Ik had dus een vraagje, als ik ga overclocken op mijn Abit KT-7, wat gebeurt er als mijn processor het niet aan kan?? Ik heb namelijk gehoord van mensen met een mobo die gewoon jumpers hebben dat zij gewoon weer een stapje terug zetten, maar ja kan dat ook met die SOFTMENU?
Als je merkt dat het niet gaat (dus hij "wordt niet wakker") dan druk je de Insert-toets in op je toetsenbord en die hou je vast. Dan druk je op je Reset-knop, die hou je 3 seconden vast, en dan laat je alleen Reset los. Dan wordt 'ie meestal wel weer wakker op standaardinstellingen en dan kun je je Insert loslaten.
Anders moet je je CMOS leegmaken, de procedure hiervoor staat in het boekje van je mainboard.
Anders moet je je CMOS leegmaken, de procedure hiervoor staat in het boekje van je mainboard.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Staat dat truukje in de KT7 manual of is dit 'common knowledge'?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
maakt mij eigenlijk niet uit , klinkt wel leuk om dat zo te zeggenOp maandag 11 december 2000 00:13 schreef tazzman het volgende:
Staat dat truukje in de KT7 manual of is dit 'common knowledge'?
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
*GRIJNS*Op maandag 11 december 2000 00:45 schreef ETM het volgende:
[..]
maakt mij eigenlijk niet uit , klinkt wel leuk om dat zo te zeggen
Maarrehh ... in de KT7-faq stond dat je bij problemen de stroom er effe af moet halen, de boel weer aanzetten en tijdens het opstarten de insert ingedrukt moet houden. Werkt dus, k'heb het al vaak gedaan.
Je hoeft dus nooit de CMOS hiervoor te resetten... dat geklier ook met dat jumpertje..
(Als de CPU echt vastslaat doet de reset overigens ook geen bal..)
en dan dank je abit toch wel voor dat mooie jumpertje
* DeadKennedy kan dat jumpertje nu echt blindelings verzetten
* DeadKennedy kan dat jumpertje nu echt blindelings verzetten
WEBN & chill (@IBKR)
't is jammer dat ik geen Turbo-knop op m'n HQ08 heb zitten, anders zette ik die aan die CMOS-reset-jumper. Nou ja, goed idee voor als ik 'ns aan 't knutselen sla
.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Hi een HQ08, zon aopen ding toch die heb ik ookOp maandag 11 december 2000 19:24 schreef Tony Vroon het volgende:
't is jammer dat ik geen Turbo-knop op m'n HQ08 heb zitten, anders zette ik die aan die CMOS-reset-jumper. Nou ja, goed idee voor als ik 'ns aan 't knutselen sla.
Verwijderd
Ja, moet je vooral doen. Als de stroom erop staat blaas je dus wel effe het mobo op....Op maandag 11 december 2000 19:24 schreef Tony Vroon het volgende:
't is jammer dat ik geen Turbo-knop op m'n HQ08 heb zitten, anders zette ik die aan die CMOS-reset-jumper. Nou ja, goed idee voor als ik 'ns aan 't knutselen sla.
Gewoon stekker eruit, 30 seconden wachten, stekker erin en aanzetten met insert ingedrukt. Als dan NOG niet opstart heb je het wel errug bont gemaakt..
Pagina: 1