[Win 2k3 enterprise] Wel ondersteuning voor php/ mysql?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:30

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik wil graag weten of deze een ondersteuning heeft; zo niet dan moet ik het extra installeren.

De 2e vraag: Waar plaats ik mijn forum @ windows server 2003 (lees in welke map).

Ik heb deze os nog neit geinstalled, want ik wacht nog op mijn hdd. Alleen vroeg ik me dit af.

Laatst was er wel een faq van win2k3 maar die kan ik niet vinden; ben ik nou zo dom of is dit zo :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

PHP en MySql draaien goed op Windows Server 2003.

[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 26-12-2003 20:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meneer aard schreef op 26 december 2003 @ 20:19:
Ik wil graag weten of deze een ondersteuning heeft; zo niet dan moet ik het extra installeren.
onder NT4 moet je PHP installeren
onder win2k moet je PHP installeren
onder win2003 moet je PHP installeren.

Zelfde geldt voor andere applicaties die niet meegeleverd worden.
De 2e vraag: Waar plaats ik mijn forum @ windows server 2003 (lees in welke map).
http://www.iisfaq.com/

Bijv. in je webroot. Waar deze staat ligt er aan hoe je je IIS hebt geinstalleerd (lees: default of achteraf met een unattended install).

of je maakt een nieuwe site aan waar je verwijst naar een andere locatie.
Zie de Help van IIS Manager.
Ik heb deze os nog neit geinstalled, want ik wacht nog op mijn hdd. Alleen vroeg ik me dit af.

Laatst was er wel een faq van win2k3 maar die kan ik niet vinden; ben ik nou zo dom of is dit zo :?
Waarom heb je dan niet de kortste weg genomen en kijk je alvast bij MS zelf in de online documentatie?

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 26-12-2003 20:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Meneer Aard,

Heb je al eens rondgekeken op www.php.net en www.mysql.com? Ik zie bv. hier in de user comments section een verhaal staan over IIS6 (de IIS die bij Windows 2003 zit), en PHP.

Verder - toon even wat meer eigen initiatief. Hoe verwacht je nou toch van ons dat wij weten waar jij je forum moet plaatsen? Wij weten toch helemaal niets van je systeem af? :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:30

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
elevator schreef op 26 december 2003 @ 20:38:
Meneer Aard,

Heb je al eens rondgekeken op www.php.net en www.mysql.com? Ik zie bv. hier in de user comments section een verhaal staan over IIS6 (de IIS die bij Windows 2003 zit), en PHP.

Verder - toon even wat meer eigen initiatief. Hoe verwacht je nou toch van ons dat wij weten waar jij je forum moet plaatsen? Wij weten toch helemaal niets van je systeem af? :)
Oh ja sorry; ik heb dit zelf al uit voorzorg gedownload (dus nu nodig).

Komt @ een p2 350 @ 500 256 sdr en 2x 120 gb hdd.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

overclocked ? hmm.. zou ik niet doen met een Server OS.
Maar dat terzijde.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mysql installeren op een windows server (welke dan ook) is een kwestie van installertje draaien en klaar. PHP installeren kun je gewoon volgens de docs doen, of ook installertje draaien, als die inmiddels al voor IIS6 werkt.

Je moet wel in IIS aangeven dat de extensie "PHP" toegelaten wordt. In IIS6 is nml alles standaard geblokkeerd (het lucratieve beveiligingsbeleid van MS ;))

BTW, wat heeft de snelheid van je CPU, hoeveelheid geheugen en harddisk-grootte nou hiermee te maken :?

BTW2: Win2003 op een P2 zou ik niet doen. Een P4/C4 zou ik als minimum nemen, maargoed, zelf weten natuurlijk. Niet gaan klagen dat het traag is he!

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-12-2003 02:28 ]

日本!🎌

Pagina: 1