Toon posts:

help! ik kan geen dcc send meer doen op mirc

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
help. ik heb zojuist adsl. sinds dien kan ik geen dcc send meer doen op mirc.
ik heb er wel ook eeen router tussen gestokke dus can ieman mij helpe plz
adsl modem : thomson speedtouch 510
router: smc barricada smc7004vbr
plz can sombody help me :'(

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Zie de FAQ onder "het grote portmapping verhaal". Maw: je zal dus de betreffende poorten moeten mappen, zie je manual eventueel over hoe dat te doen, en de FAQ dus ;)

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

dcc maakt gebruik van het direct opzetten van een verbinding naar jouw pc, maar dat gaat dus niet werken, want er zit een router tussen. Misschien kan je router een bepaalde poort-range doorsturen naar je pc, en dat je dan in mirc instelt dat hij die poorten moet gebruiken om bestanden te ontvangen/versturen(?). Of je koopt een echte router die gewoon je irc dcc dingen automatisch herschrijft zodat het wel werkt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Hoi, welkom op GoT :) Dit is niet echt de bedoeling om een topic zo te openen. We verwachten op z'n minst een beetje zelf vooronderzoek voordat je een topic opent. Als je in het juiste forum had gekeken (Network Troubleshooting) dan had je daar Het Grote Poortmappingsverhaal gezien. Daarin staat precies vermeld wat je moet doen.

Lees alsjeblieft Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens rustig door en let er in het vervolg op voordat je een topic opent. Succes!

Dit topic is gesloten.