[PHP] GetImageSize, remote url

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op deze site: http://www.rezox.com/tools.rox, dat bij PHP 4.06+ automatisch support voor remote url´s voor de functie: GetImageSize is ingebouwd.

Nu draait op de server waar ik gebruik van maak; PHP 4.3.1 en de functie GetImageSize werkte niet met remote urls, dus kan iemand even uittesten/bevestigen of PHP 4.06+ inderdaad het gebruik remote url´s bij GetImageSize ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Hier werkt remote PHP wel met PHP 4.3.x. Ik geloof wel dat je ergens een directive in php.ini hebt waarmee je remote url's kan afzetten voor deze soort functies.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Staat in de manual:
URL support was added in PHP 4.0.5.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat remote url´s niet werkten bleek uiteindelijk aan de instellingen van de firewall op de server te liggen ;)

Kortom mijn hosting-bedrijf heeft een of andere poort opengezet, waardoor het verkrijgen van info via remote urls´s gedeeltelijk werkt. En dat houdt in dat ik momenteel van het ene remote plaatje wel de gegevens op kan vragen en van het andere niet.

Dus heeft er iemand hier ook wel eens hetzelfde probleem gehad met de betreffende functie, of kan ik stellen dat het toch aan de firewall moet liggen?