Toon posts:

Game-ontwikkelaars: meer nVidia gericht dan Ati...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben onlangs overgestapt van een GeForce 3 Ti200 naar een Radeon 9800 Pro. Nu valt het me op dat ik met die Radeon vaker tegen 'problemen' aanloop dan met die GeForce. Zo werkt de gamma settings van ATI niet in een boel games (waaronder o.a. Call of Duty) en werkt FSAA niet bij bijvoorbeeld Midnight Club II (dat er sowieso echt WAARDELOOS uitziet met een Radeon!) en Splinter Cell! Vooral van Splinter Cell had ik schitterende graphics verwacht, maar zonder FSAA valt het zwaar tegen (als je FSAA gewend bent in andere games).

Het lijkt er op alsof game ontwikkelaars meer rekening houden/hebben gehouden met nVidia dan ATI: er zijn meer spelen die niet helemaal 100% lopen of gebruk maken van de opties dan nVidia kaarten. Klopt dat...? Of lijkt het maar zo...?

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik dacht juis dat ati beter was dan geforce ik wil de me geforce 4 ook om gaan ruilen voor een ati 9800 pro + bij betaling natuurlijk.

Verwijderd

ati minder als Nvidia ik hoor juist het tegenover gestelde iig heb ik nergens last van met mijn ati's hier in huis >:)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Nou ik heb momenteel een radeon 9500 pro in mijn pc-tje en die bevalt mij persoonlijk prima. Ik ga binnenkort een 9800 pro aanschaffen omdat half-life 2 er binnenkort aankomt en ik vrees dat die 9500 pro het net niet trekt. Ik heb ook nog weinig problemen gehad met mijn 9500 pro.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
mitchel schreef op 26 december 2003 @ 21:53:
Ik dacht juis dat ati beter was dan geforce ik wil de me geforce 4 ook om gaan ruilen voor een ati 9800 pro + bij betaling natuurlijk.
Dat zal een heel verschilletje geven ;)

Verwijderd

Ik heb in plaats van mijn TI 4200 die ik normaal heb nu effe een radeon 9200SE. Ik zal je 1 ding zeggen, de TI 4200 heeft 6000 punten meer in 3d mark en werkt veel beter.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:09
Vind je het gek ? Je vergelijkt een mid-end kaart met een absolute low budget kaart...
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:13:
Ik heb in plaats van mijn TI 4200 die ik normaal heb nu effe een radeon 9200SE. Ik zal je 1 ding zeggen, de TI 4200 heeft 6000 punten meer in 3d mark en werkt veel beter.

iRacing Profiel

Verwijderd

Nu stel ik vast een NooB-vraag, maar wat is FSAA en hoe schakel je het in, want ik bezit nu ook een Radeon 9700 NP maar bij spellen haal ik lang niet de kwaliteit die een vriend van mij heeft met een GeForce 4 TI4200.
Oja, hij heeft een AMD Athlon XP 2000+ en ik een Celeron 1,8GHz zou het daar ook aan kunnen liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:05:
Nu stel ik vast een NooB-vraag, maar wat is FSAA en hoe schakel je het in, want ik bezit nu ook een Radeon 9700 NP maar bij spellen haal ik lang niet de kwaliteit die een vriend van mij heeft met een GeForce 4 TI4200.
Oja, hij heeft een AMD Athlon XP 2000+ en ik een Celeron 1,8GHz zou het daar ook aan kunnen liggen?
Ja! een celeron is echt gewoon weg TRAAG! ;) Dat is een erg groot verschil al ;)
FSAA kun je in de moderne spellen in de config instellen

Verwijderd

FSAA is zeker dat de strepen die je ziet in een spel mooi zijn, en zonder FSAA zien die er soms hakkelig uit, niet 100% loodrecht zo.

Ik heb een ATI R9600PRO, enja, nog geen enkel probleem gehad bij welk spel ook, enja, ik game veeeeeeeeeel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:16:
FSAA is zeker dat de strepen die je ziet in een spel mooi zijn, en zonder FSAA zien die er soms hakkelig uit, niet 100% loodrecht zo.

Ik heb een ATI R9600PRO, enja, nog geen enkel probleem gehad bij welk spel ook, enja, ik game veeeeeeeeeel
Dacht dat FSAA ook inde faq ergens staat :X en in veel topics. Je ziet bijvoorbeeld in mafia met FSAA 2x de stroomlijnen boven de tram veel beter, en niet korrelig :9 alleen dat is dus veel zwaarder voor je videokaart 8)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nippletwister schreef op 26 december 2003 @ 21:58:
Nou ik heb momenteel een radeon 9500 pro in mijn pc-tje en die bevalt mij persoonlijk prima. Ik ga binnenkort een 9800 pro aanschaffen omdat half-life 2 er binnenkort aankomt en ik vrees dat die 9500 pro het net niet trekt. Ik heb ook nog weinig problemen gehad met mijn 9500 pro.
TOTDAT HL2 uit is moet je daarvoor geen nieuwe kaart kopen wat als het nog een jaar vertraagt wordt, moet je WEER een nieuwe kaart kopen tot die tijd.

Een kaart kopen om TOEKOMSTIGE games te spelen waarvan je de specificaties niet weet is aardig dom!

Je koopt een kaart om NU te scoren en hopelijk ook zeer goed de toekomst in de gaan!

There is no place like ::1

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Nippletwister schreef op 26 december 2003 @ 21:58:
HL2 zal zeker wel werken op een RADEON 9500 PRO hoor, het draait zelfs redelijk op m'n broers' Geforce mx 440 8)7

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:13:
Vergelijk meteen een Daihatsu Alto met BMW 7-serie.

Voor de 9200 (SE) Staat van Nvidia de MX-serie en de FX5200 voor.

.

Verwijderd

Zotn_Dré schreef op 27 december 2003 @ 20:43:
[...]

HL2 zal zeker wel werken op een RADEON 9500 PRO hoor, het draait zelfs redelijk op m'n broers' Geforce mx 440 8)7
Nou de MX 440 is wel zo'n trage kaart, daar zel je het niet in een normale resolutie goed kunnen draaien! ;) . Maar dat vind ik nu al, te slechte kaart echt budget :+ .
Ik zou alleen ook wachten totdat het spel echt uit is!! :9

Verwijderd

Zotn_Dré schreef op 27 december 2003 @ 20:43:
[...]

Ik dacht dat HL2 nog niet uit was.

Maar idd, ik heb het gevoel dat Nvidia kaarten veel beter ondersteunt worden door game-ontwikkelaars. In sommige games houd ik met mijn Radeon 9100 de GF2 GTS van een vriend niet bij hoor. ATI kaarten presteren wel altijd goed in (direct3d) benchmarks (zal toch niet :X ), terwijl ik hier thuis het gevoel heb dat mijn Radeon 9100 echt veeeel slomer is dan onze TI4200. De TI4200 in onze andere pc (met wel snellere processor) vind ik overigens nog altijd vrij snel.
En ook kom ik nog wel eens bugs tegen met mijn ATI. CoD draaide hier tot voor kort ook niet :X
Vergelijk meteen een Daihatsu Suzuki Alto met BMW 7-serie.
:P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:56 ]

Verwijderd

ik heb met mijn radeon 9600xt nergens last van. Splinter cell, ziet er zelfs als ik alle textures op laag zet even mooi uit dan als ze op hoog staan :D (dont ask how). hl2 loopt bij mij met alles op hoog behoorlijk goed. Minimaal 35fps en meestal veel meer. maar in de volledige versie en met betere drivers + oc zal het denk wel boven de 45 uitkomen :)
Pagina: 1