[wc]zelfbouw is duurkoop :P

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
goeden avond!

ik mag u op heden avond vermaken met mijn wc inbouw perikelen.

vroeger was ik nog een onwetend tweakertje, maar nu ben ik ook ingewijd in de geheimen van het watercoolen. En ik kan u verklappen, het ging niet van harte dat ontmaagden :P

ik, als 2de jaars werktuigbouwkunde, vind mezelf een geweldig ontwerper en een fantastisch inventor(tm) gebruiker. Daarom dacht ik op een dag, "laat ik een wc installatie ontwerpen". Zo gedacht, zo gedaan.

men begint natuurlijk met het makkelijkst :P. Het reservoir
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/wc004.jpg

een fantastisch voorbeeld van doordacht ontwerpen met gebruiksgemak in het achterhoofd.

Afin, ik was op dreef. Dus laten we de lat wat hoger leggen en beginnen met het ontwerpen van de plek waar de rad en cooler moeten komen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/wc003.jpg

een elegent design van strakke vormen en een optimaal gebruik van de benoodigde ruimte. Je kan wel raden, ik was in de 7de hemel. Dit is pas hightech ontwerp!

Maar eendje is pas goed op dreef als er onmogelijke dingen gedaan moeten worden, dus begon ik met frisse moed aan de ombouw. Deze ombouw moest om de fan komen om zo een meer natuurlijk verloop van de lijnen te krijgen. Ook zouden hier de fanknopjes moeten komen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/wc010.jpg

voila

in 1 woord subliem

een afgeknotte piramide waar zelfs toetankamon jalours op zou worden. Met voldoende ruimte voor kabels en toebehoren.

[Waarschuwing: Lap text zonder plaatjes vanwege het missen van een digicam, voor de leesschuwen onder ons, scroll snel door voor de PICS PICS!]

Het behoeft natuurlijk geen uitleg dat ik na deze staaltjes van ontwerpkunst helemaal vol was van mijn eigen kunnen. Ik zou dit varkentje wel even wassen

so cute, BUT IT'S WRONG! (tm two stupid dogs)

dit alles ging dus niet helemaal zoals verwacht. Ik stapte vol goede moed bij ru58 binnen voor alle benodigheden op plastic gebied. Na vriendelijk geholpen te zijn en vele euro's armer vertrok ik weer naar huis. Eenmaal thuis gekomen begon ik eventjes droog te oefenen hoe ik dit allemaal moest plakken. En hier begonnen de problemen. Alle plankjes waren 1 mm te groot. Mensen, 1 mm lijkt niet veel, maar in een designkritisch ontwerp als die van mij is 1mm het verschil tussen een oscar en een golden rapsberry, een verschil tussen dag en nacht, en in mijn geval een verschil tussen nat en droog.

Ik moest dus alle plankjes bijschuren. Ik had gelukkig een dremel, maar zoals mijn mededremelaren weten, recht schuren met een dremel is een no go. Uiteindelijk was alles ongeveer recht en op de goede maat. Ik was in de volste veronderstelling dat een beetje kit al mijn problemen zou oplossen.

Ik ga vrolijk aan de plak en na een uurtje of 2 zit alles netjes in elkaar en zit er aan de binnenkant netjes kit. Dagje wachten en daarna vol gooien! Ha! ph34r my l33t lijmskillz! Het lekte niet!

Zelfs na het aansluiten van de pomp (een enheim) het blokje (gekocht in 1 of andere IA, homemade) en de rad lekte nixs! Ik zat in de palmboom zoals onze surinaamse vrienden zouden zeggen.

Vol goede moed begon ik aan het volgende project. Het modden van de bovenkant van m'n kast zodat de rad perfect zou passen boven m'n voeding. Heren (en eventueel dames) laat ik u vertellen, gaatjes perfect op 12cm van elkaar boren is onmogelijk. Gelukkig ging het gat dremelen ansich prima dus met een beetje uitboren paste alles toch.

Uiteindelijk was het tijd voor de ultieme test. Het inbouwen van alles in mijn kast en daarna testen. En wat gebeurde er? *tromgeroffel*

*drup**drup**drup*

AARGHH!!!!!!! m'n reservoir lekte!!!!!! mijn topunt van industrieel ontwerp had gefaalt! ik stond op het punt om alles het raam uit te gooien (ik woon op 4 hoog, zou een leuk effect hebben gegeven) maar net op tijd herpakte ik mijzelf en begon aan een grondige evaluatie. Wat bleek, doordat mijn reservoir eigenlijk net niet paste in de 5 1/4 bay zorgde dit voor een druk op het reservoir waar de kit niet zo goed tegenkon.

De oplossing: alle naden aan de buitenkant opnieuw kitten. Gelukkig heeft dit gewerkt en heb ik nu een werkende watercooling.

conclusie: Dit geintje heeft me incluus gereedschap (wat ik eerlijk gezegt toch wel nodig zal hebben ooit) een eurotje of 150 gekost. en nu heb ik een reservoir wat er niet uit ziet en niet compleet helemaal waterdicht is. Terwijl ik voor 40 euro een compleet waterdicht kant en klaar product had kunnen kopen :(

maar als je natuurlijk de kosten tegen hetgeen wat ik geleerd heb uitzet, is dit een fantastische ervaring geweest waar ik als een completer mens ben uitgekomen! (uch)

zoals beloofd de pics!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1310.JPG
normaal is m'n kamer al een redelijke teringzooi. Maar knutselen heeft een destructief gevolg voor mijn opruimzin :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1311.JPG
meer zooi :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1312.JPG
knutselen zonder chocotoffs is als neuken zonder lul, het gaat wel maar is toch niet zo fijn

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1314.JPG
mijn mooie voorkant! jammer genoeg niet compleet er af te halen, vandaar dat ie er op half zeven bij hangt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1315.JPG
totaal shot. let op de fantastische afwerking van de slangen en de artestieke verantwoordige kabelzooi :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1317.JPG
beetje crappy shot van m'n zalman vga cooler. Had ik nog liggen dus geen behoefte aan wc voor m'n videokaart

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1320.JPG
eenzaam brand het ledje.... ik heb nu ipv 5 fans er nog maar 2 inhangen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1322.JPG
profesionele bevestiging van de 12cm fan. Deze wilde pertinent NIET aan m'n baybus aangesloten worden en ook als ik hem door het gat heen propte vertikte deze aan te gaan. Daarom deze elegante oplossing :/

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1328.JPG
zoals te zien is heeft de rad genoeg ruimte om lucht aan te zuigen.

well that's all folks! Ik hoop dat jullie genoten hebben en er iets van opgestoken hebben. Namelijk kijk eerst of er niet al een kant en klare oplossing bestaat die gegarandeert werkt en nog goedkoper is ook :P

blup

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm, je hebt exact dezelfde kast als ik heb; maar die van mij ziet er nog ietsjes beter uit :) Maakt het nou nog verschil in temps / herrie?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
in temp wel, 42 graden nu en zonder 12cm fan blijft ie op de 46 hangen. Nog geen stesstest gedaan.

In herrie is er meer db bij gekomen.. :( m'n 12cm fan wil NIET op 7 of op 5 volt draaien.. Kheb ook maar een andere besteld dus is nl niet wat ik wil..

en mijn kast is harstikke netjes en mooi!

sommige mensen herkennen pure kunst gewoon niet :(

Oh en voor de mensen die zich afvragen waarom de opbouw er niet op zit? Ik wou die plaatjes zelf zagen op school met de lintzaag, maar ik kan deze pas in januari gebruiken.. helaas :(

[ Voor 22% gewijzigd door Bezulba op 26-12-2003 23:58 ]

blup

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

knap gedaan! het hele verhaal errond maakt het des te beter ;)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Welk blok heb je?

Voor de rest +1 voor je topicstart!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
bredend schreef op 27 december 2003 @ 00:08:
Welk blok heb je?

Voor de rest +1 voor je topicstart!
dangerden maze replica. Uit een IA

ff pic gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1331.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Bezulba op 27-12-2003 00:14 ]

blup

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

42 graden ??????? is dat niet een beetje veel voor een wc setje :?

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

* Copycat Heeft pics opgeslagen voor als z'n moeder weer eens zegt dat het een teringzooi in z'n kamer is :P

*Ontopic 42 gr. is dat nou met 2 of 5 fans :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
met wc...

met de 5 fans zat ik op een graad of 50

blup

Verwijderd

sorry, maar ik vind dat je toch n beetje te veel eigendunk hebt: dat ow zo mooie waterkoeling... ookal had ik t ni beter kunnen doen maar ik (denk niet maar) weet zeker dat je betere temps haalt met luchtkoeling... je doet toch iets niet goed jongen... en dat sommige mense de ware kunst niet snappen aan jou kast dat klopt ook ni helemaal, jij bent waarschijnlijk dan de enige die de ware troep niet snapt... maar toch erken je de troep van je kamer wel, ik heb hier in mijn kamer nog meer troep hoor, heb een mooi pad gemaakt naar mn pc en naar mn bed :P ik kan zelfs geen tv meer kijken omdat mn banken vol liggen met oude mobo's en dergelijke >:) maar ik vind dat je je pc mooier mag maken dan deze 'kunst'

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 01:31:
sorry, maar ik vind dat je toch n beetje te veel eigendunk hebt: dat ow zo mooie waterkoeling... ookal had ik t ni beter kunnen doen maar ik (denk niet maar) weet zeker dat je betere temps haalt met luchtkoeling... je doet toch iets niet goed jongen... en dat sommige mense de ware kunst niet snappen aan jou kast dat klopt ook ni helemaal, jij bent waarschijnlijk dan de enige die de ware troep niet snapt... maar toch erken je de troep van je kamer wel, ik heb hier in mijn kamer nog meer troep hoor, heb een mooi pad gemaakt naar mn pc en naar mn bed :P ik kan zelfs geen tv meer kijken omdat mn banken vol liggen met oude mobo's en dergelijke >:) maar ik vind dat je je pc mooier mag maken dan deze 'kunst'
denk je nou echt dat ik al dat gezwam serieus meen? :P

tis een gigantisch zooitje in m'n pc met een reservoir wat lekt en een rad wat niet goed koelt :P

blup

Verwijderd

denk dat ie het ook niet serieus bedoeld. toch??? over die artistieke inrichting van je case....

daarnaast, neem aan dat er een dicht zijpaneel overheen zit, dan zie je toch niks meer van al die kabels, als je er echter een window voor hebt, tsja, dan zou ik toch maar iets doen aan die kabelwirwar, want is niet echt om aan te zien..

verder wel netjes gedaan..

BTW: hoe krijg je zo'n mooie blauwe kleur water in je WC Set????

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 01:43:
denk dat ie het ook niet serieus bedoeld. toch??? over die artistieke inrichting van je case....

daarnaast, neem aan dat er een dicht zijpaneel overheen zit, dan zie je toch niks meer van al die kabels, als je er echter een window voor hebt, tsja, dan zou ik toch maar iets doen aan die kabelwirwar, want is niet echt om aan te zien..

verder wel netjes gedaan..

BTW: hoe krijg je zo'n mooie blauwe kleur water in je WC Set????
van die anticorrosie zooi kweet ff niet hoe het heet :P

en ik heb geen window dus je ziet er nixs meer van :P

blup

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 01:31:
@paling15 ben jij de enige die de humor van eendje niet doorheeft? :z

@eendje 40 euro voor wat? voor alleen een reservoir of een compleet waterkoelingsetje :? heb er geen kaas van wc gegeten dus vergeef me als het een domme vraag is....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 01:54 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 01:46:
[...]

@paling15 ben jij de enige die de humor van eendje niet doorheeft? :z

@eendje 40 euro voor wat? voor alleen een reservoir of een compleet waterkoelingsetje :? heb er geen kaas van wc gegeten dus vergeef me als het een domme vraag is....
alleen reservoir

blup

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
tering.. 3 opmerkingen

Leuk gedaan, maar ruim je kast es op, beetje jammer, stijlvolle WC set en dan zo'n teringbende ;)

Dat blok. Fix ASAP een koperen deksel. Die plexi willen wel es scheuren (volgens mij bij inmiddels meer dan de helft)

En je kamer. Mijn kamer is ook een zooi. Maar dit is wel echt erg. Heb je geen mensen in huis die er wat van zeggen ofzo? Maar +1 dat je er in kan leven ;)

Verwijderd

Opruimen is hoogst onhandig. Dan heb je niet alles binnen handbereik en weet je niks meer te vinden.

Teringzooi rules! :P

eendje: de volgende editie word beter, geloof me :)

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
joh , Dat hebben alle slimme mensen 8)

ik heb ook een tering zooi , lege flessen op de grond , video kaarten oude processors en weet ik veel wat schroefendraaiers en weet ik veel wat :P

[ Voor 88% gewijzigd door NomadTitan op 27-12-2003 09:51 ]

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

NomadTitan schreef op 27 december 2003 @ 09:48:
joh , Dat hebben alle slimme mensen 8)

ik heb ook een tering zooi , lege flessen op de grond , video kaarten oude processors en weet ik veel wat schroefendraaiers en weet ik veel wat :P
En dan trap je wel eens een mobo of kaart kapot hé :) (gelukkig voor mij was het enkel oude rommel...)

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

Moet zeggen leuk verhaaltje :) Toch apart dat sommige mensen het sarcasme erin niet snappen :P maarja, het is inderdaad een teringzooi op je kamer maar ach :) ben ik blij dat ik zo kan zien dat het nog erger kan :) bij mij ligt alleen mijn volledige bureau + de vloer daaronder vol.
Het is inderdaad zo dat je op deze manier wel alles makkelijk terug kan vinden :)

Verwijderd

Maku schreef op 27 december 2003 @ 00:40:
42 graden ??????? is dat niet een beetje veel voor een wc setje :?
idd, ik heb met mn brakke luchtkoeling 34 graden :?

En wat heb je allemaal gekoeld? Ik kan het niet echt goed zien op die foto's |:( Je CPU en wat nog meer? :)

En vergeleken met mijn kamer is het nog vrij netjes :)

• Epsilon
  • Laatst online: 14:58

Epsilon

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:56:
[...]

idd, ik heb met mn brakke luchtkoeling 34 graden :?

En wat heb je allemaal gekoeld? Ik kan het niet echt goed zien op die foto's |:( Je CPU en wat nog meer? :)

En vergeleken met mijn kamer is het nog vrij netjes :)
42 graden is heel normaal. 34 graden is met BRAKKE luchtkoeling full stressed niet haalbaar tenzei je in een kamer zit waar het heel koud is.

Die temp sensoren zijn nou eenmaal niet zo perfect als ze moeten zijn (10 graden afwijking is "normaal"). Je kan die temps nu eenmaal neit vergelijken. Helaas.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
de temps zijn idd beetje hoog, maar het is nog allemaal niet perfect ingestelt. Blokje kan bijv nog wat strakker aangedraait worden, maar ik wou eerst even kijken of m'n pc uberhaupt nog wel opstarte zo :P

en de rommel... tis niet eens zo erg hoor. Tis voornamelijk gereedschap wat ik gewoon nergens anders kwijt kan behalve in een la en dan is het helemaal kut zoeken. Ik woon in een kamertje van 2 bij 3 en tjah dan heb je gewoon niet zoveel ruimte om alles netjes op te hangen. Alhoewel een gereedschaprek wel een goed idee zou zijn :P

kheb pas 1x mezelf echt goed pijn gedaan door met m'n blote poten op m'n riem te gaan staan waarvan dat pinnetje omhoog stond... auw :X

m'n kast ga ik uitereraard opruimen. De baybus word uitmekaar gesloopt want ik heb een heel stuk minder fans dus ook minder schakelaars nodig. En de powerkabels komen ook netjes te hangen.

en ik koel alleen m'n cpu met deze opstelling voor de rest nog nixs

ben ook nog niet tevreden met de 12cm fan. En ik wil ook een stel stillere casefans want het geluid dat ze nu maken.... :'( om te huilen

het niet afgemaakte karakter van deze mod zit hem in het feit dat ik alleen vandaag een digicam kon lenen en niet langer.. anders had ik jullie vermaakt met het productieprocess :P

en een plaatje om het af te leren!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Wc/DSCN1335.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door Bezulba op 27-12-2003 12:40 ]

blup

Verwijderd

Epsilon schreef op 27 december 2003 @ 12:05:
[...]

42 graden is heel normaal. 34 graden is met BRAKKE luchtkoeling full stressed niet haalbaar tenzei je in een kamer zit waar het heel koud is.

Die temp sensoren zijn nou eenmaal niet zo perfect als ze moeten zijn (10 graden afwijking is "normaal"). Je kan die temps nu eenmaal neit vergelijken. Helaas.
Die 34 graden is idle. Stressed (na half uur CPU-burn) is ie 41/42 graden. De kamertemp is 22 graden. De temps kloppen ongeveer wel. De proc heeft met dezelfde koeler op meerdere mobo's gezeten, allemaal gaven ze ongeveer dezelfde temp aan.

Mn luchtkoeling is niet echt heel brak, maar zeker niet goed.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
:P

Me pc word gekoelt met vieze lucht :P
maarja ik kan echt ALLES precies terug vinden en als het te netjes is WORD IK GEK !!! :D

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik vind dit een ongelofelijk ruige WC-setup :D Je kast is nog rommeliger dan de mijne, je kamer komt in de buurt van de mijne en je WC-setupje is gewoon om te janken zo mooi :P Dat verhaaltje erbij is gewoon geweldig :)
'K wil ook WC! :(

Ticking away, the moments that make up a dull day

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

eendje schreef op 27 december 2003 @ 12:18:

[afbeelding]
Hey! Hoogslaper van de ikea? :+

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
corani schreef op 28 december 2003 @ 12:42:
[...]

Hey! Hoogslaper van de ikea? :+
hoe raad je het :P

blup

Verwijderd

das niet zo moeilijk een ikea artikel herken je overal :P

Verwijderd

Leuke openingspost _/-\o_

Verder is waterkoeling altijd cool :). Ook bloed, zweet en tranen helaas.. Ik leef al jaren lang, dag in, dag uit, in de angst dat mijn fijne pc'tje elk moment geelectricuteerd kan worden :P

Verwijderd

Jho.. geloof dat sarcasme net een gezicht heeft gekregen :) LOL .. BTW.. is het niet een beeetje ongelukkigeplek om je rad op te hangen ?? denk dat je daardoor al heel wat betere temps kan krijgen.. maar voor de rest.. TOPPIE !!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 10:03:
Jho.. geloof dat sarcasme net een gezicht heeft gekregen :) LOL .. BTW.. is het niet een beeetje ongelukkigeplek om je rad op te hangen ?? denk dat je daardoor al heel wat betere temps kan krijgen.. maar voor de rest.. TOPPIE !!
tis een beetje een noodoplossing natuurlijk. Dat was de enigste plek waar een rad zou passen.

En er zit 2,5 cm tussen onderkant rad en bovenkant voeding en de rad steekt ook een stukkie uit. Dus voor een normale watercooling zou dit zeker voldoende zijn. Pas als ik ook peltiers wil gaan gebruiken en dat soort dingen zou een andere plek gevonden moeten worden maar dat ga ik toch niet doen :P

blup

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 23:35

gerhald

:P

eendje schreef op 27 december 2003 @ 12:18:

[afbeelding]
ziet er goed uit en wel een mooi idee om het resovoir in een 5 1/2 slot te maken.

offtopic:
wat zie ik daar voor een eng eentje van centric ;) :+

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Leuk gedaan vooral hoe je het brengt.

Wat voor een sysje zit er onder die h2o ?

Blokie moet altijd strak vast zitten.

Mijn h2o kasten waaren ook nooit netjes maar het gaat mij om de power en niet of het er mooi uit ziet k heb toch geen window ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Astennu schreef op 29 december 2003 @ 13:22:
Leuk gedaan vooral hoe je het brengt.

Wat voor een sysje zit er onder die h2o ?

Blokie moet altijd strak vast zitten.

Mijn h2o kasten waaren ook nooit netjes maar het gaat mij om de power en niet of het er mooi uit ziet k heb toch geen window ;)
p4 1,9
512 mb rdram
intelboard
150 gig hd
gforce 4 ti4200

blup

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
eendje schreef op 29 december 2003 @ 16:01:
[...]

p4 1,9
512 mb rdram
intelboard
150 gig hd
gforce 4 ti4200
Uhmmz denk dat het dan idd fout gaat bij de raddie. WAt op een p4 heb je het minder snel dat een blok niet goed zit bij een barton of tbred heb je dat nog veel sneller. maar mijn eerste wc liep ook voor geen meter ik denk als jij wat verbeteringen aan brengt dat je er nog wel een graat of 5 af krijgt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 29-12-2003 17:37 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Astennu schreef op 29 december 2003 @ 17:37:
[...]

Uhmmz denk dat het dan idd fout gaat bij de raddie. WAt op een p4 heb je het minder snel dat een blok niet goed zit bij een barton of tbred heb je dat nog veel sneller. maar mijn eerste wc liep ook voor geen meter ik denk als jij wat verbeteringen aan brengt dat je er nog wel een graat of 5 af krijgt :)
daar twijfel ik ook niet aan :P

tis vooral het feit dat m'n water like 4x omhoog moet. Doordat ik 10mm slangen gebruik kan ik het eigenlijk niet anders plaatsen.

maar ik ga wel fijn tweaken :P

ik zat nog ff te kijken maar m'n rad word ook helemaal niet warm oid... hij is zelfs koud op het moment...

mischien ligt het dan wel alleen maar aan het hoogte verschil wat moet worden overbrugt

[ Voor 15% gewijzigd door Bezulba op 30-12-2003 01:24 ]

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
update update!

ik heb m'n fan op m'n rad vervangen door een enermax met rpmcontrole en hem zo geplaatst dat hij lucht IN m'n pc blaast. Daarnaast heb ik m'n voeding omgedraait zodat de fan die normaal de lucht van boven m'n cpu door de voeding heen trekt nu onder m'n rad hangt, en ik heb al een temperatuurwinst van 5 graden! nog een paar tweaks met leidingen en even een slangveer halen en ik zal er prolly nog wel wat graadjes af kunnen snoepen!

mind you deze metingen zijn met de fan op z'n allerlangzaamst. Zometeen even testen wat de temp word als ik hem op orkaankracht zet :P

blup

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

eendje schreef op 05 januari 2004 @ 21:08:
update update!

ik heb m'n fan op m'n rad vervangen door een enermax met rpmcontrole en hem zo geplaatst dat hij lucht IN m'n pc blaast. Daarnaast heb ik m'n voeding omgedraait zodat de fan die normaal de lucht van boven m'n cpu door de voeding heen trekt nu onder m'n rad hangt, en ik heb al een temperatuurwinst van 5 graden! nog een paar tweaks met leidingen en even een slangveer halen en ik zal er prolly nog wel wat graadjes af kunnen snoepen!

mind you deze metingen zijn met de fan op z'n allerlangzaamst. Zometeen even testen wat de temp word als ik hem op orkaankracht zet :P
Heeey, gaaf idee. Ik heb ook m'n rad pal boven m'n voeding hangen. Jouw idee genereert een mooie luchtstroming: koude lucht door de rad naar binnen, en door de voeding weer naar buiten. Van het weekend ligt mijn pc dus uit elkaar ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

als we toch zo lekker aant kletsen zijn... (btw echt supergrappig verhaal ging keihard strak hier :) )
Werkt die zalman koeler van jou op je gputje goed? wou nl zelf de nieuwe variant gaan kopen, of mss wel die als jij zegt dattie super is. heb zelf ook en ti4200

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 22:21 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:20:
als we toch zo lekker aant kletsen zijn... (btw echt supergrappig verhaal ging keihard strak hier :) )
Werkt die zalman koeler van jou op je gputje goed? wou nl zelf de nieuwe variant gaan kopen, of mss wel die als jij zegt dattie super is. heb zelf ook en ti4200
nou ik heb jammer genoeg geen tempsensor op m'n gforce zitten dus kweet niet hoe het precies zit met de temps, maar ik kan gewoon prima gamen en geen last van vastlopers hangers of artifacts. Dus blijkbaar werkt het :P

blup

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap