Ik wilde mijn videokaartje eens upgraden naar een Radeon 9600pro, omdat ik deze een goede prijs kwaliteit verhouding vind hebben. Er is net nog een vergelijkende test geweest tussen allerlei ATi's, en daar scoorde hij tenopzicht van anderen heel aardig
Maar, in die tests is gebruik gemaakt van een 'echte' Radeon 9600pro, die met een geheugensnelheid van 600MHz. Nu is het zo dat er een 9600pro in omloop is met geheugen op slecht's 400MHz (hier wordt dan gebruik gemaakt van TSOP geheugen chips, ipv de snellere BGA chips). Nu ben ik de pricewatch af gaan struinen, en bij alle aanbieders van de ATi Radeon 9600pro wordt er gezegt, dat het het 400MHz model is. 2 of 3 winkels geven niets aan, wat mij ten aanzien van de ratio 9600pro met langzaam geheugen te denken geeft. Ik heb ook even de Madview kaarten nog bekeken, hier geld ongeveer hetzelfde geval, geen enkele winkel geeft expliciet 600MHz geheugen aan. Aan de andere merken ben ik nog niet toe gekomen, want het is tamelijk veel werk al die winkels af te struinen, en al helemaal als ik ze (indien niets aangegeven) zou moeten mailen, daarom nu mijn vraag:
Wie weet een winkel waar de 9600pro met 600MHz wordt verkocht, en dat natuurlijk tegen een redelijke prijs. De 9600pro met 600MHz geheugen zou zo'm $150 moeten kosten, in de pricewatch is de goedkoopste 9600pro (vermoedelijk met 400MHz geheugen) €135. Dit zijn prijzen waar ik mij wel in kan vinden, gaat het richting de €160-170, kan ik beter een XT nemen.
En ik bedenk me nu dat een vergelijkende test tussen de 2 9600pro modellen ook wel handig zou zijn, die kon ik zo gauw niet vinden, iemand een linkje?
Wie weet een winkel waar de 9600pro met 600MHz wordt verkocht, en dat natuurlijk tegen een redelijke prijs. De 9600pro met 600MHz geheugen zou zo'm $150 moeten kosten, in de pricewatch is de goedkoopste 9600pro (vermoedelijk met 400MHz geheugen) €135. Dit zijn prijzen waar ik mij wel in kan vinden, gaat het richting de €160-170, kan ik beter een XT nemen.
En ik bedenk me nu dat een vergelijkende test tussen de 2 9600pro modellen ook wel handig zou zijn, die kon ik zo gauw niet vinden, iemand een linkje?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos