WD Raptor wordt niet herkend op SIL3512A

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met m'n harde schijf en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Relevant om te weten is dat ik een:

Processor/Mobo = GigaByte S754 K8NNXP nForce3 800F +3.2AMD 64
Hardeschijf =WD 036GB U150 10000rpm 8MB 360GD S-ATA

bezit.

Probleem:

Ik heb mijn harde schijf aangesloten op mijn moederboord. Nou start ik op en zie ik het volgende tijdens het opstarten:

--------------------------------------------------------------------------------------------
Sil 3512A SATALink BIOS Version 4.3.24
Copyright (C) 1997-2003 Silicon Image, inc.

WDC WD360CD-00FNA0 35304 MB Drive not found
--------------------------------------------------------------------------------------------

Hieruit maak ik op dat alles goed is aangesloten maar dat ie hem toch niet helemaal goed herkend, waarom weet ik niet. Als ik naar de bios ga zie ik dit staan
bij Integrated Peripherals:

Onboard Serial ATA - Enabled
Serial Ata Function - Base

Volgens mij is dit goed. Wat er volgens mij niet aan klopt is het volgende
Als ik op Onboard Serial ATA druk krijg je rechts een uitleg van de functie,
bij de uitleg staat dat ik er de on board lan chip mee kan enable'n.
Als ik dan op Onboard lan control klik dan staat er bij de uitleg dat ik er de onboard serial ata chip mee kan enable'n. Erg raar dus. Mischien dat hier het probleem zit maar ik kan het niet oplossen. Ik heb al de bios geupdate maar dat hielp ook niet.

Wie kan mij helpen.
Alvast MANY thnks _/-\o_ and a happy new year

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik maak even een domme opmerking hoor:
Hij herkent de schijf wel. Hij geeft namelijk het type weer. Is die andere 'drive not found' niet gewoon je andere SATA kanaal?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

kijk even in je handleiding of je geen jumper op het moederbord om moet zetten van raid naar sata een vriend van mij had dat ook. Ik hoor het wel..... :7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Verder heb ik ook kinderlijk gekrijs uit titel gehaald. Dat komt namelijk alleen maar irritant over en is derhalve niet gewenst op GoT.

Ontopic: en wordt deze schijf wel gewoon in Windows gezien?

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 26-12-2003 22:03 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: Het ziet ernaar uit dat de schijf gewoon herkend wordt, maar dat er geen schijf op het andere SATA kanaal gevonden wordt. (Sjoko suggereerde dit al.)

Kun je de schijf wel partitioneren?

Over die uitleg-omwisseling in je BIOS: klinkt als een onschuldig bugje in de firmware, zou ik me verder geen zorgen over maken. Lijkt me niet dat het iets met je probleem (als er überhaupt een probleem is...) te maken heeft.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Oh ja dat kan ook maar hoe kan het dan dat ik me harde schijf in windows niet zie. Ik heb 2 harde schijven, 1 gewone waar windows op staat en die sata harde schijf die dus niet in windows word gezien.

Ik heb de drivers geinstalleerd in windows + een programma waar ik mn sata schijven mee kan configuren,niet dat ie veel kan veranderen alleen de transer mode - ik weet alleen niet wat de bedoeling daar achter is, hij staat nu op default, maar in dat programma ziet ie de sata schijf dus wel.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
michielvz schreef op 27 december 2003 @ 16:57:
Oh ja dat kan ook maar hoe kan het dan dat ik me harde schijf in windows niet zie. Ik heb 2 harde schijven, 1 gewone waar windows op staat en die sata harde schijf die dus niet in windows word gezien.

Ik heb de drivers geinstalleerd in windows + een programma waar ik mn sata schijven mee kan configuren,niet dat ie veel kan veranderen alleen de transer mode - ik weet alleen niet wat de bedoeling daar achter is, hij staat nu op default, maar in dat programma ziet ie de sata schijf dus wel.
Al een 's bij het schijfbeheer in Windows gekeken?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

Wallie

Herr

michielvz schreef op 27 december 2003 @ 16:57:

Wel een partitie op gemaakt, geformatteerd en een drive letter aan toegekend...?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Volgens mij is de TS niet echt bekend met het partitioneren van een harde schijf!

Hoop maar dat hij een kundige buurman heeft ;)
Pagina: 1