SATA met 2 controllers

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:19
We hebben in onze nieuwe computer een RAID controller op het moederbord, de Promise 20378 welke voor 2 SATA harde schijven geschikt is, en we hebben een aparte FastTrak S150 TX2, ook voor 2 SATA harde schijven.

We hebben 4 SATA 160 Gb schijven. En het is de bedoeling dat die schijven in een RAID 0+1 opstelling gaan draaien. Daarvoor hebben we dus eigenlijk een 4 poorts SATA RAID controller voor nodig. Nu hebben ze bij Yorcom ons verzekerd dat dit wel mogelijk door het gebruiken van de beide 2 poorts SATA RAID controllers.
Je kunt het volgens hun software matig oplossen.

Nu heb ik daar zo mijn twijfels over, en ik zou graag willen horen of dit wel echt mogelijk is. En zo ja, hoe ik dat dan het beste kan oplossen :)

Audentia

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:00

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Koop gewoon een FastTrak S150 TX4 of een FastTrak S150 SX4 (betere performance, maar er zijn wel veel users met problemen). Software RAID 10 wordt niet officieel door Windows XP ondersteund.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Femme schreef op 26 december 2003 @ 23:26:
Koop gewoon een FastTrak S150 TX4 of een FastTrak S150 SX4 (betere performance, maar er zijn wel veel users met problemen). Software RAID 10 wordt niet officieel door Windows XP ondersteund.
RAID 0 of RAID 1 toch wel? Dan kan je dat namelijk mooi combineren met een hardwarematige RAID 0 of RAID 1.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:19
Femme schreef op 26 december 2003 @ 23:26:
Ja als het niet anders kan, dan gaan we uiteraard ook terug naar de winkel, maar deze kaart was goedkoper en als we dan nog de RAID controller van het mobo kunnen gebruiken is het natuurlijk mooi. Maar kan het niet, dan zullen we alsnog over moeten stappen op zo'n kaart idd :)

Audentia

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt inderdaad twee hardwarematige RAID0 arrays draaien en daarover dan weer een softwarematige mirror draaien. Omgekeerd kan niet, of je moet Win2K/XP op een andere schijf installeren. Maar omgekeerd is feitelijk trager, omdat je dan tweemaal moet mirroren, en dat wil je toch niet ;) Ik heb ooit zoiets uitgevoerd met een handvol SCSI disken, zie ook mijn laatste review: [rml][ Review] Mylex AcceleRAID 600[/rml] :)