Toon posts:

Linux op een Windhoos met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb om linux te proberen zonder nieuwe partities te maken DragonLinux gedownload (dragonlinux.sourceforge.net). Nu heb ik deze computer op een netwerk aangesloten met een Windhoos computer. Ik zou graag een netwerkje tussen Linux en Windhoos maken dus. Bij de netconfig van Linux heb ik mijn ip adress die ik ook onder Windhoos gebruik (192.168.0.2), mijn NetMask (255.255.255.0), en mijn DNS van Planet ingevult (195.121.1.34), verder een hostnaampie en een domein naampie gekozen. Als ik naar de Windhoos computer Ping (ping 192.168.0.1) krijg ik geen reactie... Wie weet hier raad mee?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Volgens mij is het nog altijd windows hoor :/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

netwerkje...?
bedoel je bestands en printerdeling? -> Samba is je vriend
bedoel je internet delen? -> meer uitleg moet je dan geven :)

meer uitleg is gewesnt...
je kan niet pingen zeg je?
is je ip stack wel in orde op de windowspc? (ping vanop je winbak naar 'localhost')

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41
Hoi Fishsoft, Dat je een hekel hebt aan windows is niet erg, maar het gebruik van windhoos, lijdt nogal makkelijk naar een flame, dus graag niet meer gebruiken.

Hebben de beide pc wel het zelfde netmask. Zitten ze beide wel op hetzelfde interne netwerk? Kun je extern wel iets pingen (bv. www.tweakers.net)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 20:15:
......Windhoos ......Wie weet hier raad mee?
beetje een raare post eerlijk gezegd.....

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat helemaal nergens over. Ondanks dat het kerst is, mag je hier wel blijven posten in normaal nederlands hoor. Lees NOS policy - updated 01/04/03 maar eens door, en de globale policy.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.