[wc] Swiftech koelblok openmaken

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik heb nu al een tijd een swiftech koelblok voor mijn CPU, maar aangezien er eerst gewoon kraanwater in liep, is de temp nu een stuk hoger. Ook zie ik vaak wat van die witte blokken door de buizen gaan 8)7 , dus ik ben van plan hem open te maken en schoon te maken, daarna nieuwe buizen erin doen, en de pomp nu niet in het reservoir te zetten. Nu zitten er onderaan het blok wel bepaalde inbusjes of wat het ook zijn om hem open te maken, dus dat moet wel lukken, maar is er niet een risico dat nadat ik hem opengemaakt heb en weer dichtgedaan heb dat hij dan gaat lekken?

Ik heb ongeveer dit blokje :Afbeeldingslocatie: http://shop.erfrier.net/pics/thumbs/lst462w.jpg maar dan zonder die vier gaten, en helemaal zilver (type = Swiftech MCW462-??)

ik hoop echt dat het kan zonder dat hij kapot gaat want > 50 graden stressed is best veel :(

Verwijderd

Misschien warm schoonmaak-azijn door het systeem laten lopen na een uurtje uitspoelen met gedistileerd water ?

dus niet open maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 21:01 ]

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 21:00:
Misschien warm schoonmaak-azijn door het systeem laten lopen na een uurtje uitspoelen met gedistileerd water ?

dus niet open maken.
Dat heb ik gister de hele dag+nacht gedaan, en vandaag zit er chloor in, maar dat haalt het er niet lekker uit. Aangezien hij al zo'n lange tijd met kraanwater draait is dat gewoon teveel aangekoekt volgens mij.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Moet je het nog langer doen. Kalk kan je er altijd weg spoelen. Alleen: hoe meer hoe langer het duurt.
Als je je kraanwater zou vervangen door schoonmaak azijn dan zal het na een paar dagen wel schoon zijn denk ik.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde blokkie. Ik heb hem nu al 2x schoon gemaakt van binnen, gewoon netjes uit elkaar draaien. Pas wel op voor de isolatie die tussen het koper en alu zit. Bij mij zat hij haast dichtgeslibt door de zwarte aanslag. Even met een scherp mesje alle aanslag weg gehaald, en klaar. Dat ie zo vies was komt door mijn bong koeler btw. Ik haal er nu 36C max mee op een XP1800@2100MHz + chipset + GPU koeling.

Verwijderd

azijn is eigenlijk een van de weinig goed helpende remedies...

anders evt aangelengt Zoutzuur (wel extreem) maar het werkt wel 8)7
Pagina: 1