Verwijderd

Jewel en Computerland zijn van dezelfde eigenaar......

• xon
He me topic leeft weer :)

Zelfde eigenaar? na ja volgens mij kan je er (als je er maar genoeg van afneemt) de naam erop laten zetten die je zelf wilt.

Ik kom overigens niet op de engelse site van die fabrikant jullie wel? Wel de niet leesbare buitenlandse versie maar dus niet de engelse.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je kwalitatief best een ERG goed schermpje kan maken met een snelle responstijd als "kleine" firma..na ja hoe klein ze zijn weet ik natuurlijk niet maar het is geen sony of phillips.

Voor mij is het nog steeds een mistery 8)

Verwijderd

xon schreef op 18 maart 2004 @ 15:21:
He me topic leeft weer :)

Zelfde eigenaar? na ja volgens mij kan je er (als je er maar genoeg van afneemt) de naam erop laten zetten die je zelf wilt.

Ik kom overigens niet op de engelse site van die fabrikant jullie wel? Wel de niet leesbare buitenlandse versie maar dus niet de engelse.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je kwalitatief best een ERG goed schermpje kan maken met een snelle responstijd als "kleine" firma..na ja hoe klein ze zijn weet ik natuurlijk niet maar het is geen sony of phillips.

Voor mij is het nog steeds een mistery 8)
Vaak ontwikkelen ze volgens mij samen het paneel of koopt een wat kleinere fabrikant dat van een wat grotere en geeft zelf zijn vormgeving weer.(het plastic dus ;) ). Net zoals Hyundai en Adi wel schermen samen ontwikkelt hebben B) .

Waarom allemaal het wiel uitvinden als het dan onbetaalbaar wordt ;) .

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 22:19
hmmm raar het is nu tft-week bij computerland... kost-ie vs-17-th maar liefst 529 euro. wat een aanbieding maar niet heus.

Verwijderd

de schermen komen van viewsonic af :) (VS-XXX.
Groot merk hier in Taiwan :)

• xon
tft weken? is het niet de de toutch versie?

_-

Viewsonic? dat is geinig..ik ga eens kijken...hier in taiwan zeg je ? >:) ...wat kost tie daar overigens?

Verwijderd

Al sla je me dood,
Hoe goed kun je afdingen?
Ik weet de prijsen niet zo heb het te druk met andere dingen :(
Maar ik zal wel eens kijken binnenkort ga ik weer terug naar de winkels, om te kijken maar prijsverschillen in tft is niet veel.
Je kan een tft vrij moeilijk invoeren zonder btw te betalen :D
Pagina: 1