Toon posts:

[xp] restricties limited user.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai xp (laatste updates etc) en heb verschillende user accounts. Ik ben admin en mijn broertje heeft een limited account, zodat ie niets kan slopen.
Alleen heeft hij een aantal problemen. Bijv: winamp (5) werkt bij hem niet. als hij een mp3'tje opent start winamp gewoon op maar zodra hij op play drukt crasht het programma (terwijl het onder mijn account allemaal prima werkt).
En ook in kazaa heeft hij problemen: als hij een filetje heeft gedownload krijgt hij altijd een 'download failed' error zodra de download completed is.
Ik heb al geprobeerd hem volledige rechten te geven in de map van kazaa en winamp (z'n mp3'tjes staan in z'n eigen documents dus daar heeft ie al voldoende rechten) maar dit helpt ook niet.
Iemand enig idee hoe dit komt?

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:36
Gebruik je Windows XP Home of Professional? Met professional zou je je broertje hoofdgebruiker kunnen maken zodat je hier waarschijnlijk minder last van hebt.
Mijn normale account heeft ook alleen maar hoofdgebruiker-rechten (mjah, en serveroperator maar dat doet er hier niet toe) en daar werkt het prima.

Er zijn een aantal programmatjes waarmee je kunt kijken welke bestanden een programma aanspreekt (Filemon) en welke registry-keys (Regmon).

Kijk op http://www.sysinternals.com voor de programma'tjes Filemon en Regmon en kijk of je daarmee het probleem op kunt lossen.

Verwijderd

Topicstarter
snoopy schreef op 26 december 2003 @ 23:50:
Gebruik je Windows XP Home of Professional? Met professional zou je je broertje hoofdgebruiker kunnen maken zodat je hier waarschijnlijk minder last van hebt.
Mijn normale account heeft ook alleen maar hoofdgebruiker-rechten (mjah, en serveroperator maar dat doet er hier niet toe) en daar werkt het prima.

Er zijn een aantal programmatjes waarmee je kunt kijken welke bestanden een programma aanspreekt (Filemon) en welke registry-keys (Regmon).

Kijk op http://www.sysinternals.com voor de programma'tjes Filemon en Regmon en kijk of je daarmee het probleem op kunt lossen.
ik draai idd win xp pro. Ik weet niet of het zo'n goed idee is mijn broertje meer rechten te geven; ik weet niet wat je als hoofd gebruiker allemaal kan, maar ik geef hem liever niet meer rechten dan noodzakelijk dan kan tie tenminste ook niets kapot maken (hij had laatst wat hele leuke destructieve spelletjes van kazaa gedownload :( )

Uit je programmatjes kan ik opmaken dat kazaa en winamp veel (in winamps geval heeeel veel) registery keys gebruiken, waaronder een hoop HKCU keys. misschien dat de appz niet goed voor alle users zijn geinstalleerd en dat ze daarom moeilijk doen als ze _current_user keys nodig hebben onder andere gebruikers accounts.

Is er een manier om te zien voor welke users een app is geinstalleerd?

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Kijk maar in je documents en settings onder je username en dan menu start, dan zie je welke programma's onder welke naam zijn geinstalled.

Misschien helpt het al je broertje het opnieuw installed onder zijn username.

Veel programma's komen in de map all users tereecht en zijn dan voor alle gebruikers te gebruiken, sommige zijn inlog naam gebonden. Missschien ligt het hieraan.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:46

Gerco

Professional Newbie

WinAMP wil in zijn application directory een file wegschrijven met zijn huidige playlist (oid), bij een restristed user zal dat niet kunnen en een fout opleveren. Of WinAMP 5 dat nog steeds doet weet ik niet, maar dat was bij versie 2.x altijd zo.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!