Toon posts:

TV-Out probleem, radeon9600 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een club3D Radeon 9600 Pro en wil nu samen met schoonouders een filmpje kijken.
Ik snap alleen niet hoe ik de tv-out activeer. De kabels zijn wel goed aanegsloten.
In de faq staat dat je op 800x600 mot draaien met 16 bit kleuren en 60 hz maar het lukt maar niet om beeld te krijgen.

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb btw ook al de help doorgekeken, daar zit zo'n wizard bij maar die helpt me ook niet verder

Verwijderd

check de TV-OUT faq.

Staat je TV op Svideo? Of gebruik je een andere kabel? Ga in control panel van ATI, en daar moet je ergens iets kunnen pakken, weergaves denk ik, en daar kan je TV aanzetten

edit: De grote tv-out FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
die faq had ik al doorgekeken. Maar ik kan dat control panel nergens vinden :S

Verwijderd

Topicstarter
Weet nu zeker dat het control panel is geinstalleerd maar kan het niet vinden :D Heb hem namelijk net opnieuw installed

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komt het omdat ik een verloopkabel gebruik, ik kijk nu bij de "weergaves" waar je het knopje aan kan zeten. Daar staat naast de TV-optie een kabel met een kruis erdoor. Ik weet zeker dat deze kabel goed is aangezien het ook zo werkt op een nVidia kaart. Maar die is nu helaas kaduuuk. Hoe kan ik hem toch forceren dat ie aangaat?

Verwijderd

C* schijf, program files, ATI technologies, ATI control panel.......

Zeker dat je TV juist staat?? En welke kabel gebruik je? Gebruik gewoon en S-Video kabel, steek hem in die ATI, in de Tv en voila

Als je alles goed hebt aangesloten, dan als je de pc restart, moet je het bios enzo zien op de TV. Ook al heb je geen drivers ofzo, begin van de boot moet op de tv te zien zijn

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 21:52 ]

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:44
tv aanzetten voor je de pc aanzet?
of iig, kloot daar wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg ik gebruik zon adapter en tv staat aan voor de pc aanstond

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

Wok

Dakloos...

Beste -Intelligence-

Lees als eerste de De grote tv-out FAQ aandachtig door. 95% van de problemen met TV-OUT kunnen worden verholpen door de tips/aanwijzigingen hierin op te volgen :)

Ten tweede: gebruik de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif). Door telkens een nieuwe reply te plaatsen, wordt het topic onnodig gekicked, wat niet altijd gewaardeerd wordt (kicken mag in de regel pas na 24 uur; zie ook de algemene FAQ).

Om je te helpen:

- Rechtsklik op een leeg deel van je desktop
- Klik op eigenschappen
- Klik op tabblad Instellingen
- klik op Geavanceerd...

Als je je Control Panel hebt geïnstalleerd, zie je een aantal extra tabbladen, als in het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/ati.png

- Klik op het tabblad Weergaves (Displays als je de Engelse versie hebt)
- Klik op de knop Problemen oplossen...
- Vink de optie Detectie van de huidige TV forceren aan en klik OK
Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/ati2.png
- Nu kun je de TV activeren door op de rode knop te klikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 26-12-2003 22:03 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
ok zal in het vervolg editten :D Heb idd dat tabblad weergaves, en daar zit zo'n knopje dat je de tv aan kan zetten. Maar die kan ik dus niet aanzetten, die blijft grijs

• Wok

Wok

Dakloos...

Zie mijn edit: drukte te vroeg op 'Verstuur bericht'. Heb extra uitleg toegevoegd :)

PS: Als je twee monitoren hebt aangesloten, kan je de tweede monitor (waarschijnlijk) niet gebruiken als je de TV activeert.

Edit: doe ff Ctrl+F5 om mijn gewijzigde post correct te zien :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wok op 26-12-2003 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kom tot het weergaves scherm, zie dan geen knop porbleem oplossen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik je wijziging zag:
Ik heb wel een tweedemonitor staan bij de eigenschappen, maar heb maar 1 monitor

• Wok

Wok

Dakloos...

Kan kloppen. Je videokaart heeft twee monitor uitgangen (een analoog en een DVI) en daarnaast een TV-OUT. Die tweede monitor wordt standaard weergegeven in Windows, vanwege de uitgang op je kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik zit nu in het weergaves scherm ,aamr daar heb ik geen scherm met de optie Probleem oplossen, wel een tabblad. Maar daar staat de optie over hardware versnellingen :?

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:16:
Ok. Ik zit nu in het weergaves scherm ,aamr daar heb ik geen scherm met de optie Probleem oplossen, wel een tabblad. Maar daar staat de optie over hardware versnellingen :?
Welke driver versie heb je? Ik heb de Catalyst 3.9.

Anders misschien even nieuwe drivers downen. Kan op de frontpage bij de meuktracker.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook 3.9 drivers. De tv-optie staat aan maar heb nog steeds geen beeld :S
En heb nu 800 x 600 x 16 als resolutie dus das het prob ook nie
Hij zegt nu ook bij eigenschappen: meerdere monitors op Radeon 9600 series

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 22:39 ]

Verwijderd

en check nu eens je TV. 100% zeker dat ie juist staat??

Verwijderd

Topicstarter
TV geeft nog steeds zwart beeld :'( EN dus denk ik dat ik nog iets fout heb maar zou nie weteh wat

Verwijderd

Geeft het control panel aan dat de TV is aangesloten? Als ja, dan denk ik dat je TV niet juist staat. Als nee, bekabeling waarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv-out dus nu geforceerd. dus hij geet aan dat hij aan staat. De tv staat ook goed en ik weet zeker dat de bekabeling goed is aangezien het ook op een nVidia kaart werkt.
Is het btw normaal dat de tv-out uitgaat na een reboot?

• Wok

Wok

Dakloos...

Hoe heb je de TV aangesloten op de PC? Direct met een composite kabel of via een SCART-blok?

Zorg ervoor dat je de juiste video-ingang selecteert op de TV (staat ook in de TV-OUT FAQ beschreven). Wat voor TV heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gaat met zo'n ps2 achtige stekker naar een verloopstekker. Vandaaruit verder met een gele plug ( die je ook wel voor oudio gebruikt maar dan zijn het er twee) naar een scart plug Ja het is een scart die input geeft aan de tv.

het betreft een philips tv. Paar jaartjes oud.

• Wok

Wok

Dakloos...

Het gaat dus om een composite kabel (da's die gele plug) via een SCART-verloopblok. Zorg er dan voor dat de TV op de Ext1 of Ext2-ingang staat.

Wat je ook eens zou kunnen proberen is om de composite kabel op de composite aansluiting van je TV te zetten (mits je TV dit heeft uiteraard) en dan de video-ingang op Ext3 zetten.

Pagina: 1