[adsl] meer dan 10kbs upload>hoge ping

Pagina: 1
Acties:

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb hier een basic abbo van xs4all.Dat is 1024down en 320 up.
Het probleem is,is dat als ik met meer dan 10kbs upload,mijn pings naar rond de 200ms schieten.
Pingen van tweakers zonders iets te uploaden: gemiddeld 11ms
Pingen van tweakers met 10kbs upload: gemiddeld 208ms
ping van tweakers met meer dan 15kbs upload: gemiddelt 1027ms

Volgens speed test en me eigen tests heb ik een max upload van rond de 32kbs.Het lijkt mij dat een upload van 10kbs dan de verbinding niet zou moeten hinderen.
Mijn max download met 10kbs upload is ook nog maar 30-40 kbs. Ik weet dat er ack pakketjes enzo vestuurd moeten worden,maar het lijkt me dat je niet 22 kbs nodigt hebt voor de ack pakketjes.

De opstelling hier thuis is:
speedtouch 510 in bridge mode>draytek2200E>clients

Die draytek had ik al voordat ik adsl had,dus vandaar dat ik niet de modem als router gebruik.

Volgens mij is het niet normaal dat je pings al beinvloed worden als je met 10kbs upload. Ik heb al meedere topics hier over gelezen,maar niet echt een antwoord gevonden op mijn probleem.
Ik hoop dat dit niet iets typisch van adsl is,want dan voel ik me best genaaid.Ik heb me chello account oa opgezegt omdat ik de upload zo laag vond.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

Bij ADSL heb je altijd een bepaald aantal KB UP nodig om download te krijgen.
DUs als je aan het uppen bent slibt je download ook dicht (je moet altijd een bepaald aantal KB up vrij hebben.)

This space is occupied

• pingkiller
  • Nu online
TheEvilCuber schreef op 26 december 2003 @ 20:46:
Bij ADSL heb je altijd een bepaald aantal KB UP nodig om download te krijgen.
DUs als je aan het uppen bent slibt je download ook dicht (je moet altijd een bepaald aantal KB up vrij hebben.)
Dat snap ik.Maar als ik met 10kbs upload,heb ik nog 22kbs over.Dat is genoeg om niets van die 10kbs upload te merken,zou je denken

Met chello kon ik met 10kbs van de 16kbs uppen,zonder iets te merken

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
enige wat ik kan bedenken is probeer eens direct aan het internet zonder die router?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• pingkiller
  • Nu online
Tampie schreef op 26 december 2003 @ 20:49:
enige wat ik kan bedenken is probeer eens direct aan het internet zonder die router?
Daar zat ik ook al aan te denken.Word alleen een beetje lastig omdat ik dan nogal aan de gang moet met kabels(modem staat op begane grond,pc's en router staan 1 verdieping hoger)Maar ik zal het eens proberen als ik tijd heb,en hier nog geen andere oplossing is aangedragen

Verwijderd

wrom wil je percee die 10kb/s uppen maak je toevalig gebruik van het edonky network? :7

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik (ook XS4ALL basic abo) upload nu met 24kbps en haal een gemiddelde van 100ms, min=80ms, max=130ms. Ik heb een Speedtouch 510i, dus het zal aan je draytek liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 26-12-2003 21:02 . Reden: typo ]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:00

ErA

Als je die 10kb/s gebruikt in een share omgeving (E-mule etc...) dan is het logisch. Het is namelijk niet zo zeer die 10kb/s die jou limiteert maar de ontzagelijke hoeveelheid aan open connecties en een queue die meestal etele kilometers lang is met constante request. Deze slipt heel je verbinding dicht. Stuur maar eens met 10kb/s een file weg naar 1 doel. Waarschijnlijk blijft je ping dan wel laag

• pingkiller
  • Nu online
ErAdiCToR schreef op 26 december 2003 @ 21:05:
Als je die 10kb/s gebruikt in een share omgeving (E-mule etc...) dan is het logisch. Het is namelijk niet zo zeer die 10kb/s die jou limiteert maar de ontzagelijke hoeveelheid aan open connecties en een queue die meestal etele kilometers lang is met constante request. Deze slipt heel je verbinding dicht. Stuur maar eens met 10kb/s een file weg naar 1 doel. Waarschijnlijk blijft je ping dan wel laag
Ik heb het ook als ik andere programma's iets upload(iemand download van me ftp,ik upload iets naar een ftp)Het word idd erger als ik met een p2p programma aan de gang ga en die op 10 kbs zet.Maar dan alsnog.Met mijn oude chello account kon ik meestal makkelijk emule op 10kbs zetten,en chello heeft minder upload dan adsl

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
pingkiller schreef op 26 december 2003 @ 20:54:
Daar zat ik ook al aan te denken.Word alleen een beetje lastig omdat ik dan nogal aan de gang moet met kabels(modem staat op begane grond,pc's en router staan 1 verdieping hoger)Maar ik zal het eens proberen als ik tijd heb,en hier nog geen andere oplossing is aangedragen
Hoeft niet lastig te zijn met een verloopstukje. Bij alle computer zaken kun je voor een luttelbedrag wel een verloopstukje halen waarmee je 2 UTP kabels aan elkaar kan knopen.

WAN kabel uit de router, LAN kabel voor jouw computer uit de router, en koppelstukje ertussen: Voila, 1 kabel tussen jouw PC en het modem!

Mocht de upload voornamelijk met eMule of een ander sharing programma zijn, dan kan het zijn dat je veel te veel connecties toelaat. Veel routers kunnen maar een maximum aantal connecties aan, en kunnen niet goed overweg met 1000 connecties tegelijk ofzo, en dus moeten bepaalde connecties langer wachten waardoor er een hoge ping ontstaat. Dit was mijn probleem ook, maar eMule werkt perfect als ik de connecties op de default instellingen laat.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• pingkiller
  • Nu online
maartena schreef op 26 december 2003 @ 21:38:
[...]

Hoeft niet lastig te zijn met een verloopstukje. Bij alle computer zaken kun je voor een luttelbedrag wel een verloopstukje halen waarmee je 2 UTP kabels aan elkaar kan knopen.

WAN kabel uit de router, LAN kabel voor jouw computer uit de router, en koppelstukje ertussen: Voila, 1 kabel tussen jouw PC en het modem!

Mocht de upload voornamelijk met eMule of een ander sharing programma zijn, dan kan het zijn dat je veel te veel connecties toelaat. Veel routers kunnen maar een maximum aantal connecties aan, en kunnen niet goed overweg met 1000 connecties tegelijk ofzo, en dus moeten bepaalde connecties langer wachten waardoor er een hoge ping ontstaat. Dit was mijn probleem ook, maar eMule werkt perfect als ik de connecties op de default instellingen laat.
Die connecties per minuut zit wel goed,staat laag.En hetzeflde probleem doet zich ook voor als ik met ftp upload,dus dat is het niet.

Goed idee van dat koppelstukje trouwens! Dat kan ik wel even lenen op me stage.Volgende week even proberen

Pagina: 1