Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik ben een beetje aan het orienteren voor een palmtop of PDA. Nu zag ik een leuke aanbieding voor de Palm tungsten T. Alleen heb ik er nog niet echt veel verstand van en heb ik een aantal vragen ivm deze palm.

- Ik wil hem aansluiten op een cradle en dan laten syncroniseren met de pc. gaat dit en met welke software (zit deze bij de palm inbegrepen)

- Ik weet dat hij bluetooth heeft, kan ik hier dan ook mee internetten. Maw: kan ik een bt stick in me pc bouwen en dan via chello -> pc -> palm internetten.

- Kan ik hiermee ook mijn mail (hotmail) checken & versturen op de palm.

- Hoelang gaan bij normaal gebruik de batterijen mee.

- Kan ik met deze standaard palm ook tekst schrijven en naar de pc kopieren (*.doc bestanden) en andersom (pc -> palm)

- Uiteraard kan er ook een gps antenne op aangesloten worden, maar moet ik voor de software betalen, en hoe krijg ik een land op de palm. Past dit op de standaard 16 mb. Hoe werkt dit ongeveer?

Ik ga hem voornamelijk gebruiken als agenda en memopad. Muziek en filmpjes kijken is leuk, maar totaal niet belangrijk. Wel wil ik hem elke dag met mijn pc syncroniseren en internetten bv op bed (+/- 3meter van mijn pc)

Ik heb de search gebruikt maar zie door de bomen het bos niet meer of het gaat over andere modellen.

Alvast bedankt.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Komt ie:

0) Ga naar http://www.palmclub.nl , de nederlandse gebruikersgroep voor PalmOS apparaten, en laat de search van Tweakers.net voor wat het is. Er is wel wat info te vinden, maar mist vaak de diepgang van de threads op de Palmclub.

1) Ja, uiteraard. Je kunt standaard met het bijgeleverde Palm Desktop synchroniseren (lijkt op de Calendar, Contacts, Tasks en Notes van Outlook) of met Outlook zelf dmv het inbegrepen programma Chapura Pocketmirror. Geen probleem.

2) Ja, zeker. Handleiding op de Palmclub te vinden: http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/

3) Dacht het wel. Zul je ff de zoekfunctie moeten gebruiken op de Palmclub. Ik sync moeiteloos mijn mail uit Outlook in ieder geval.

4) Het moet mij nog overkomen dat ie minder dan 90% aangeeft op een dag. Ik schat bij intensief gebruik (ook mp3 e.d.) iets van 5-8 uur. Kun je een paar dagen zonder opladen mee doen, maar als het goed is gooi je elke avond dat ding op de cradle. Je kunt hem bijvoorbeeld ook 's ochtends op een bepaald tijdstip automatisch een hotsync laten doen, zodat je altijd vers nieuws via AvantGo op je Palm hebt. Vind ik leuk voor in de trein.

5) Ja. Documents to Go is bijgeleverd, hiermee kun je Word, Excel en Powerpoint bestanden naar je Palm sturen, bewerken, en weer op de PC laden.

6) Software is bijna nooit gratis. :> Ik raad je Mapsonic aan, en die is 200 Euro. Je hebt wel een uitbreidingskaart nodig (zoals elk fatsoenlijk navigatiepakket, 128 Mb of 256 Mb wil het een beetje goed gaan. Kijk voor meer info op het GPS forum op de Palmclub, of de review van Mapsonic: http://www.palmclub.nl/reviews/software/mapsonic/

Hopelijk ben je gauw in het bezit van een Palm Tungsten, en hopelijk ook tot ziens op de forums van de Palmclub, waar nog meer mensen met verstand van PalmOS je vragen kunnen beantwoorden!

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 27-12-2003 03:42 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt. Ik heb vandaag de T3 besteld, morgen ga ik hem waarschijnlijk halen. Ik ben heel erg benieuwd hoe hij werkt. Het wordt me 1e palmtop. :D

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:21:
Hartstikke bedankt. Ik heb vandaag de T3 besteld, morgen ga ik hem waarschijnlijk halen. Ik ben heel erg benieuwd hoe hij werkt. Het wordt me 1e palmtop. :D
GAAF. :)

Als je problemen hebt, gewoon even ons aankloppen, we helpen je graag verder! BTW, de T3 heeft iets mindere batterijduur door de zwaardere processor en groter scherm, ik dacht dat je het over de T had. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 28-12-2003 17:46 ]

Alors.

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld, het is mijn 6e Palm(One) pda, en ben zeer benieuwd hoe goed deze is vergeleken met de normale Tungsten|T :)
Het wachten is echter lastig.. :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:35:
Ik heb hem ook besteld, het is mijn 6e Palm(One) pda, en ben zeer benieuwd hoe goed deze is vergeleken met de normale Tungsten|T :)
Het wachten is echter lastig.. :P
ik heb de t3 met kerst aangeschaft, bevalt me tot nu toe erg goed. Heerlijk snel. Alleen divx afspelen en dergelijke ben ik nog even mee aan het knutselen. De utils zijn zo heerlijk klein. Ik weet niet meer wat ik moet met mijn 256MB sd card :D

Jeps ik ben echt 100% overtuigt van palmOS5xx tov PPC2003. Hoop dat 6 iets meer multimedia toepassingen zal bevatten maar toch zijn snelheid blijft behouden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alleen divx afspelen en dergelijke ben ik nog even mee aan het knutselen.
Lukt het met de bijgeleverde Kinoma Producer? Enige problemen die ik daar tegenkom is trailers met copyright protectie. :(

Leuke programma's om mee te beginnen zijn: ZLauncher (Launchers in het algemeen overigens), Datebk5 of Agendus, Aeroplayer, AvantGo, Insaniquarium, Resco Viewer, Palmasutra :), Warfare Inc. , Shattered Worlds, QLaunch, TiBR.....

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 28 december 2003 @ 19:05:
[...]

Lukt het met de bijgeleverde Kinoma Producer? Enige problemen die ik daar tegenkom is trailers met copyright protectie. :(

Leuke programma's om mee te beginnen zijn: ZLauncher (Launchers in het algemeen overigens), Datebk5 of Agendus, Aeroplayer, AvantGo, Insaniquarium, Resco Viewer, Palmasutra :), Warfare Inc. , Shattered Worlds, QLaunch, TiBR.....
Als ik kinoma open ziet hij alleen trailers die ik van de sony site heb gehaald.

Warfare is erg cool in 480x320 :D. Zlauncher ga ik straks eens proberen. Avantgo staat er ook al op.

Ik mis alleen een dir structuur :( Het gaat echt om de extensie van het het bestand.

Hebben jullie toevallig nog nieuwtjes over palm OS 6? Ben best benieuwd, las gister ergens dat het begin januari gereleased wordt. Voor welke apparaten was nog onduidelijk (ivm hardware etc.). Ik hoop echt dat de T3 wel upgradable is.

[edit]
Voor DivX ben ik nu mmplayer tegengekomen. Werkt opzich wel. Heb alleen geen behandelde filmpjes bij de hand dus dat komt volgende week wel weer :P

[ Voor 23% gewijzigd door MaDLiVe op 28-12-2003 20:20 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

"Ik weet niet meer wat ik moet met mijn 256MB sd card "
aan mij verkopen voor een goed prijsje :)
Hebben jullie toevallig nog nieuwtjes over palm OS 6? Ben best benieuwd, las gister ergens dat het begin januari gereleased wordt. Voor welke apparaten was nog onduidelijk (ivm hardware etc.). Ik hoop echt dat de T3 wel upgradable is.
OS6, wordt als het goed is eind december aan alle fabrikanten gestuurt.
En dan ligt het aan de fabrikant of er een upgrade komt.
Hopelijk wel voor de TT3 ja, maar 100% is er niet.
Als hij er komt zal hij geld kosten, ik denk dat ik die wel zal kopen als die komt.

btw. ik ben bezig met een programma zodat je zelf achtergronden kan maken voor de tt3 agenda, maar daar post ik meer over op het palmclub forum als hij af is :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:33 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Die bakken van Palm hebben een LiIon accuutje aan boord, hoe zijn die qua levensduur? Ze hebben toch een kortere levensduur dan de gemiddelde NiMH bak, en dan met de verhaaltjes rond de Ipods enzo: Zijn ze te vervangen en tegen wat voor prijs? Het is natuurlijk geen goedkoop speeltje, zo'n T3. ;)

Jaren terug had ik een Vx, waar ik overigens tevreden over was. Gedumpt omdat ik er eigenlijk vrijwel geen gebruik van maakte, maar die speeltjes spreken toch aan. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[kinoma]

Oh da's gek. Je moet wel geluk hebben met trailers: heb er een van Finding Nemo gedownload, en na conversie doet die het prima. Ook Knick Knack van Pixar heb ik erop staan: hilarisch.
Ik mis alleen een dir structuur Het gaat echt om de extensie van het het bestand.
Ja helaas, maar als het goed is hoef je ook niet in de files te rommelen. Behalve op je kaartje, dan kan Filez (gratis op Palmgear!) of ZLauncher (ingebouwde filemanager) gebruiken om je directorystructuur op je kaart te bekijken.

Om eventuele "restjes" van niet helemaal ge-deinstalleerde programma's te verwijderen, gebruik ik Cleanup en Uninstall Manager.

De accu's worden over het algemeen wel zwakker, maar van een dode accu zoals bij de ipods heb ik op de Palmclub nog niet gehoord. Meestal zijn die langer dan de pret-levensduur van zo'n ding (> 2 jaar). Voor vervanging kun je meestal toch erg goed bij www.pdatechcenter.nl terecht, al weet ik niet uit mijn hoofd of ze ook de batterijen van de TT3 hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Stereotomy op 29-12-2003 01:00 ]

Alors.

Verwijderd

Of je koopt een bijpassens schroevendraaiertje en een nieuwe batterij op internet (zag ik laatst een site met die batterijtjes).
En dan koop je als het kan/zou werken een betere natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu ongeveer een weekje in bezit en ben er heel erg blij mee. Is pas 1 keer vastgelopen en dat was tijdens het beamen van een heel oude progje op een Palm Vx. Dus dat was niet zo gek.

Nu alleen nog het internet aan de praat krijgen via de cradle en Chello internet. Dat is me nog niet gelukt. Ook niet via de palmclub.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Welke thread op de Palmclub heb je dan geopend? Was jij dat met die internet connection sharing? :) Misschien moet je die vraag hier eens op tweakers stellen, in een ander subforum. Ligt namelijk meer aan jouw Windows XP dan aan je Palm. ;)

Ik weet zeker dat er hier wel een paar tweakerstjes rondlopen die jou kunnen vertellen wat er aan de hand is.

Alors.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Stereotomy schreef op 28 december 2003 @ 17:44:
[...]
BTW, de T3 heeft iets mindere batterijduur door de zwaardere processor en groter scherm, ik dacht dat je het over de T had. ;)
Ik gebruik zelf PXA clocker om de boel te onderklokken. Bij de meeste programma's heb je absoluut geen 400MHz nodig. De batterijduur valt dan best wel mee, zolang je geen mp3s erop gaat afspelen of hele films gaat kijken oid.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op 05 januari 2004 @ 09:46:
[...]
Ik gebruik zelf PXA clocker om de boel te onderklokken. Bij de meeste programma's heb je absoluut geen 400MHz nodig. De batterijduur valt dan best wel mee, zolang je geen mp3s erop gaat afspelen of hele films gaat kijken oid.
Kijk jij hele films op je Palm dan? :D

ik heb er nog geen topic voor geopend op de palmclub. Maar ik kan bv met avantgo en alle instellingen niet inetten via me cradle. Is dit wel mogelijk??

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Jamaar internetten via de Cradle doe je ook niet met AvantGo.... zoek een mooie Palm Webbrowser uit (ik gebruik Web Pro) en gebruik Softick PPP om verbinding te maken met je computer.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 06 januari 2004 @ 20:17:
Jamaar internetten via de Cradle doe je ook niet met AvantGo.... zoek een mooie Palm Webbrowser uit (ik gebruik Web Pro) en gebruik Softick PPP om verbinding te maken met je computer.
Thanx, het werkt :D. Nu nog een bluetooth usb-adapter kopen voor me pc. Dan kan ik op me bed inetten :P

Nu nog mijn hotmail email op me palm en dan ben ik klaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 23:31 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Welke MSN client gebruiken jullie eigelijk? Ik heb er nu een paar gebeurd maar die crashen op mijn te grote contact list :X

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

NU OOK TOMTOM NAVIGATOR VOOR PALM TUNGSTEN T3 !!!!!!!!!

Persbericht van Tomtom:

http://www.tomtom.com/new...69&Language=5&WR_Language
Tungsten T3-gebruikers vinden moeiteloos de weg met TomTom Navigator voor palmOne

Geen software-installatie vereist: het is ‘Plug-and-Go’

Amsterdam, 8 januari 2004 – Gebruikers van Tungsten T3-organisers kunnen zonder stress van punt A naar punt B komen, dankzij de nieuwe TomTom Navigator voor palmOne. Gebaseerd op de succesvolle productreeks van TomTom, biedt deze nieuwe versie van de Navigator-software Tungsten T3-bezitters een ‘Plug-and-Go’ oplossing die hun handheld verandert in een flexibel en gebruikersvriendelijk autonavigatiesysteem.
Joepie!! Samen met de 320x480 scherm van de Tungsten T3 en zijn 400 MHz processor en slanke OS staat Palm voor het eerst sinds lange tijd (of is dit de eerste keer) weer BOVEN de pocketPC's wat betreft GPS!!! })

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 07 januari 2004 @ 10:05:
Welke MSN client gebruiken jullie eigelijk? Ik heb er nu een paar gebeurd maar die crashen op mijn te grote contact list :X
Met Verichat hang ik de nerd uit in de trein. ;)

Alors.

Pagina: 1