Toon posts:

Arita cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een aopen 9624 en het accepteert
geen arita cd's (geeft ieder keer een buffer underrun :( )

Is dat bekend? Mijn maat die ook een 9624
jeeft in ene pentium systeem ( ik in een athlon ) heeft er geen moeite mee

Bedankt

Verwijderd

misschien heeft jouw brander wel meer gevoel voor goede kwaliteit dan jijzelf.... ;)

serieus: koop es wat betere cdr's... arita is niet te pruimen! Ga voor Sony/Philips (=Tayo Yuden), of voor Mitsui Chemicals. Dat zijn erg goede cds

Verwijderd

Ga naar Mediamarkt en koop een grote doos (100 stuks) van die Siemens schijfjes,
ik heb ze ook en bevallen perfect en kosten mij maar iets van 97 mark (100 stuks met jewelcase)
Tja ik woon dicht bij de grens, maar heb ook gehoord dat er in Nederland mediamarktwinkels zitten dus.
Heb nu Fornet 80 min cd's die bevallen me ook perfect die waren 120 mark voor 100 stuks met jewelcase

Verwijderd

Ik zweer persoonlijk voor Verbatim en Mitsui CD's. Heb momenteel alleen een doos Philips premiums gekocht omdat de beurs geen Verbatim's en Mitsui's meer hadden :'(

Verwijderd

Damn...waarom altijd van die dure cd???
Ik had laatst 100stuks van die Arita's gekochten en 1 mislukt door foute SW. Gewoon prima CDz.

Die Verbatim zij echt veel te duur. Nu was er laatst een actie met die dingen dus ik heb er een aantal maar normaal zou ik die dingen niet kopen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Arita's heb ik hier ook geen problemen mee. Zowel de CD-R's en CD-RW's zijn goed. Ik snap al het gezeur hier niet. Er zijn ongeveer 6 verschillende fabrieken die de grote merken CD-R's produceren. Zo komen Philips en Sony CD-R's uit dezelfde fabriek, maar daar worden ook white label CD-R's gemaakt die eigenlijk als enige nadeel hebben dat ze op de bovenkant wat minder beschermd zijn.
Ik merk geen verschil tussen verschillende merken of merkloze CD-R's, ik koop gewoon wat ze op dat moment in de winkel hebben.

Verwijderd

Als ze nou eens al die arita's uit de handel namen >:)
dan waren hier al een stuk minder Arita vragen/problemen.
Koop gewoon eens een doosje Philips 8-)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 11:11

bloasfist

Slot-A Crew

Ik snap ook niet wat er zo slecht aan die arita's is hoor. Lekker fikken, nooit mislukken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaring met Arita CDRs op mijn Yamaha 4416S. De eerste moet ik nog in een onderzetter omtoveren.
Maar laat de mensen die slechte ervaringen met Arita CDRs hebben dan ook eens hun brander erbij vermelden, want ik denk dat de combinatie van beide toch ook een belangrijke rol speelt.

GrTnX Corleone.

Verwijderd

Arita Rulez. Het zijn de goedkoopste en de beste CD-r die ik tot nu toe op heb gebrand.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met Arita's in m'n Yamaha 4416S... en Arita's doen het tenminste ook goed in m'n auto cd-speler :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:59

4POX

Everybody is wired

Tja.. Als je een goede brander had had je net als mij geen probs met arita.. Maar wie ben ik om dat te zeggen

AKA Rinkel weblog

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Gebruik zelf ook alleen maar Arita's, nooit problemen mee en ze doen het in iedere stereo. En zoals iemand al eerder zei komen bijna al die cd's uit dezelfde fabriek, alleen plakken ze er allemaal een ander label op. En dan koop ik toch echt liever een goedkoper arita cd-r dan een duurder "merk" cd-r.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 11:11

bloasfist

Slot-A Crew

Inderdaad, mensen die arita lopen af te zeiken: post er ook eens bij wat voor baggerspelertje je dan wel niet hebt. Ik kan me alleen voorstellen, dat je als je over 10 jaar gaat kijken wat er nog van cd r(w)tjes over is, je dan beter een "merk"cdtje kan nemen. Arita's gaan ook corroderen enzo. Maar als je ze goed behandelt, mag dat geen probleem zijn, EN over 10 jaar gebruiken we waarscheinlijk heel andere opslag media (van 50 Tb ofzo).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

yep arita i love it 74/80min, ze doen ut perfekt in mijn plex-12x scsi/sanyo-12scsi/ en in mijn very old plex-4x scsi, oh ja en en bijna alle autoradio en thuis torentjes lezen ze perfect!!!

Verwijderd

Dat is leuk, durft niemand met klachten over Arita CD-R hun brander te vermelden??
De mensen die dus wel tevreden zijn, hebben duidelijk de wat betere writers!!!

GrTnX Corleone.

Verwijderd

Tja... gezien mijn ervaringen ligt het inderdaad aan de combinatie waarbij het meestal de speler is de de problemen veroorzaakt. Firmwareupdatje kan soms helpen.
Over het algemeen hebben Yamaha en Plextor writers geen problemen, die kosten wat meer maar dat verdien je er ook op terug doordat je zo weinig mogelijk cd'tjes verneukt.
Maar kijk ook eens wat je op de achtergrond hebt draaien, virusscanners en zo zorgen ook voor problemen met writers die al wat problemen hebben met bep. cdr's....

Verwijderd

Dat is leuk, durft niemand met klachten over Arita CD-R hun brander te vermelden??
De mensen die dus wel tevreden zijn, hebben duidelijk de wat betere writers!!!
Ik heb een plextor 12x4x32 SCSI writer met nieuwste firmware. Arita zijn echt klote cdr's.. niet zozeer de verhouding coaster/gelukte cd's, maar veel belangrijker:

- de levensduur
- maximum leessnelheid in een gemiddelde cdrom
- aantal foute bits bij het branden op de cd zelf
- compatibiliteit met cd audio spelers

Je mag lullen wat je wilt, ikzelf gebruik ook Siemens/Fujitsu, maar ook alleen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Mitsui Chemicals en Tayo-Yuden (=Philips en Sony cdr's) zijn nog altijd véél beter in absolute kwaliteit. Feit is gewoon dat ik geen 3 gulden per cdr over heb. Maar je hoort mij dan ook niet klagen over de kwaliteit van de Fujitsu/Siemens cdr's

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb 'n Plextor 8/2/20. 't Maakt absoluut niet uit welke CD ik hem voer, hij brandt alles zonder een fout bitje.

Fuji / Imation / Sony / That's / Philips / Arita: het maakt niets uit.

Ik weet niet hoe het met de levensduur is, maar als je je CD's in het doosje bewaart zal het met slijtage ook wel meevallen.

Ik gebruik zelf voornamelijk Philips-CD's, gewoon omdat ik dan denk dat ik een bijdrage lever aan de Nederlandse economie.

Houdoe

Verwijderd

Philips cdrs komen voornamelijk uit de japanse fabriek Tayo Yuden.

Veel succes met het steunen van de Nederlandse economie :)

Verwijderd

ik fik ook op Arita`s 80 min

geloof 1 keer een misbrandje ofzo? (op 50)

nou voor cd`s van een piekje hoor je mij dan niet klagen! :)

btw een Acer 8x 4x 32x
dus niet een dure brander :)

Verwijderd

Die Arita's zijn naar mijn mening niet echt geweldig... Heb af en toe wel eens met die dingen dat de bovenlaag (reflectielaag) gaat schilveren (nee ik leg m'n cd's niet onder de zonnebank).. En met Philips nooit problemen gehad! Heb ook ooit een discman gehad die geen Arita's pakte, maar die Philips doen het echt overal, en het is in tests bewezen dat ze een veel grotere levensduur hebben als Arita's (stond ooit een keer op gamecopyworld geloof ik)...

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
[off-topic]
Op dinsdag 12 december 2000 11:28 schreef dZeus het volgende:
Philips cdrs komen voornamelijk uit de japanse fabriek Tayo Yuden.

Veel succes met het steunen van de Nederlandse economie :)
Ja, maar een deel van die winst gaat toch wel naar Philips. Ook ik koop liever Philipsen dan bv. Sony's omdat dat dan toch de Nederlandse economie een beetje steunt. (En Philipsen zijn goedkoper.)
Zo ook mijn HP7100i (Philips CDD3610) brandertje.
[/off-topic]

Datzelde oude brandertje brandt Arita's overigens ook perfect en ik heb er ook geen problemos mee. De enige CD-R's waarmee ik echt problemen heb gehad zijn Princo's :(. Philips, Sony, Verbati, Arita's, gaat allemaal perfect. :)

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en het is in tests bewezen dat ze een veel grotere levensduur hebben als Arita's
Maar daar testen meestal onder extreme omstandigheden (ze laten een cd geen 10 jaar in een doosje zitten). Tegen de tijd dat die cd's echt versleten zijn hebben we al geen cd-spelers meer, en is wat erop staat allang verouderd (bij data dan).

Verwijderd

Mensen die wel gelukkig zijn met de Arita's moeten ze gewoon blijven kopen |:(
Ze doen het misschien wel goed, maar let eens op de houdbaarheid betreffende read errors enz enz.

Brander1 is trouwens een Yamaha CDR400T 4x brand (SCSI)
Brander2 is een Plextor 12x10x32 SCSI

:):):):):):):):)
Pagina: 1