Toon posts:

[Webcam] Logtitech,Quick cam for notebooks of Sphere ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijzelf een webcam kopen en dacht een Logitech an te schaffen.Ik heb op de website gekeken maar geheel duidelijk is mij niet het verschil tussen deze 2.
De Quick cam Sphere heeft face tracking en mech. pan-en kantelfunctie en de Quick cam for Notebooks Pro heeft face tracking.
Wat is dan de toegevoegde waarde van pan en kantelfunctie naast face tracking?
Ik begrijp dat beiden geschikt zijn ook voor MSN messenger.
Ik wil deze in 1ste instantie aansluiten op mijn notebook.
En, daarbij heeft een cordless van Logitech zijn voordelen boven deze?
Moet je bovengenoemde webcams apart aansluiten op netstroom?
Iemand ervaringen met dezen?

Alvast bedankt!

Ellen.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Groeten op GoT hoeft niet wij tweakers groeten elkaar constant

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:39
Ik heb vandaag een Creative WebCam NX gekocht.... echt een basic dingetje (€29.95), maar ik heb toch niks aan zo'n geavanceerd geval.
Het is in iedergeval geinig om te gebruiken met MSN, denk niet dat ik het veel zal gebruiken. Maar goed het is maar net wat je ermee wil.
Denk er goed over wat je ermee wil gaan doen, misschien is het niet nodig om de duurste te kopen. Ik heb de goedkoopste (wel van een 'degelijk' merk) gekocht en hij doet het prima voor simpel chatten met een webcam.

Trouwens deze (en waarschijnlijk meerdere) webcam haalt zijn energie uit de USB poort. Dus gewoon aansluiten op de USB poort en batterijen of netstroom is niet nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door Schmoove op 26-12-2003 21:36 ]

Verwijderd

Ja het hangt er totaal vanaf waarvoor je hem wilt gebruiken, ik heb nu een 100K van Sweex, en ik vind hem goed zijn werk doen voor 19 euro, ik gebruik um af en toe bij MSN en tja voor de rest ook niet.. maar voor 19 euro is het een heel degelijk ding!

Verwijderd

Topicstarter
heeft de creative een ingebouwde microfoon?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:13:
heeft de creative een ingebouwde microfoon?
Meer info: http://www.kieskeurig.nl/...reative%20WebCam%20NX.htm :) (nee dus, geen microfoon :))

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 26-12-2003 22:17 ]

|>

• Schmoove
Nee dat niet nee, maar bij mij zat er al een microfoon in me notebook, dus dat is hier geen probleem. Maar inderdaad als je een microfoon nodig hebt moet je iets anders zoeken.
Die Logitech dingen zijn echt prachting, goede kwaliteit, mooi beeld.... maar ook duur. Ze begonnen volgens mij bij 79,95 wat ik een hoop geld vind voor zo'n ding.
Misschien dan beter een goedkope cam kopen met een losse microfoon erbij (die dingen kosten toch niks), ik denk dat je dan een stuk goedkoper uit bent.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een logitech quickcam pro notebook en ik moet zeggen dat het een super ding is!
hartstikke scherp en toch wel makkelijk om bovenop je scherm te klikken. Er zit trouwens ook een microfoon ingebouwd. Ik moet je echter wel zeggen dat het face-tracking verre van optimaal werkt. Hij blijft hierbij maar in- en uitzoomen waardoor je een erg onrustig beeld krijgt. Trouwens, waarom zou je zoveel willen bewegen?? Ik zie er iig het nut niet van in.

De logitech Sphere lijkt me daarom ook alleen maar weggegooid geld maar dat is natuurlijk mijn mening ;)

Verwijderd

Topicstarter
de facetracking zou je wel uit kunnnen zetten. Wat is de meerwaarde dan van de mech. pan-en kantelfunctie bij de Sphere dan? Is dit dan alleen dat je hem zelf met de hand kan kantelen?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Ook even een webcam vraag van mijn kant (als het mag, anders moet ik er weer een topic voor openen)

Ik moet een pc bouwen voor iemand en daar moet ook een webcam bij. Nu heb ik al wat modellen uitgezocht en wat (vooral user-)reviews gelezen. Maar met elke cam is er wel wat aan de hand. Het moet geen al te dure zijn, want 80 euro voor zo'n ding is absurd (ook al zit die gast zo'n beetje de hele dag te msn'en)

Het gaat om de

Creative Webcam NX (Pro)
Logitech Quickcam Messenger
Philips Toucam Fun II

Philips en Creative schijnen goede beeldkwaliteit te hebben, maar hun support is nogal brak. Bij Logitech is dat volgens mij beter voor elkaar, maar de beeldkwaliteit is iets minder. Tot nu toe heb ik een voorkeur voor de Logitech

Heeft er iemand nog meer ervaringen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

mpmad schreef op 27 december 2003 @ 23:52:
Bij Logitech is dat volgens mij beter voor elkaar, maar de beeldkwaliteit is iets minder. Tot nu toe heb ik een voorkeur voor de Logitech
Ik vind het nogal meevallen met die beeldkwaliteit van Logitech, onbewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://moodbenders.nl/zooi/eye.jpg

Facetracking bij de cams die niet kunnen bewegen (zonder dat ze vallen of je eraan zit) doen facetracking softwarematig. Nu is dat wel melig maar dat je nou zegt.. werkt helemaal perfect.. naah.. Omdat die Sphere mee kan draaien enzo zal het daar ongetwijfeld beter werken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
wow,mooie shot!

Verwijderd

Damm ik vind dat zelf er mooi uitzien!
Persoonlijk noem ik dat scherp :)

Verwijderd

Topicstarter
die prachtige foto is met welke camera van Logitech? De kamer is zie ik wel super verlicht.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:14:
die prachtige foto is met welke camera van Logitech? De kamer is zie ik wel super verlicht.
Das ook wel meteen het mooiste compliment dat iemand over mijn bejaarde oog gaf ;) sweet

Maar eigenlijk was de kamer erg beroerd verlicht. De reflectie in mijn oog is het raam maar was gisteren weinig echt ligt te bekennen buiten. Ik heb wel een beetje zitten tweaken met de settings qua sluitertijd en de kleur/gamma. Omdat die met lichtomstandigheden die beroerd zijn als hier nogal erg wisselen, ding weet niet goed of ik nu buiten zit of in een kelder denk ik. Maar als je eenmaal handmatig goede instellingen hebt dan kun je die mooi bewaren. Werkt top.

Het is overigens de Logitech Quickcam Pro 4000.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/zooi/dof.jpg

Omdat ik gek ben op scherpte-diepte nog een vers-geschoten bonusje. Maar met wel hele beroerde lichtomstandigheden. Maar je kunt aardig schuiven. Al moet je kleuren bij slechte lichtomstandigheden nooit te kritisch bekijken.. das met gewone foto's ook al zo.

Sommige delen zijn ook nogal overbelicht.. maar ik hou daar in dit geval wel van.. krijgt ie wat meer pit. Had um eerst anders maar vond ik saaier.

Verwijderd

Topicstarter
Bejaard? Volgens je profiel niet ;)
ik ben momenteel aan het testen de Logitech Quickcam Traveller maar de foto's zijn niet best als webcam. Als camera iets beter. Ook de filmpjes niet om over te spreken. 's avonds is het bar. Ik zal eens kijken bij de stettings.
Trouwens is de quickcam pro4000 goed vast te maken aan een notebook???
De quickcam traveller niet. Dat is mijnsinziens "brak".

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 21:58 ]

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 20:12:
Bejaard? Volgens je profiel niet ;)
ik ben momenteel aan het testen de Logitech Quickcam Traveller maar de foto's zijn niet best als webcam. Als camera iets beter. Ook de filmpjes niet om over te spreken. 's avonds is het bar. Ik zal eens kijken bij de stettings.
Trouwens is de quickcam pro4000 goed vast te maken aan een notebook???
De quickcam traveller niet. Dat is mijnsinziens "brak".
:P Naja, had ook een closeup van een paar grijze haren kunnen maken.. ondanks die haren voel ik me meestal wel jong, al wisselt dat wel met de dag ;)

Die Quickcam 4000 is volgens mij niet vast te maken aan een notebook. Tenminste.. niet standaard. Maar volgens mij kom je met een stukje ijzerdraad een heel eind als je een beugeltje vouwt. Zitten wat gaten in de zijkant waar je volgens mij wel wat mee kan. Al is het de vraag of je zin hebt om te pielen. Die notebook cams zijn vaak extra plat, klein etc. Dat is wel leuk, maar volgens mij is dat soms ook weer nadelig voor de kwaliteit.

Voor een cam die traveller heet behoorlijk brak. Misschien past ie goed in een rugzak? ;)

Verwijderd

Topicstarter
volgens Logitech word bij de Pro4000 een flat panel clip bijgeleverd. Misschien dat ie zo op de notebook gaat passen?
Die traveller is zelfs te groot om in je zak te steken. lijkt me alleen misschien eens bruikbaar om in je auto te leggen en bij bep.situaties te gebruiken.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:33:
volgens Logitech word bij de Pro4000 een flat panel clip bijgeleverd. Misschien dat ie zo op de notebook gaat passen?
Hmm dat was in mijn tijd nog niet zo.. zie je wel.. oud. Alhoewel.. misschien is het ook wel in de la terecht gekomen met 'plastic onderdelen waarvan het nut nog onduidelijk is'.

• Schmoove
WOW, in vergelijking met die Logitech shots hier, is die Creative webcam wel echt bagger zeg!!
Maar goed, koste ook niet veel dus ik mag niet klagen :)
Pagina: 1