Ik heb een probleem met het compileren van mozilla 1.5 op een Debian Sarge pc met een duron processor. Het lijkt op een bug, maar dat kan ik me niet voorstellen: mozilla wordt veel gebruikt en ik heb een standaard computer.
Daar om wil ik vragen of iemand anders die ook testing draait eens zou willen proberen om mozilla-source-1.5.tar.bz2 te downloaden en te compileren met dezelfde configure regel als ik? Ik heb geen repositories in mijn sources.list staan die voor een niet standaard versie van belangrijke libraries (gtk, glib) zorgen. De md5sum heb ik gecontroleerd. Verder heb ik gecompileerd met g++ 3.2 en 3.3
Ik krijg deze foutmelding:
nsTextFormatter.cpp: In function `struct NumArgState * BuildArgArray(const PRUnichar *, void *, int *, NumArgState *)':
nsTextFormatter.cpp:910: `va_copy' undeclared (first use this function)
nsTextFormatter.cpp:910: (Each undeclared identifier is reported only once
nsTextFormatter.cpp:910: for each function it appears in.)
make[3]: *** [nsTextFormatter.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/mnt/storage/build/mozilla/xpcom/ds'
make[2]: *** [libs] Error 2
make[2]: Leaving directory `/mnt/storage/build/mozilla/xpcom'
make[1]: *** [tier_2] Error 2
make[1]: Leaving directory `/mnt/storage/build/mozilla'
make: *** [default] Error 2
De configure commando regel die ik heb gebruikt is:
./configure --enable-default-toolkit=gtk2 --disable-debug --enable-optimize --disable-tests --enable-crypto --enable-xft --with-system-zlib
In de output van configure staan o.a. deze regels:
checking for an implementation of va_copy()... yes
checking for an implementation of __va_copy()... yes
checking whether va_lists can be copied by value... yes
#define VA_COPY va_copy
Voor geintereseerden heb ik config.log beschikbaar gemaakt: eambrouwer.kabel.utwente.nl/files/config.log
Misschien doe ik moeilijk en mis ik gewoon een package, maar daar duidt de foutmelding wat mij betreft niet op.
Daar om wil ik vragen of iemand anders die ook testing draait eens zou willen proberen om mozilla-source-1.5.tar.bz2 te downloaden en te compileren met dezelfde configure regel als ik? Ik heb geen repositories in mijn sources.list staan die voor een niet standaard versie van belangrijke libraries (gtk, glib) zorgen. De md5sum heb ik gecontroleerd. Verder heb ik gecompileerd met g++ 3.2 en 3.3
Ik krijg deze foutmelding:
nsTextFormatter.cpp: In function `struct NumArgState * BuildArgArray(const PRUnichar *, void *, int *, NumArgState *)':
nsTextFormatter.cpp:910: `va_copy' undeclared (first use this function)
nsTextFormatter.cpp:910: (Each undeclared identifier is reported only once
nsTextFormatter.cpp:910: for each function it appears in.)
make[3]: *** [nsTextFormatter.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/mnt/storage/build/mozilla/xpcom/ds'
make[2]: *** [libs] Error 2
make[2]: Leaving directory `/mnt/storage/build/mozilla/xpcom'
make[1]: *** [tier_2] Error 2
make[1]: Leaving directory `/mnt/storage/build/mozilla'
make: *** [default] Error 2
De configure commando regel die ik heb gebruikt is:
./configure --enable-default-toolkit=gtk2 --disable-debug --enable-optimize --disable-tests --enable-crypto --enable-xft --with-system-zlib
In de output van configure staan o.a. deze regels:
checking for an implementation of va_copy()... yes
checking for an implementation of __va_copy()... yes
checking whether va_lists can be copied by value... yes
#define VA_COPY va_copy
Voor geintereseerden heb ik config.log beschikbaar gemaakt: eambrouwer.kabel.utwente.nl/files/config.log
Misschien doe ik moeilijk en mis ik gewoon een package, maar daar duidt de foutmelding wat mij betreft niet op.