Programma alla DU METER + notificatie (bijv. per email)

Pagina: 1
Acties:

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:07
He,

Ik woon hier in een studentenflat en sinds kort heb ik via een bedrijf dat is gekozen door de studentenhuisvesting om het telefoon verkeer te regelen ADSL (35 Euro per maand).
Nu ga ik dat delen met meer mensen, die ik verder niet echt ken. Het probleem is echter dat er een data limiet van 10 gig is :(, dat is op zich geen probleem, maar ik moet wel weten of iedereen zich netjes aan zijn deel van de bandbreedte houdt. Ik moet dus het netwerk verkeer in de gaten houden.
Ik heb hier een router (edimax) en geen computer die altijd aan staat. Dus om het verkeer in de gaten te houden zou ik dan een programmaatje op elk van de computers moeten installeren, zoals DU meter. Maar dan met de optie om het gebruik elke maand naar aan mij door te geven (bijvoorbeeld per email, er staat namelijk geen computer altijd aan). Wie kan mij helpen aan zo'n progamma of een oplossing aandragen. :) DANK!

----------------------------------------

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
Als je die mensen niet echt kent, dan is het de vraag of zij braaf hun programmaatje altijd zullen draaien.. Als je al een programmaatje kan vinden dat doet wat jij wil.

(Als bijkomend punt heb ik persoonlijk nogal slechte ervaringen met Edimax)..
Dus de beste oplossing zou toch een 'oude' computer zijn, die als router fungeert.. Hier kun jij dan namelijk makkelijk per user controle over het verkeer hebben..

Of een duurdere router waar je datalimieten per persoon kan invoeren..

(Of gewoon lekker het datalimiet laten overschrijven, en de rekening delen ;))

[ Voor 9% gewijzigd door JozyDaPozy op 27-12-2003 00:38 ]

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 16:39

xiD

12345

offtopic:
ik weet nie waar die studentenflat staat maar ik ken er een paar die voor een schappelijk prijsje gew00n een 100mbit hebben liggen >:)

67890

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:07
jozy2002 schreef op 27 december 2003 @ 00:36:
Als je die mensen niet echt kent, dan is het de vraag of zij braaf hun programmaatje altijd zullen draaien.. Als je al een programmaatje kan vinden dat doet wat jij wil.

(Als bijkomend punt heb ik persoonlijk nogal slechte ervaringen met Edimax)..
Dus de beste oplossing zou toch een 'oude' computer zijn, die als router fungeert.. Hier kun jij dan namelijk makkelijk per user controle over het verkeer hebben..

Of een duurdere router waar je datalimieten per persoon kan invoeren..

(Of gewoon lekker het datalimiet laten overschrijven, en de rekening delen ;))
Ik ga ermaar gewoon vanuit dat zij eerlijk zullen zijn met het gebruik van dat programmaatje. Een duurdere router is geen oplossing. In het geval dat ik er een oude computer tussenzet, (wat ik liever niet doe, is weer hoop geregel, instellen enzo) kan ik dan gewoon nog de wireless functie van mijn edimax router blijven gebruiken, en tegelijkertijd per persoon alles bijhouden?
offtopic:
ik weet nie waar die studentenflat staat maar ik ken er een paar die voor een schappelijk prijsje gew00n een 100mbit hebben liggen
Is een of ander bedrijf hier dat verder niks met de uni te maken heeft, maar is uitgekozen door de studentenhuisvesting, en heb een jaar moeten wachten voordat het adsl eindelijk werkte. En helaas zijn zij de enige aanbieder.

:)

Ik heb vanochtend weer gezocht naar een programmaatje met notificatie, ik vind heel veel van die programma's die dataverkeer bijhouden, maar geen programma's waar het ook aan mij gemeld wordt. :'(

----------------------------------------