Restore partitie niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een laptop van Sky en Win XP NL werd niet op cd geleverd, maar op een zogenaamde recoverypartitie. Die partitie is onzichtbaar in de Windows Verkenner. Nu kon je het systemrecoveryprogramma. van Sky altijd benaderen door voordat je windows starte f10 te drukken. Deze melding komt ook op het scherm: Druk F10 als je system recovery wilt starten. Dit bericht blijft zo'n 5 seconden staan.
Nu had ik laatst problemen met windows en heb de hele c: schijf geformatteerd. Het probleem is nu dat ik de recovery partitie niet meer kan benaderen. Aangezien de bootgegevens op de C: schijf stonden.n
Ik heb al op de Sky site gekeken, maar zij geven verder geen gedetailleerde informatie hierover. Wel zeggen ze op hun site dat ze het programma DISE hebben gebruikt van Powerquest.

Nu denk ik zelf dat het probleem is op te lossen door in het boot.ini bestandje de juiste gegevens in te voeren, maar ik zou niet weten hoe ik die partitie moet noteren in het bestand, want ik heb hier niet zoveel verstand van en ik heb geen idee hoe die partitie heet. Kan iemand mij uit de brand helpen?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Nu heb ik gekeken in boot.ini en daar zag ik dat hij de c: schijf benaderde met partition(2). Nu heb ik die regel gekopieerd en van het tweetje een eentje gemaakt. In de hoop zo de recoverypartitie te kunnen benaderen. Helaas tevergeefs, want nadat ik tijdens het opstarten de recoverypartitie aantikte gaf hij eenv hal.dll foutmelding. Nu wilde ik graag weten hoe ik die revocerypartitie kan benaderen of zichtbaar kan maken want het is een hiddenpartitie.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
Je kan met ranish je hidden partition unhidden,daarna zou ik met ghost een image maken zodra je windows weer draait en deze op cd fikken.

[ Voor 35% gewijzigd door Flex op 27-12-2003 01:08 ]

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Jammer hij vraagt om een diskette. Ik heb namelijk geen diskettestation

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Iemand die misschien ook een Sky notebook heeft en weet hoe zoiets werkt?

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Moderator, ik zie net (zag hem eerst niet met search) in het Opslag forum trouwens dat er een topic bezig is over hetzelfde onderwerp. Dus deze kan volgens mij wel dicht

Pagina: 1