Toon posts:

[2K] "Toegang Geweigerd" bij opst. "Internet Service Beheer"

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ASP.NET wil gaan programmeren op mijn Windows 2000 PC, besloot ik de IIS te installeren. Na de installatie wilde ik in het configuratie scherm "Internet Service Beheer" (IIS Manager) opstarten, waarop ik gelijk de foutmelding:

Fout bij verbinden met (computernaam)
Toegang Geweigerd.

Ik heb al in het configuratie scherm gezocht naar iets van beveiliging of rechten.
Ik heb niets gevonden.

Op internet kan ik ook geen verwijzingen vinden van gebruikers die het probleem ook gehad hebben.

Weet iemand hoe deze foutmelding op te lossen is?

[ Voor 2% gewijzigd door moto-moi op 26-12-2003 23:39 . Reden: 'weigeren' is het werkwoord :) ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ben je wel administrator op je pc? En als je zoekt op 'Toegang Geweigerd' krijg je vast wat meer hits ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 26-12-2003 23:38 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gecheckt, mijn account behoort tot de groep "Administrators".

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan er meldingen in je event viewer ?

Zit je pc toevallig in een domein waarin een policy de iis snapin kan verbieden ? Heb je misschien geen rechten in de Docs and Setiings\All Users -map op je harddrive ? Als de groep administrators er niet in mag kan dat je probleem zijn.

Heb je al een leeg mmc met de snap-in geprobeerd ?
Start >> Uitvoeren en type : MMC <ENTER>
Klik in het menu op Add/Remove snapin en kies de gewenste snap-in.

Werkt dat wel ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag de in de all users map.
Wat de MMC betreft, daar ben ik niet helemaal in thuis. Kun je een iets specifiekere omschrijving gegeven? Ik heb de nederlandse versie van Windows, heet snapin daarin toevallig module? Welke module moet toegevoegd worden? En onder welke naam moet het geheel worden opgeslagen?
Ik heb geprobeert de module IIS toe te voegen, ik kreeg bij het uitklappen dezelfde "Toegang gewijgerd" foutmelding.

Ik heb op mijn PC ook nog een Apache server door middel van PHPTraid geinstalleerd staan. Heeft dit misschien iets te maken met de oorzaak van het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem bleek inderdaad een Apache VS IIS conflict te zijn.

Voor mensen die in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen:

- Ga naar het Service menu in Windows.
- Schakel de Apache Server uit door de opstart eigenschappen te veranderen
- Reboot je PC.
- Uninstalleer je IIS
- Reboot je PC
- Installeer de IIS opnieuw

De IIS moet nu werken, enige nadeel, de Apache server werkt nu niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Het Apache probleem kan opgelost worden door in het service menu de Apache Server op "handmatig opstarten" te zetten.
Je kunt vanaf dat moment switchen tussen de IIS en de Apache server door de server te starten, of te stoppen in het service menu.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok dat je trouwens ook gewoon de listening port van Apache kan wijzigen (eg: dat je Apache op port 8080 draait en IIS op 80) ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:46:
Het probleem bleek inderdaad een Apache VS IIS conflict te zijn.

Voor mensen die in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen:

- Ga naar het Service menu in Windows.
- Schakel de Apache Server uit door de opstart eigenschappen te veranderen
- Reboot je PC.
- Uninstalleer je IIS
- Reboot je PC
- Installeer de IIS opnieuw

De IIS moet nu werken, enige nadeel, de Apache server werkt nu niet meer.
Hoi Agito, fijn dat het opgelost is :) Zou je dat er misschien bij een eventueel toekomstig probleem bij willen vermelden dat je naast IIS ook Apache draait ? Dit is best wel cruciale informatie bij problemen met IIS of een andere webserver. Het is namelijk algemeen bekend dat 2 webserverprogs problemen kan geven.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1