Toon posts:

BTC DVD brander brandt te traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD brander van BTC, deze moet op 2.4x DVD+RW's kunnen schrijven en op 4x DVD+R. Het probleem is dat als ik bijvoorbeeld een DVD+RW brandt dat dit dan veel te lang duurt. Op 2.4x zou heb ongeveer 20 - 25 minuten moeten duren, maar hij doet er bijna een uur over. Ik gebruik Nero, deze zat bij de brander toen ik 'm kocht dus ik neem aan dat hij dan gewoon goed ondersteunt wordt. Ook blijft de buffer van de brander volgens Nero netjes op 97%, dus daar ligt het ook niet aan. Wat kan het probleem zijn?

owja, de gebruikte schijfjes kunnen die snelheden wel aan, dus daar ligt het ook niet aan. OS is Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36
Voor nero bestaat een register-hack waarmee je de werkelijke brandsnelheid kunt zien:

code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001

Ik heb deze code snel op intenet gevonden, instaleren is voor eigen risico.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die register-hack geprobeerd en hieruit blijkt dus dat hij in werkelijkheid op 1x brandt... In het voortgangsvenster staat echter wel "Begin brandproces met 2,4x (3.312 kB/sec)". Nu nog zien te achterhalen waar dit door komt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:24:
Ik heb die register-hack geprobeerd en hieruit blijkt dus dat hij in werkelijkheid op 1x brandt... In het voortgangsvenster staat echter wel "Begin brandproces met 2,4x (3.312 kB/sec)". Nu nog zien te achterhalen waar dit door komt...
Ik denk dat het waarschijnlijk komt door het feit dat de DVD-brander de DVD's niet herkend en ze daardoor op standaardsnelheid (1x) schrijft.

Wat je eraan zou kunnen doen is kijken of de media compatible zijn met de lijst van de fabrikant (zoek goede brander en klik op het mediatype wat je wil hebben en je vindt een lijst) en indien niet eventueel wachten op een upgrade van de firmware van de brander.

Succes er verder mee en zeg even of het heeft geholpen of dat de media toch compatible is (indien compatible kan je een ander brandprogje proberen) :)

Verwijderd

Wat is het typenummer en firmware van je dvd-writer?

Verwijderd

Topicstarter
de gebruikte DVD+RW is volgens die lijst iid compatible, hij zat ook bij de brander toen ik 'm kocht dus daar hoort ie toch goed mee te werken.

typenummer van de brander is DRW1004IM, firmware versie is 0039. Ik weet alleen niet hoe het met de garantie zit als er bij een firmware update iets mis gaat dus daar begin ik liever nog niet aan.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Staat DMA wel aan?

Verwijderd

Dit zijn de firmware-versies die er zijn: 0038, 0039, 0040, 0042, 0043, 0045, 0047
Er is dus al wat veranderd, het zou kunnen dat het met de nieuwste firmware wel
zou kunnen werken, maar er staat helaas geen changelog bij.
De firmware is heel eenvoudig te flashen onder windows met één druk op de knop.
De firmware is hier te halen: http://www.btceurope.nl/d...dvd_dual/IDPFLIDR1004.exe

Maar als je het niet durft en je hebt toch nog garantie, zou ik terug gaan en het inruilen, tegen een andere toestel, een lite-on, eventueel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag toch maar de firmware geupdate, ik heb nu echter een nieuw probleem: hij brandt te snel! :)

Als ik nu een DVD+RW wil branden kan ik als brandsnelheid alleen 4x kiezen, terwijl de drive en de gebruikte DVD+RW maximaal op 2.4x zouden moeten werken. Als ik vervolgens ga branden dan brandt hij ook echt op 4x. De data lijkt er ook goed op te staan. Straks nog maar eens wat beter gaan testen...

Op zich wel leuk natuurlijk dat ie nu zo snel is, maar hij moet wel betrouwbaar blijven. Dus het liefst zou ik een DVD+RW gewoon op 2.4x willen branden. Hoe kan ik in Nero een lagere snelheid kiezen?

Verwijderd

Heb je geen DVD+-R gebruikt?

Specs van je brander:
Schrijfsnelheid CD-R 40 x
Schrijfsnelheid CD-RW 24 x
Schrijfsnelheid DVD-R 4 x
Schrijfsnelheid DVD+R 4 x
Schrijfsnelheid DVD-RW 2 x
Schrijfsnelheid DVD+RW 2 x

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het was een RW, dat is wat goedkoper om mee te testen :)

Verwijderd

Bij mij doetie het goed. Dacht ik. Ik heb de BTC zo'n 2 maanden en films "back-uppen" gaat perfect. Maaruh ik dacht laat ik vandaag eens mijn data-backups gaan bekijken en eventueel opruimen.
Die had ik dus op een +RW schijf gebrand. Nou laten we die eens wissen... Niet dus. Alcohol120% en Nero roepen allebei "geen CD/DVD Re-Writable schijf". En dat is niet bij een schijfje maar bij allemaal! (6 om precies te zijn :( )
Op de een of ander manier is de booktype veranderd, wat volgens mij absoluut niet kan met de BTC-drive. Iemand een suggestie?

Bedankt alvast,
Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 13:55 ]

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48

dawofl

?

En wat gebruik je voor software om dvd's te "back-uppen" zoek nog een 1 druk op de knop over fik progje :9

Wat betreft de BTC brander altijd ff de firmware updaten volgens mij brengen die gasten nieuwe firmware gelijk me de release van branders uit :/ heb erg slechte ervaring met deze producten maja mischien heb ik wel pech iedere keer :P

greeTz

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Pagina: 1