Toon posts:

[Contest] 3DMark site input

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er word door Thorry ondertussen hard gewerkt aan de "GoT 3DMark Challenge" site. We houden in principe 3 scores bij, namelijk: 2001, 2003 en AquaMark. Welke score zouden jullie graag als primaire score zien? Er worden van alle 3 lijsten bij gehouden, maar eentje moet de hoofdlijst zijn.

Poll: Welke score wil je hoofdzakelijk zien in de 3dmark site?
3DMark 2001
3DMark 03
AquaMark
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5965&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Kleine preview :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thorry.net/3dmark.jpg

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
3DMark 2001 se

Deze geeft een score over je hele systeem. en 2003 niet das voornamelijk vga. Verder Aquamark test sys ook al meer maar ik vind 2001 se nog steeds de mooiste.

Mischien ( wie weet zit het er al in ) zou het ook leuk zijn om bij de beschrijfing van de vga ook ik te laten voeren hoeveel volt je gebruikt @ mem en GPU.

[ Voor 32% gewijzigd door Astennu op 26-12-2003 23:47 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
ja idd, 2001 is ook wat meer voor de rest van het systeem enzo en niet hoodszakelijk vga.
als het wel hoofdzakelijk vga wordt namelijk, red ik het niet tegen de grote jongens die veel geld hadden :P

301SQN

Verwijderd

1. 3D Mark 2001
2. Aquamark
3. 3D Mark 2003
:)

Dat lijkt mij het beste rijtje, 3D mark 2001 iig op 1, lijkt me het eerlijkste ;) Ik denk dat deze challenge weer veel mensen opstookt om ook hun videokaart te modden, altijd leuk! Hopen dat dit net zo goed uitpakt als de PiFast challenge, dan komt het wel goed!!

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Laten we het ontopic houden en concentreren op replyen op de startpost van Serenity :)

LinkedIn
Instagram

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

Lijkt me wel leuk ... idd zo veel mogelijk specs laten invullen das erg handig om te zien wat iedereen aan ze pc gedaan heeft om m zo ver te krijgen .. :) ik ga zeker mee doen ( dat is als ik mijn vmod's heb gedaan )

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

3DMark 2001 (SE) :)

Het lijk mij dan ook leuk dat je echt alle gegevens in kan vullen mbt je score. Dus hoeveel fps per test, CPU score, MTexels etc... Net zoals op de site van futuremark.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53
3DMark 2001 (SE) natuurlijk :). Want anders pak je een vrij kleine groep die echt goeie scores neerzet (3d mark 2003). En maak ook zo dat je kan kijken op videokaarttype, dus je hebt een geforce 4 ti 4200 , en je wilt weten wat andere halen :). (soort madonion, maar ja je moet wat he :p).

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

3Dmark2001 om de simpele reden dat deze de rest van je systeem meer mee laat tellen en 2003 vooral de vid kaart test.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het lijkt mij het mooiste om een totaal score van allemaal te maken op de frontpage. Zo zul je alle 3 de benches goed moeten draaien en heb je veel meer te tweaken.

Een nadeeltje is echter wel de gpu en mem clocks. Deze kunnen verschillen, maar dat zou eventueel nog wel op te lossen zijn met gemiddeldes. Ander nadeel is dat je grafische kaart wel iets harder meetelt door 3D mark 03 uitslagen, maar het lijkt mij een mooier overzicht te worden.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mijn voorkeur gaat ook uit naar 3Dmark2001.. Maar dan het liefst wel in verschillende klassen zoals nu ook bij de pi-fast site en dan misschien nog wel verder uitgesplitst. (bijv. de Amd64's appart, de P4's appart, de gewone XP's appart etc).

Gewoon vanwege het simpele feit dat je met nieuwe en dure hardware een hogere score neer kan zetten dan met wat ouder spul, terwijl het voor diegenen met wat oudere hardware juist een goed gevoel kan geven om na het nodige tweakwerk ook hoog in de lijst te eindigen :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Twynn schreef op 27 december 2003 @ 02:34:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar 3Dmark2001.. Maar dan het liefst wel in verschillende klassen zoals nu ook bij de pi-fast site en dan misschien nog wel verder uitgesplitst. (bijv. de Amd64's appart, de P4's appart, de gewone XP's appart etc).

Gewoon vanwege het simpele feit dat je met nieuwe en dure hardware een hogere score neer kan zetten dan met wat ouder spul, terwijl het voor diegenen met wat oudere hardware juist een goed gevoel kan geven om na het nodige tweakwerk ook hoog in de lijst te eindigen :)
Ja hier ben ik het ook mee eens anders word het gewoon way te druk :p

Turn it off and on again.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

2001SE moet de hoofdscore worden, misschien is het een idee om ook iets te maken zodat je je driver erbij kunt zetten

[specs]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
2001 blijft toch de topper
echter gezien de grote hoeveelheid nieuwe hardware moet 03 er zeker ook bij
resulaten tellen dan enkel met een orb page erbij

totaal plaatje maken kan echter de nieuwste hardware zal altijd bovenaan staan lijkt me

• Astennu
We zien het wel aan de poll :) gewoon al 48 stemmen voor 2001 en 6 voor 2003 :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Even een kleine vraag kunnen alleen de score toegelaten worden van de personen die hun eigen spullen gekocht/gebruikt hebben.
Ik doel hiervoor op de mensen die gesponsord worden om de scores neer te zetten want daar kunnen de mensen die alles zelf betalen niet tegenop boeren natuurlijk ....
Die komen altijd hoger natuurlijk want als je kan kiezen wat je gebruikt is het sportieve er natuurlijk af ..... :( ;(

Just my $0.02 :P

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 27 december 2003 @ 11:06:
Even een kleine vraag kunnen alleen de score toegelaten worden van de personen die hun eigen spullen gekocht/gebruikt hebben.
Ik doel hiervoor op de mensen die gesponsord worden om de scores neer te zetten want daar kunnen de mensen die alles zelf betalen niet tegenop boeren natuurlijk ....
Die komen altijd hoger natuurlijk want als je kan kiezen wat je gebruikt is het sportieve er natuurlijk af ..... :( ;(

ja inderdaad goed punt iedereen meot zn bonnnetjes inscanne :+ B) O-) :P

Rapapa...

Verwijderd

3dMark 2001

Nog heel wat mensen werken nog met een DirectX 8 kaart. In 3dMark 2001 zijn de verschillen tussen de GF4 TI serie en de GF FX 5200/5600 en Radeon 9500/9600 veel beter zichtbaar. In 3dMark 2003 zou je zeggen dat de Radeon 9500/9600 en de GF FX 5200/5600 veel sneller zijn dat de GF4 TI serie. In 3dMark 2001 word de waarheid vertelt, en het scheelt bijna niks. Deze situatie geldt overigens alleen maar voor de eindscore, als je in 3dMark 2003 naar de fps per test kijkt zal het verschil ook duidelijk moeten zijn.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

LosGieros schreef op 27 december 2003 @ 11:13:
[...]

ja inderdaad goed punt iedereen meot zn bonnnetjes inscanne :+ B) O-) :P
Gehehe nee Serenity en Thorry weten precies wanneer dit het geval is en wanneer niet ;)

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 27 december 2003 @ 11:19:
[...]

Gehehe nee Serenity en Thorry weten precies wanneer dit het geval is en wanneer niet ;)
lijkt me ook :)

ben trouwens ook voor 2001, is een stuk meer gericht op je systeem ipv je vga kaart. Kan ik me score al posten :>

• petervandamned
SmokeyTheBandit schreef op 27 december 2003 @ 11:19:
[...]

kortingen tellen niet mee ;) hehehe

Verwijderd

2001SE veel beter maybe met 1 extra 9dx bench zou leuk zijn maar die niet al te veel meetelt, maar ja het is niet zo.

Verwijderd

petervandamned schreef op 27 december 2003 @ 11:31:
[...]

denk dat er heel veel mensen met korting op hun produkten hier rond lopen.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

petervandamned schreef op 27 december 2003 @ 11:31:
[...]

Nee idd :P ;)

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 27 december 2003 @ 11:06:

Best goed idee ja! Alleen dan krijg je volgens mij weer gezeik van: ''Nee, ik krijg veel gesponsord, maar dit is echt zelfgekocht'' Terwijl dat niet zo is... Of andersom, mensen die hard werken voor hun spulletjes, worden 'verdacht' van sponsoring...

Moeilijk punt dit, ik denk dat je beter de Intel en AMD systemen gescheiden kunt doen (of iig ook in een andere catagorie), en dan misschien ook nog NVidia/ATi kaarten gescheiden.

Dan komt het er zoiets uit te zien:
-Algemene scores
-Intel scores
-AMD scores
-NVidia scores
-ATi scores

Maar dan zit je weer met het gedoe dat er ook XGI kaarten bestaan, en nog veel meer andere merken :P

Serenity en Thorry moeten het maar beslissen, het is iig wel een stukje ingewikkelder als PiFast ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok..het idee is nu als volgt.

2001 word de eerste lijst. Daarnaast kun je straks bovenin op buttons klikken die je naar de andere lijsten brengt.

Nu was mijn id om per lijst, dus voor 2001, 03, en Aqua apart klasses te maken. Dus ongeveer zo:

3DMark 2001
• AMD
• Intel
• ATi
• nVidia
• etc

3DMark '03
• AMD
• Intel

etc etc etc :)

Wat ik dus nu begrijp is dat er echt per core gestreden moet worden? Opzich kan dat wel aangezien alle cores in de DB staan, maar dat worden heel veel klassen. Wat we kunnen doen is bijv een klasse: "AMD tot 2500MHz", "AMD vanaf 2500MHz", "64 Bits klasse" , "Intel tot 3500MHz" etc etc.. Er is iig al onderscheid in koeling.

Aan de andere kant moeten er ook niet teveel klassen komen andes is er niks meer aan.

Edit:

Voor oudere hardware is ruimte natuurlijk, maar het doel van de contest is zo hard mogelijk natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 12:19 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Epsilon

2001se is duidelijk het meest interessantste om te doen.

Daar heeft de proc ook een grote inspraak in en wordt het hardste om geknokt in de wereld. 3dmark 2003 is puur en alleen van "ik heb een snel systeem in 2001, laat ik 2003 ook maar es draaien". (bij wijze van spreken dan, er komen een heel aantal dingen bij kijken).

Verder moet het het zelfde aangepakt worden als bij de pifast site. Dus een page met algemene scores en dan de categorieën.

De GPU's hoeven niet gescheiden te blijven. Als mensen perse de hoogste score neer willen zetten moeten ze dat doen ;).

Edit:
Scheid de boel niet te veel serenity :)
Want dan gaan mensen net onder die grenzen zitten als ze er normaal net boven zouden zitten en dat is behoorlijk krom voor het overzicht.

[ Voor 16% gewijzigd door Epsilon op 27-12-2003 12:21 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 12:16:

2001 word de eerste lijst. Daarnaast kun je straks bovenin op buttons klikken die je naar de andere lijsten brengt.

Nu was mijn id om per lijst, dus voor 2001, 03, en Aqua apart klasses te maken. Dus ongeveer zo:

3DMark 2001
• AMD
• Intel
• ATi
• nVidia
• etc

3DMark '03
• AMD
• Intel

Wat ik dus nu begrijp is dat er echt per core gestreden moet worden? Opzich kan dat wel aangezien alle cores in de DB staan, maar dat worden heel veel klassen. Wat we kunnen doen is bijv een klasse: "AMD tot 2500MHz", "AMD vanaf 2500MHz", "64 Bits klasse" , "Intel tot 3500MHz" etc etc.. Er is iig al onderscheid in koeling.

Aan de andere kant moeten er ook niet teveel klassen komen andes is er niks meer aan.

Edit:

Voor oudere hardware is ruimte natuurlijk, maar het doel van de contest is zo hard mogelijk natuurlijk :)
schitterend mooi plan _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Gipsy King op 27-12-2003 12:55 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 16:01
natuurlijk 2001se, omdat er nog zat mensen zijn die geen directX9 kaart hebben (en dx9 games er niet/nauwelijks zijn).

Dat preview plaatje is leuk, maar je moet er wel plaatjes bij zetten of diegene een Intel of een AMD heeft

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Hehehe eindelijk komt het op gang de 3dmark contest :P
Dus weer nieuwe uitdagingen >:)

• Astennu
Wordt leuk. Maar idd Dave staat bij pifast eigenlijk ook op 1 want JC gebruikt de FX van Chip-Con dus niet van hem zelf.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ow thnx eindelijk kan ik mijn master score oploaden :D

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 27 december 2003 @ 14:47:
Wordt leuk. Maar idd Dave staat bij pifast eigenlijk ook op 1 want JC gebruikt de FX van Chip-Con dus niet van hem zelf.
Nee ok, maar JC heeft hem wel gezet. OPP betaald zn HW ook niet zelf hoor..

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 14:33

Barreljan

...Zoom-Zoom...

...
Toppie!

En natuurlijk is het 't mooiste om 3DMark2001 SE te gaan hanteren :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 15:32:
[...]

Klopt.. Maar ook zij zijn ooit met eigen hw begonnen en hebben laten zien dat ze konden overclocken en scores neer konden zetten :)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

[...]

Ja zo blijf je bezig :P 8)7
Geef mij een FX en 5 cascades en 2x 256 Pc 4400 LL en ik haal het ook maar das gewoon niet helemaal eerlijk tegenover de andere deelnemers die alles wel zelf betalen en ook 24/7 met dat zelfde sysje draaien.

• Exigence
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

3DMark 2001
• AMD
• Intel
• ATi
• nVidia
• etc

3DMark '03
• AMD
• Intel

Edit:

Da´s een prima plan. Dan hebben de mensen met een ATI Radeon 9800 SE (die niet modbaar is) ook nog een kans. :P

• Syzzer
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Ik ben ook voor 2001SE. Reden hoef ik geloof ik niet meer te noemen, staat er al vaak genoeg :p .

Wat ik er echter graag bij zou zien (en bij PiFast ook wel een beetje mis), zijn voltages. Ik ben altijd erg beneuws hoeveel volts een ander door zijn CPU moet jassen om bepaalde cnelheden te halen.

Wat betreft de klassen: zou je niet een soort van indeling 'high-end' 'mid-end' en 'low-end' kunnen maken. Ik denk dat er (desnoods dmv polls) best uit te komen is of iets een high, mid of low-end kaart is.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 11:32

star-saber

Ryzen

[edit]

het gaat dus om een wedstijd 8)7

tis maar wat je leuk vind

[ Voor 98% gewijzigd door star-saber op 27-12-2003 19:12 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
star-saber schreef op 27 december 2003 @ 19:08:
Totaal offtopic.
maar wat heeft het voor nut om een site voor scores te maken.

ik word er dood moe van.
gewedijver over scores
ik zie het nut er echt niet van in.

ik kan me best voorstellen dat er gelijk een boel mensen pissig op me worden.
laat dat maar achterwege.

maar ik moest dit effe kwijt.
als de modjes dit bericht niet op prijs stellen verwijder hem dan maar.
of als users het niet okee vinden dan haal ik zelf text wel weg
Ik word moe van jouw bericht..

Dit is toch een tweakers forum? en sommige tweakers (waaronder ook ik) wil gewoon voor de fun meedoen aan een contest en ff de hoogste scoren patsen :)

Dit is net als pifast challenge, SiSoft sandra...nutteloos voor de niet tweakers, leuk voor de tweakers.

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Totaal offtopic.
maar wat heeft het voor nut om een site voor scores te maken.

ik word er dood moe van.
gewedijver over scores
ik zie het nut er echt niet van in.

ik kan me best voorstellen dat er gelijk een boel mensen pissig op me worden.
laat dat maar achterwege.

maar ik moest dit effe kwijt.
als de modjes dit bericht niet op prijs stellen verwijder hem dan maar.
of als users het niet okee vinden dan haal ik zelf text wel weg
Ik snap eigenlijk niet wat het nut van je post is :?

Als jij het niet leuk vind om naar te kijken, dan doe je dat toch niet? Er zijn blijkbaar een hoop mensen die het wel leuk vinden, laat ons. Niet iedereen is zoals jij. PUNT

[ Voor 55% gewijzigd door Syzzer op 27-12-2003 19:13 ]

• petervandamned
Er zijn ook mensen die zitten elke zondag voor de buis naar studio sport te loeren. Ik gebruik dan zelf de uitknop, zou jij ook kunnen doen met dit forum.
3dmark is al jaren een vaste install als ik verander van os of pc

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

[...]

Wel iets om jaloers op te zijn, niet dan? ;)

Ik heb zelf geen daverende scores (17159 en 5741 en geen Aquamark score) maar meedoen vind ik belangrijker dan winnen, ik zal wel nooit nr. 1 worden met welke 3Dmark dan ook :D maar dat boeit niet ;)
Enig idee wanneer de GoT 3DMark Challenge site ongeveer de lucht in gaat?

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
[edit]

het gaat dus om een wedstijd 8)7

tis maar wat je leuk vind
Wat we dus niet leuk vinden is posts zoals jij ze neerzet ;) Wat doe je hier?? Ons pesten?
Garrett schreef op 27 december 2003 @ 20:55:
[...]
Wel iets om jaloers op te zijn, niet dan? ;)

Ik heb zelf geen daverende scores (17159 en 5741 en geen Aquamark score) maar meedoen vind ik belangrijker dan winnen, ik zal wel nooit nr. 1 worden met welke 3Dmark dan ook :D maar dat boeit niet ;)
Enig idee wanneer de GoT 3DMark Challenge site ongeveer de lucht in gaat?
De site is bijna klaar.. Het submit gedeelte werkt nog niet en er moeten nog wat dingen aangepast worden. Kwestie van dagen hoop ik, maar Thorry heeft niet alle tijd voor de sites..wat natuurlijk logisch is.

• Qylos
  • Laatst online: 12-02 17:57
Zoals veel anderen ben ik voor 3dmark 01 se, voornamelijk omdat 03 hoofdzakelijk vga afhankelijk is.

Wel een leuk id vind ik, om scores bij te houden. Met m'n nieuwe systeem kan ik misschien ook een beetje concureren.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 00:08
Heel leuk maar die '01 loopt vast op me pc :S geklokt of niet hij loopt vast heel raar ik heb hem eerst laten lopen en toen haalde ik 13000 punten wat er laag was voor me sys windows was beetje rot maar na herinstall werkt die dus niet meer :|

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
2001, is leuker met overclocken enzo :) en ook nog wat minder vga afhankelijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door Matthijs op 28-12-2003 11:23 . Reden: 2nd reason ]

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Rddr schreef op 28 december 2003 @ 11:18:
Heel leuk maar die '01 loopt vast op me pc :S geklokt of niet hij loopt vast heel raar ik heb hem eerst laten lopen en toen haalde ik 13000 punten wat er laag was voor me sys windows was beetje rot maar na herinstall werkt die dus niet meer :|
Waar loopt ie vast? Als ie al meteen crasht moet je DirectX9a of b installeren en natuurlijk de 3.30 patch als je dat nog niet had gedaan.

Het lijkt me trouwens weer een leuke contest. Jammer dat ik met een beetje verouderde hardware zit, maar ik heb het komende jaar waarschijnlijk ook geen centen om te upgraden :'( Veel succes voor de anderen :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

2001 heeft mijn stem :*)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

hehe eindelijk ik mag binnenkort weer een dag gaan zitten bij mijn pc, cpu 1mhz hoger, gpu 3mhz hoger, gvd gpu trekt het niet gpu 1mhz langsamer en toen was het alweer n8werk :7

• Vincentio
  • Niet online
Ik ben voor 2003. Waarom?
Je CPU/mem test je ook al met Pifast. Mem test je met Sandra.
En dan wil je nog weer eens CPU/mem gaan betrekken in een contest?
Nee dan zie ik liever grotendeels VGA getest worden.

• porn*
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Zit best wat in Vinnie. Ik heb gestemd voor Aquamark, omdat ik 2k3 toch net iets te kaart-afhankelijk vind.

Aquamark heeft mooi gescheiden CPU/VGA scores en lijkt mij persoonlijk de mooiste om een wedstrijdje van te maken, je zou de scores dan afzonderlijk kunnen beoordelen, zodat je een overall, CPU en een VGA ranking krijgt.

Bnet pindle#2913

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik vind 2k1 eigenlijk het leukst. Die test echt je complete systeem en niet 1 of 2 onderdeeltjes.
Verder vind ik 2k3 natuurlijk niet leuk omdat ik daar als ik een goeie dag heb 250 punten haal :P (* Wormaap aait GeForce2 GTS/PRO)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 28-12-2003 23:00 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Epsilon

Epsilon

VinnieWeiss schreef op 28 december 2003 @ 13:55:
Ik ben voor 2003. Waarom?
Je CPU/mem test je ook al met Pifast. Mem test je met Sandra.
En dan wil je nog weer eens CPU/mem gaan betrekken in een contest?
Nee dan zie ik liever grotendeels VGA getest worden.
Juist de combi van het geheel maakt het zo leuk :)

2003 is ook puur en alleen voor de R9800 en hoger kaartjes weggelegt. Met een niet directx9.0 kaart mis je heel veel punten.

Directx8.0 heeft eigenlijk iedereen wel. Anders mag die onderhand wel es zn bak upgraden :P.

• Gehaktbal
  • Laatst online: 12-01 23:29
tot hoever terug gaat men. Aangezien Ati en Nvidia nooit alleen met z'n 2-en zijn geweest.
Intel maakt ook chippies, S3 heeft ze ook gemaakt, 3DFX (voor de freaks :P) maar de nieuwe XGI telgjes zijn er ook nog niet te vergeten :)

Mjah de lijst ken dan wel ineens erg groot worden als je zo gaat beginnen ja :P

• Syzzer

Syzzer

Prutser

"others" :p

Nee, ik denk dat daar geen beginnen aan is en de grootste groep toch Ati of nVidia kaarten heeft.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Majammmie :)...

Weet ook iemand een goed pic host??

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• --MeAngry--
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Let je ook even op nonIE gebruikers? ;) (Kan me voorstellen dat je daar pas op een later moment aan toekomt, maar denk er ff aan!)
Want je hebt in je stylesheet bijvoorbeeld 'cursor: hand' staan en dat snapt Mozilla helaas niet, daar moet je nog ff 'cursor: pointer' boven zetten, en de hoogte van het extra venster is voor Mozilla net iets te klein, Cooling valt dan net buiten het venster. :)
Verders, een zeer strak plan wat ik aanmoedig _/-\o_

Tesla Model Y RWD (2024)

• Vincentio
  • Niet online
Ziet er inderdaad strak uit. Ook die testscores :P

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 28 december 2003 @ 23:46:
tot hoever terug gaat men. Aangezien Ati en Nvidia nooit alleen met z'n 2-en zijn geweest.
Intel maakt ook chippies, S3 heeft ze ook gemaakt, 3DFX (voor de freaks :P) maar de nieuwe XGI telgjes zijn er ook nog niet te vergeten :)

Mjah de lijst ken dan wel ineens erg groot worden als je zo gaat beginnen ja :P
XGI zit er dan ook bij, 3dFX ook. En omdat 3dFX toch wel echt ruled (of dat tenminste gedaan heeft) krijgen ze ook een eigen klasse. XGI is er nog niet helemaal bij en de prijs/kwaliteit verhouding daar is ook niet echt zo dat veel mensen zo'n ding gaan kopen.

Eventueel als er veel mensen een XGI hebben krijgen zij ook een eigen klasse, maar vooralsnog krijgt XGI geen extra klasse.

S3 heeft ook wat chippies gemaakt, maar dit waren geen 3D kaarten zoals wij ze nu kennen, het waren 2D acceleratie kaarten die daarnaast ook nog wat 3D dingen konden, maar zoals bij de andere 3D kaarten van die tijd wel het geval was was het bij de S3 kaartjes niet zo dat hardwarematig dingen als opengl en glide ondersteunt werden. Het enigste wat die kaartjes konden was een paar % extra performance geven op Direct-x 3.0.

De kaarten van Intel ea zijn nooit mainstream geworden en verdienen daarmee hier dus ook geen plaats.

Wel worden er nog mobile video chips toegevoegd omdat die tegenwoordig toch wel net zo'n hoge score neer kunnen zetten als hun grote broertjes.

Verwijderd

Het ziet er idd goed uit. Alle 3 de testen zitten erin dus de poll was eigenlijk voor niets maar het is wel beter zo. Het verbaast me alleen niks als in 3DMark01 ATi bovenaan staat en in 3DMark03 nVidia vanwege de cheats. :r

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:46:
Het ziet er idd goed uit. Alle 3 de testen zitten erin dus de poll was eigenlijk voor niets maar het is wel beter zo. Het verbaast me alleen niks als in 3DMark01 ATi bovenaan staat en in 3DMark03 nVidia vanwege de cheats. :r
Volgens mij is nVidia met cheats nog steeds trager :?

Verwijderd

Ik zie anders ontzettend hoge score's in 3DMark03. Hieronder zie je het resultaat van iemand uit mijn MSN lijst. Is met een FX 5900 Ultra.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/pveenendaal/kiek.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/pveenendaal/nvidiacheat.JPG
:?

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 14:01:
Ik zie anders ontzettend hoge score's in 3DMark03. Hieronder zie je het resultaat van iemand uit mijn MSN lijst. Is met een FX 5900 Ultra.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat haal je echt niet zomaar
waarom heet hij trouwens nvidiacheat.JPG ?

• pisart
  • Niet online
Haha, op die gpu/mem snelheid kan dat echt niet. Heeft die geen compare url?

Verwijderd

Ik zal die url vragen maar hij is momenteel niet on-line. En die afbeelding heet nvidiacheat.JPG, omdat dat gewoon onmogelijk is. 8)7

• Gipsy King
  • Laatst online: 27-01 09:55
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 14:01:

[afbeelding]

[afbeelding]
ik had een fx5900ultra @ 520 core en 1020 mem das een stuk sneller als hem , en ik haalde maar net 7300marks met een 4ghz cpu

dus die score is gigantisch nep of op 800x600 gedraaid |:( |:( |:(

ps het is hier zalig in de sneeuw @ oostenreich >:)

• Vincentio
  • Niet online
Ik neem ook aan dat je met compare urls wil werken ipv met screens als ik zo de preview zie.
Compare Urls, zie je tenminste drivers versie en of ie WHQL heeft (niet dat dat alles zegt).

3Dmark 2003 is neem ik aan versie 340?

• Exigence
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 29 december 2003 @ 14:18:
[...]
Hoe verslaafd moet je zijn om op je vakantieadres in Oostenrijk in de sneeuw te gaan GoTten :+

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:26

Wildfire

Joy to the world!

Hmm, ik heb net m'n systeem maar weer eens een schone install van Windows XP gegeven. Kan ik eigenlijk meteen wel gaan benchen... :)

Ik geef ook de voorkeur aan 3DMark 2001SE vanwege de al zo vaak genoemde reden. 3DMark 2003 is wel mooi en leuk, maar 't is idd bijna alleen de videokaart die wordt getest.... en nog flink zwaar ook, m'n XP 3200+ systeempje met een R9700 Pro heeft het er soms maar moeilijk mee... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Astennu
[...]

Jah daarom maar iedereen kan hoog scoren met dure hardware en vooral als het nix uitmaakt als je het sloopt dan durf ik nog wel veel lomper te doen dan nu al soms het geval is :)
Gipsy King schreef op 29 december 2003 @ 14:18:
[...]

ik had een fx5900ultra @ 520 core en 1020 mem das een stuk sneller als hem , en ik haalde maar net 7300marks met een 4ghz cpu

dus die score is gigantisch nep of op 800x600 gedraaid |:( |:( |:(

Of fotowsoep want jah geen url is natuurlijk makkelijk te neppen he. je gebruikt de pro versie schopt em op 640-480 dan haal je wel veel jah.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 29-12-2003 15:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.