Final Fantasy VII en Windows XP = no go ?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik weet het we gaan een paar jaar terug... ;) , ik heb deze game nog nooit gespreeld, maar een collega is er helemaal wild van en nu heb ik een deze te leen gekregen. Het probleem is nu dat ik het spel wel kan installeren en kan opstarten, maar de intro movie begint niet en pas wanneer ik op "enter" druk verschijnt er beeld waar ik kan kiezen voor "contineu" vervolgens blijft het scherm weer zwart.

Ik ben al opzoek geweest met de search hier en met google, zo heb ik een update gevonden die deze Game compatible moet maken met XP, maar helaas ik blijf de zelfde verschijnselen houden.

Ik probeer deze game te spelen op het volgende systeem :

AMD Atlon 900Mhz (TB)
1GB PC133 SDRAM
ATI Radeon 9500 Pro 128MB
AWE64 geluidskaart
80 GB Mactor schijf
ABIT KT7 -RAID

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Welke versie van de patch heb je gedownload? Er zwerven nogal verschillende over het net. Zelf heb ik 1.4, waar het bij mij in ieder geval perfect mee werkt op een P4 2.8 met een nVivida ti4200 op XP Pro.

edit:
Hier is ie in ieder geval te downloaden mocht je 'em nog niet hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Yngwie- op 27-12-2003 17:16 ]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 12:37

Tim Schuhmacher

abasios

Je heb idd een xp path nodig, maar heb je bij de installatie ook de special video/codec geïstalleerd? Die is nodig om bv de intro te kunnen zien. Ik had die niet geïnstalleerd in eerste instantie en ook precies het probleem wat jij beschrijft.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
compatibility mode tab:
win 98.
reso @ 640*480
color @ 256

Dan moet ie werken, maar zodra je bij de chocobo races komt crashed hij.
En dat zuigt aangezien het een belangrijk onderdeel is van het verhaal.
er is een patch voor maar daar schijnt ie weer bij andere dingen te chrashen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 12:37

Tim Schuhmacher

abasios

Die compatibility mode was bij mij niet nodig, maar ik moet toegeven dat ik niet ver in het spel ben gekomen (op de pc that is, op de ps1 uitgespeeld)