[winroute] buggy connectie

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
In een standaard winroute setup (cable-modem <-> winroute-server <-> workstation) komt het bij mij wel eens voor dat bepaalde informatie niet wordt doorgestuurd. Ik heb hier nog geen patroon in kunnen herkennen, al is het wel consistent.

Bij sites die niet doorkomen is het mij niet duidelijk waarom sommige wel werken en andere niet. www.microsoft.com wil op m'n workstation niet binnenkomen, maar op de server wel. De meeste formulieren werken niet en soms werkt mail ook niet goed.

Het gaat hier dus om een 'bi-directioneel probleem', zeg maar. :) Van workstation richting internet en de dandere kant op: in beide gevallen komt het voor dat de connectie ergens blijft steken.

Ik draai hier WinRoute Pro 4.1, build 19 (oude versie volgens mij) en maak gebruik van Wanadoo Cable in Den Haag.

Bij Settings > Advanced > Debug Info... heb ik UDP, TCP en DNS aangevinkt, maar ik zie geen foutmeldingen in de log passeren. Zo'n log (van een request voor www.microsoft.com) ziet er zo uit:

LOG

In deze log is 10.0.0.1 de winroute-server, 10.0.0.10 mijn workstation en 62.234.* het systeem waar de server mee in verbinding staat (denk ik). 207.46.* is een server bij microsoft.com.

Zo ver ik kan nagaan lijkt het er op dat de website gewoon binnenkomt op de winroute-server, maar niet wordt doorgegeven aan 't workstation - ofzo. Ik gok nu.

Iemand enig idee hoe dit probleem te fixen valt? Ik heb wel vaker een winroute-setup gehad, maar nog nooit dit soort problemen ondervonden.

ps: deze post kreeg ik dus ook al niet verstuurd vanaf m'n workstation - ik stuur 'm nu noodgedwongen vanaf m'n servertje.

[ Voor 55% gewijzigd door Explore op 26-12-2003 19:39 ]

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

installeer eerst maar es de nieuwste versie van Winroute Pro; dan praten we verders enneh lees dan gelijk ff de FAQ! Daar staat o.a. in wat je moet proberen voordat je iets post over je probleem!!
Current version: 4.2.5
Release date: October 14, 2002
http://www.kerio.com/wrp_download.html

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die formulieren weken niet goed zeg je ....

gebruik je de proxy met een zelf ingestelde ttl ?
vink anders "use server supllied tl" even aan

krijg je in de logs een wr_sendpacket() failed ?
zet dan je ipfragmode aan (typisch nt generatie probleem)

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 26-12-2003 22:46 ]

Iperf

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik heb de laatste versie van WinRoute geinstalleerd en de proxy toch maar aan gezet - ik wou dit eerder niet onder het motto: geen extra variabelen toevoegen als er nog een probleem is. Maar het lijkt beter te gaan, tot nu toe.
fish:

gebruik je de proxy met een zelf ingestelde ttl ?
vink anders "use server supllied tl" even aan

krijg je in de logs een wr_sendpacket() failed ?
zet dan je ipfragmode aan (typisch nt generatie probleem)
Proxy server staat nu op 'server supplied' en ipfragmode had ik al aan gezet. De wr_sendpacket meldingen verdwenen daardoor inderdaad, maar leek eerder dus niks op te lossen.

Ben benieuwd of dit bericht nu verstuurd wordt...

---
Edit:
Volgens mij werk 't weer. Gunst, dat was snel. :)
Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Explore op 27-12-2003 01:35 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Correctie: 't werkt iets beter met die proxy, maar echt opgelost is het probleem nog niet. De connectie blijft vrij brak. Het komt nog regelmatig voor dat formulieren niet gepost worden. De connectie is traag en dingen als FTP en SSH werken al helemaal niet.

Een proxy-server is dus niet echt de ideale oplossing.

Ik dacht dat het bij een NAT-firewall niet nodig zou zijn om expliciet porten te mappen. Toch?

[ Voor 57% gewijzigd door Explore op 02-01-2004 16:47 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

voor gewoon http verkeer heb je geen proxy/port mappings nodig hoor
(wel nat natuurlijk)

zet die proxy anders gewoon uit.

wellicht is je hostfile verneukt door spy/virus shit

doe eens adaware/spybot/hijack this sessie

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 03-01-2004 17:52 ]

Iperf

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
fish schreef op 03 januari 2004 @ 17:51:
voor gewoon http verkeer heb je geen proxy/port mappings nodig hoor
(wel nat natuurlijk)

zet die proxy anders gewoon uit.

wellicht is je hostfile verneukt door spy/virus shit

doe eens adaware/spybot/hijack this sessie
De proxy heb ik inmiddels weer uitgezet.

Ik ben er inmiddels achter dat voornamelijk uploaden en posten van data niet werkt. Downloaden of algemeen binnenhalen van data (websites, files, whatever) gaat over 't algemeen redelijk. Grote files willen nog wel eens afkappen met een server-melding. Dit bericht kan ik ook alleen maar posten van m'n workstation, als ik de proxy weer aanzet.

Naar welke hostfile verwijs je? Die op de 'server' of op m'n werkstation? Beide zijn goed. De server hostfile is overigens leeg op 1 regel na:
127.0.0.1 localhost

M'n workstation krijgt z'n IP via DHCP van WinRoute, dus ik zie niet in hoe ik die kan toevoegen aan de hostfile. In de hostfile van m'n workstation heb ik de server op 10.0.0.1 toegevoegd.

btw: adaware heb ik alleen op m'n workstation draaien.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hostfile lijkt ok, die extra 10.0.0.1 is imho zo snel niet nodig

maar geef eens een voorbeeld van een site die die misgaat

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 04-01-2004 18:24 ]

Iperf

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
fish schreef op 04 januari 2004 @ 18:23:
hostfile lijkt ok, die extra 10.0.0.1 is imho zo snel niet nodig

maar geef eens een voorbeeld van een site die die misgaat
Ik had niet gezien dat je al weer geantwoord had. En sinds de 4e kreeg ik 't enorm druk.

Dit probleem heeft zichzelf echter nog niet opgelost.

Afgezien dat alles erg langzaam gaat (Wanadoo Cable Den Haag zuigt gewoon), gaat alles overal op dezelfde manier fout. Dus wat ik zeg: grote files downloaden werkt moeilijk en verder voornamelijk data uploaden, dus: ftp, ssh, etc. is not done.

Dit alles is site-onafhankelijk.

Pagina: 1