[XP] Probleem met HP Deskjet 890C

Pagina: 1
Acties:

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Klein probleempje met een oudere printer, de HP 890C. Als ik de desktop bij mij ouders aan heb staan (Windows XP Prof. gestart, ingelogged als Administrator), de printer aanzet en ga printen (binnen een minuut) dan krijg ik ergens tijdens het printen van die job errors (zonder verdere specificatie van de oorzaak, enkel zoiets als "Error printing"), bijvoorbeeld nadat de 1e pagina half geprint is, dit moment ligt echter niet altijd gelijk. Na een tijdje (ruim 1 minuut) gaat de printer wel verder en wordt het document alsnog goed geprint. Deze periode wordt korter als ik de "Transmission Retry" van de poort (properties printer, tab "Ports", knop "Configure port...") lager instel dan de standaard 90 seconden.

Dit probleem treedt alleen de 1e keer op (dus na het starten van Windows, en daarna aanzetten van de printer). Als Windows draait en de printer staat al langer aan of heeft eerder tijdens die sessie aangestaan dan is dit probleem verdwenen. Ook als ik de printer aanzet en eerst een minuut of 2 wacht heb ik dit probleem niet.

Ik heb de standaard Windows XP driver voor deze printer geinstalleerd (er is ook geen nieuwere te downloaden via www.hp.com) en de printer is aangesloten via de parallelle poort (LPT1/ECP). Er zijn verder geen apparaten op deze poort aangesloten en er draait ook geen programma die gebruik maakt van die poort.

Wat heb ik geprobeerd:
- nieuwere driver: is er dus niet, de met XP meegeleverde driver wordt door HP aangegeven als zijnde goed
- poort verwijderen in Windows, parallelle poort in andere modus zetten via BIOS (zowel EPP als standard), poort opnieuw (automatisch) laten installeren door Windows
- optie "Enable legacy Plug and Play detection" uitgezet bij de properties van de poort
- 3 verschillende opties ("Try not to use an interrupt", "Never use an interrupt", "Use any interrupt assigned to the port") voor "Filter Resource Method" geprobeerd bij dezelfde properties

Er lijkt dus wel een communicatiefout op te treden. In 1e instantie dacht ik dat het Windows zelf was die probeerde Plug & Play apparaten te detecteren, echter, als ik die optie uit zet (zie hierboven) dan is de fout niet opgelost.

Iemand enig idee waardoor deze fouten optreden???

Niet dat het echt nuttige informatie is voor dit probleem, maar 't gaat hier om een Athlon 900Mhz op een MSI K7T Pro2-A mobo met 256MB PC100 SDRAM waar dus zoals gezegd Windows XP Prof. met alle updates op draait.

(Overigens weet ik niet of dit het beste plaats is voor deze vraag, Overige Hardware zou evt. ook in aanmerking kunnen komen)

[ Voor 20% gewijzigd door Stamgastje op 27-12-2003 02:26 ]

• Stamgastje
(oeps, foutje, moest de edit knop hebben)

[ Voor 98% gewijzigd door Stamgastje op 27-12-2003 02:24 ]

• Stamgastje
kick

• Stamgastje
Oke, ik weet dat het te vroeg is, maar nog steeds geen enkele reactie...

KICK! ;)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, in deze lijst word hij ondersteund: http://support.microsoft....;293378&FR=1&PA=1&SD=HSCH

In de bios de Epp/nogwat instellen van je lpt1 poort? Niet gelezen :P

Doet de printer hetzelfde onder een andere Windows XP machine?

[ Voor 50% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-12-2003 12:57 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Stamgastje
Illegal_Alien schreef op 29 december 2003 @ 12:53:
Hm, in deze lijst word hij ondersteund: http://support.microsoft....;293378&FR=1&PA=1&SD=HSCH

In de bios de Epp/nogwat instellen van je lpt1 poort? Niet gelezen :P

Doet de printer hetzelfde onder een andere Windows XP machine?
Dat heb ik helaas niet kunnen testen, zou idd erg handige info zijn...
Pagina: 1