Internet delen trekt pc onderuit :(

Pagina: 1
Acties:

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19
Ik heb mijn adsl verbinding gedeelt met mijn broer, en daardor is mijn pjoeter de server geworden (omdat die het snelste is: p4 2600 @ asus p4p800 deluxe).

Alleen als hij vol gaat downloaden (100 k / s) dan gaat mijn computer (winamp) schokken en heeft ie een cpu ussage van zo'n 50%.

Hoe kan ik dit oplossen ?? kan ik eventueel zijn bandbreedte een beetje afknijpen ?

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Wat voor software gebruik je om internet te delen?
Is het een USB-modem?
Geef wat meer informatie dan dit.

Verwijderd

Afknijpen kan met programma's als Netlimiter.

Maar ik zou eerder eens proberen uit te zoeken waarom hij zo'n gigantische load geeft bij zo'n geringe netwerk-belasting.

Heb je misschien een firewall die enorm veel cpu-tijd gaat vreten bij meerdere connecties?

Hoe heb je je internet gedeelt?

Aangezien er manieren zijn om met de meest gare hardware zonder problemen de snelste verbindingen te delen (denk aan een oud beestje met freesco ed) denk ik dat je problemen een beetje liggen in de netwerk-gerelateerde software die je hebt geinstalleerd.

• ConQuestador
Ik heb een basic abbo van xs4all met een speedtouch 510 modem. Vervolgens heb ik deze anders geconfigureerd zodat ie (geloof ik) op PPTP draait. hierdoor kan ik gewoon een servertje draaien zonder gedoe.

Verder staat op beide pc's windows XP en gebruik ik gewoon XP internet delen (zonder gaar proggie dus). Ook heb ik geen firewall aan staan of iets dergelijks. zijn dataverkeer hoort rechtstreeks zonder tussenkomst van externe programmatjes naar buiten te gaan

update:

het is pppoa ipv pptp

[ Voor 5% gewijzigd door ConQuestador op 26-12-2003 20:06 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:07
Kijk eens in de "Task Manager" welk proces zoveel cpu vreet.

• ConQuestador
leon1 schreef op 26 december 2003 @ 20:37:
Kijk eens in de "Task Manager" welk proces zoveel cpu vreet.
Dat heb ik dus als eerste gedaan..... Maar volgens taks manager is 97 % idle

Hou je echter de grafieken van de CPU en network usage van mijn broer naast elkaar dan zie je meteen dat DAT de reden is.

Het is dus niet een programma (in taskmanager) die cpu vreet, maar gewoon windows zelf ofzo. Alleen, zoveel cpu hoeft dat toch helemaal niet te trekken ?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Als je een speedtouch 510 hebt kan je daar ook een switch aanhangen en heb je geen sever nodig.
Moet je wel je eigen configuratie van de speedtouch weer ongedaan maken...

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• ConQuestador
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~conquest/cpu.JPG

zoek het verband tussen CPU en netwerk usage van mijn bruder.... Duidelijk

hmmm sja... switch gebruiken is mogelijkheid, maar ik vond t nou net zo fijn dat ik gewoon server en alles kon draaien zonder gedoe.

Bovendien, er is gewoon iets mis, want dit hoort niet zo

• ConQuestador
Probleem waarschijnlijk opgelost:

Meneer had een virus op zijn pc staat wat zichzelf wou verspreiden en DUS voor veel trafic zorgde (gewoon downen is geen probleem, maar allemaal aanvragen is stukje trager) Verder had ie allemaal reclame shit erop staan wat zijn hele pc in de war had geschopt.

Pagina: 1