Beste tweakers,
Ik heb een probleem met m'n harde schijf en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Relevant om te weten is dat ik een:
Processor/Mobo = GigaByte S754 K8NNXP nForce3 800F +3.2AMD 64
Hardeschijf =WD 036GB U150 10000rpm 8MB 360GD S-ATA
bezit.
Probleem:
Ik heb mijn harde schijf aangesloten op mijn moederboord. Nou start ik op en zie ik het volgende tijdens het opstarten:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Sil 3512A SATALink BIOS Version 4.3.24
Copyright (C) 1997-2003 Silicon Image, inc.
WDC WD360CD-00FNA0 35304 MB Drive not found
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hieruit maak ik op dat alles goed is aangesloten maar dat ie hem toch niet helemaal goed herkend, waarom weet ik niet. Als ik naar de bios ga zie ik dit staan
bij Integrated Peripherals:
Onboard Serial ATA - Enabled
Serial Ata Function - Base
Volgens mij is dit goed. Wat er volgens mij niet aan klopt is het volgende
Als ik op Onboard Serial ATA druk krijg je rechts een uitleg van de functie,
bij de uitleg staat dat ik er de on board lan chip mee kan enable'n.
Als ik dan op Onboard lan control klik dan staat er bij de uitleg dat ik er de onboard serial ata chip mee kan enable'n. Erg raar dus. Mischien dat hier het probleem zit maar ik kan het niet oplossen. Ik heb al de bios geupdate maar dat hielp ook niet.
Wie kan mij helpen.
Alvast MANY thnks
and a happy new year
Ik heb een probleem met m'n harde schijf en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Relevant om te weten is dat ik een:
Processor/Mobo = GigaByte S754 K8NNXP nForce3 800F +3.2AMD 64
Hardeschijf =WD 036GB U150 10000rpm 8MB 360GD S-ATA
bezit.
Probleem:
Ik heb mijn harde schijf aangesloten op mijn moederboord. Nou start ik op en zie ik het volgende tijdens het opstarten:
Sil 3512A SATALink BIOS Version 4.3.24
Copyright (C) 1997-2003 Silicon Image, inc.
WDC WD360CD-00FNA0 35304 MB Drive not found
Hieruit maak ik op dat alles goed is aangesloten maar dat ie hem toch niet helemaal goed herkend, waarom weet ik niet. Als ik naar de bios ga zie ik dit staan
bij Integrated Peripherals:
Onboard Serial ATA - Enabled
Serial Ata Function - Base
Volgens mij is dit goed. Wat er volgens mij niet aan klopt is het volgende
Als ik op Onboard Serial ATA druk krijg je rechts een uitleg van de functie,
bij de uitleg staat dat ik er de on board lan chip mee kan enable'n.
Als ik dan op Onboard lan control klik dan staat er bij de uitleg dat ik er de onboard serial ata chip mee kan enable'n. Erg raar dus. Mischien dat hier het probleem zit maar ik kan het niet oplossen. Ik heb al de bios geupdate maar dat hielp ook niet.
Wie kan mij helpen.
Alvast MANY thnks