Toon posts:

[XP]Probleem met persoonlijke mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn Winxp Pro juist moeten herinstalleren door een onverwachte fout (Mn win wou niet meer opstarten, ook niet onder veilige modus). Ik heb hem dan geinstalleerd zonder mn schijf te formateren, om zo veel mogelijk van mn oude bestanden te behouden. Nu zie ik da mn oude "mijn documenten" map nog bestaat, maar ik kan hem niet openen, waarschijnlijk omdat hij een persoonlijke map was in mn vorige windows installatie. Weet er iemand hoe ik die map toch nog kan openen? (Want bijna al mn bestanden zaten daarin)
Nog een vraagje: Als ik mn schijf onder windows formateer, wa verwijdert windows dan? Alles of alles wa niet bij de windows installatie hoort?

Verwijderd

Je kunt je mappen en/of bestanden terug krijgen door middel van het programma NTFSDOS. Dit is een freeware tool, die je via google.nl wel kunt downloaden.
Even zoeken, weet helaas de URL niet voor je ;( maar daarmee gaat het zekers te weten. Even booten naar de DOS mode (bv met een Win98 bootdisk) en dan dat proggie vanaf diskette draaien. Deze kijkt namelijk niet naar persoonlijke mappen.
(Heb het helaas zelf ook een keer moeten doen) Vergeet niet om SmartDrv te laden, anders duurt het zo lang :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sh0x85,

Welkom op GoT ;)

Er zijn een aantal veel gestelde vragen op dit mooie forum, omdat deze zo vaak gesteld worden, hadden we het idee om deze te bundelen, en er dan ook stiekem de antwoorden bij te zetten.

Dat idee hebben we uitgevoerd, en we hebben dit lijstje bovenaan dit topic gepost :)

Windows Operated Systems - FAQ

• Burnend
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
Had dit laats ook staat in dit topic [rml][ XP] Mappen ontoegangkelijk na Install XP[/rml]/

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Als er een FAT32 partitie op je systeem zit of er is een netwerk station in de buurt, gewoon knoppix CD erin gooien, en overkopieeren.

Knoppix heeft lak aan die beveiliging bij "Documents and Settings" :> alleen zijn er jammergenoeg nog geen modules die NTFS kunnen wegschrijven (zijn er al wel, met daarbij 99% garantie dat het je je FS overhoop haalt :+)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-12-2003 01:19 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp en sorry dat dit al op het forum gestaan heeft, kwas een beetje in paniek ;) |:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb hem dan geinstalleerd zonder mn schijf te formateren, om zo veel mogelijk van mn oude bestanden te behouden. Nu zie ik da mn oude "mijn documenten" map nog bestaat, maar ik kan hem niet openen, waarschijnlijk omdat hij een persoonlijke map was in mn vorige windows installatie. Weet er iemand hoe ik die map toch nog kan openen? (Want bijna al mn bestanden zaten daarin)
Lijkt veel op: Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?
Nog een vraagje: Als ik mn schijf onder windows formateer, wa verwijdert windows dan? Alles of alles wa niet bij de windows installatie hoort?
Niks.
Omdat je dan je bootschijf nog in gebruik hebt kun je die niet formatteren vanuit Windows zelf.

Zodra je met je bootable Windows CD opnieuw gaat installeren kun je de hele C: partitie formatteren.
De installer geeft dan ook aan dat daarbij ALLE bestanden verloren gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 26-12-2003 23:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alleen zijn er jammergenoeg nog geen modules die NTFS kunnen wegschrijven (zijn er al wel, met daarbij 99% garantie dat het je FS overhoop haalt )
met captive-ntfs driver gaat dit wel, die gebruikt namelijk de dll's van windows

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 00:28:
[...]

met captive-ntfs driver gaat dit wel, die gebruikt namelijk de dll's van windows
hmm, even in de gaten houden :Y)

Zeker met die nieuwe knoppix 3.3 met knoppicilin. Die ziet de virussen wel, maar mag ze niet aanraken omdat het "mighty untouchable licensed NTFS" is.
offtopic:
Of dit helemaal correct is (niet op dit forum, maar in "legal bla bla bla") weet ik niet. Zit nog steeds te twijfelen, het is jouw data, op een fs van microsoft en als je dan een tool gebruikt die niet betaald is aan microsoft maar wel microsoft zijn eigen drivers gebruikt, wat dan :? Je mag er naar kijken en niet aanraken of "criminele" harry spelen om je eigen data terug te halen van een fs waar je zelf voor betaald hebt ....
Pagina: 1