Toon posts:

Pc doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag en nieuwegeheugenreep erbij kopen. Dus ik kijken wat voor ik moest hebben. Nadat ik hem eruitgehaald had en gekeken, teruggestopt. Deed ie t nog gewoon. Ik met de hond uit, kwam terug geen screensver terwijl die allang moest staan. Muis en toetsenbord reageerde niet meer. Dus ik druk reset in want ik dacht dat ie vastgelopen was. Doet ie ineens helemaal nix meer behalve een lange PIEP en die in een lus doorbleefgaan, Geen beeld vanaf mijn videokaart, monitor wou ook niet meer aan of uit met het knopje( t moet hier wel spoken 8)7 )lampjes brande raargenoeg wel en mijn cd-roms draaide, van mijn HD geen idee want die cd-roms maakte herrie ;( K net een nieuwe geheugenreep gehaald. Eringebouwd(k dacht mooi, meteen t dubbele erin:P) gewoon het zelfde probleem.

kan iemand mij helpen??.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

heb je dat al eens doorgenomen.
En verder is het misschien makkelijk om de beepcodes eens door te nemen. dat scheelt een hoop onduidelijkheid.

geef verder je specs eens.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Je kan anders eens in het boekje van je moederbord kijken wat die lange piep betekent.

offtopic:
Een duidelijke topicstart doet ook wonderen. 8)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

1 Long Beep: Memory problem
The first bank of memory probably has a failure of some sort; this is usually just a physical problem such as an incorrectly inserted module, but may also mean a bad memory chip in a module. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well.

probeer ook eens de volgorde van je modules te veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 18:04 ]

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:21

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

De batterij eens uit mobo halen en rebooten.

Verwijderd

um zou et mischien zo zijn dat je reset knop blijft hangen ??

• LollieStick
  • Laatst online: 12:38
een in een lus doorgaande piep is geheugen fout. Probeer het geheugen in een andere pc of breng het terug.

Dit staat overigens ook echt wel in de FAQ.

edit:

Indien ander geheugen ook niet werkt en hetzelfde geheuygen wel in andere pc's werkt, moet je even controleren of je geheugen bank niet vol stof zit.

Zo nee, plaats het oude geheugen terug en probeer te booten. Werkt dat niet, kan je het volgende nog doen:

- Voeding controleren
- Alle kaarten er uit (inclusief videokaart) en videokaart vervangen door PCI kaart
- Clear CMOS
- Stekkers uit de pc, half uurtje/uurtje laten staan en dan pas stekkers er weer in
- ander mobo

[ Voor 82% gewijzigd door LollieStick op 26-12-2003 18:15 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LinuxUser schreef op 26 december 2003 @ 18:10:
een in een lus doorgaande piep is geheugen fout. Probeer het geheugen in een andere pc of breng het terug.

Dit staat overigens ook echt wel in de FAQ.

edit:

Indien ander geheugen ook niet werkt en hetzelfde geheuygen wel in andere pc's werkt, moet je even controleren of je geheugen bank niet vol stof zit.

Zo nee, plaats het oude geheugen terug en probeer te booten. Werkt dat niet, kan je het volgende nog doen:

- Voeding controleren
- Alle kaarten er uit (inclusief videokaart) en videokaart vervangen door PCI kaart
- Clear CMOS
- Stekkers uit de pc, half uurtje/uurtje laten staan en dan pas stekkers er weer in
- ander mobo
Of plaats het goed (die klemmetjes er goed op...) Of in een ander geheugenbankje ;)

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Zou dit trouwens niet in PMG moeten? :P

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje stond juist dat 1 lange piep een fout is met het geheugen. De batterij had ik er algehaald en k heb geen andere mobo waar t inpast. Alles eruithalen werkt niet en met de voeding is nix mis anders deden mijn cd-rom spelers t toch ook niet.... K zie pas net dat er ook een groen lampie op mijn mobo zit en dat brand gewoon dus hij heeft wel gewoon stroom. Dus als jullie nog een idee hebben.......

Verwijderd

Ik hoop wel dat je de PC uit had staan toen je die reep eruit trok............

Verwijderd

misschien ligt het dan aan dat geheugen reepje..of even ander slot proberen..de laatste bijvoorbeeld i.p.v. de eerste, je kan ook proberen even alle hardware deruit halen en opnieuw erin zetten..
verzin volgende keer ook eens ff een beetje behoorlijke topic titel man..want dit gaat echt nergens over :X

Triple7: haha :P

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk stond ie uit toen ik dat geheugenreepje eruit haalde. Zie ik eruit als iemand die zijn PC wil mollen.

Dat geheugenreepje wat ik erin had gezet was nieuw omdat ik dacht dat die andere al kapot was. Maar die gaf dezelfde fout aan dmv die irri hoge piep.

Als ik alles loskoppel blijft ie ook gewoon vrolijk doorgillen. En dat echt een irri geluid. k wordt er haast geestelijk gestoord van. Je hersens gaan er van koken en je krijgt er koppijn van.

K heb t ook al in de verschillende slots geprikt. Dat heeft t zelfde resultaat.
PPPIIIIEEEEEPPPPPP...en in een lus

Verwijderd

heb je een andere PC ter beschikking? probeer de harware eens over te zetten.. misschien is je mobo naar de ******

Verwijderd

Je heb je geheugen slots verneukt

je kan even proberen te kijken of slots connecters goed zitten

heb probleem ook gehad kijken of andere slots niog werken
ligt niet aan het geheugen omdat het met een nieuwe geheugen ook fout ging

jeroen

Verwijderd

tvalt me hier wel op dat mensen 10 keer hetzelfde antwoord geven als het al is gezegt.... beeeeeeetje beter opletten mag wel hoor..... :Z

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen andere mobo. Deze vond ik al duur genoeg. Dus dat overzetten dat kan dan wel een probleem worden. Misschien passen een paar dingen in een P2B maar de kans is denk ik wel klein. Die heeft zijn tijd al een beetje gehad.

Ik heb alle 3 mijn geheugenslots geprobeert maar steeds de zelfde irri piep.

K zal aan een nieuw mobo moeten :'( . Maar heb geen geld meer. Heb mijn laatste geld aan dat geheugen uitgegeven. 8)7

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Je kan ook ff met de geheugen module naar de winkel teruggaan en vragen of ze hem willen testen. Zodat je zeker weet dat het de geheugen module wel of niet goed functioneerd..... Ze hebben gerust wel ergens een test pc'tje over voor je ;)

Ik hoop voor je dat het geheugen kapot is :/

[ Voor 4% gewijzigd door Facer op 26-12-2003 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
K hem vandaag dat nieuwe geheugen in Beverwijk gekocht. Dus kan ik daar weer heen. Dan moet ik mijn moeder wel heel lief aankijken en smeken.

Maar gaat geheugen zo snel kapot dan??

Verwijderd

je had eerst je ouwe geheugen er uit gehaald er in gedaan pc crashed

nieuwe geheugeh gekocht zelfde probleem toch?

dus als je nu weer nieuwe koop??

kijk af die geheugen slot nog wel goed zijn mischien sluit ie ergens kort doordat het met je geheugen slot er in en er uit halen iets fout is gegaan

als je geheugen in andere pc test

Verwijderd

en heb je aan statische elektriciteit gedacht?? Als je met je vingers zonder te ontladen die RAM chips vastpakt kan het goed zijn dat het RAM een flinke schok heeft gekregen

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder zij. Ik heb geen andere mobo waar dat geheugen inpast. Ik heb alleen nog een oude P2b en een nog oudere P1 166mhz. Dus dat zal nooit passen.

Moet ik anders maar terug naar Computerland gaan en kijken of ze er daar iets aan kunnen doen.

Want dit gaat mijn petr Zwaar ( en dan met een grote nadruk erop) te boven.

K ben ook z'n lekkere prutser. T gaat ook nooit goed. K verkloot zelfs mijn laptop op een dag als deze.

:'( Waarom nou :'( waarom :'(

[/edit]

K pakt mijn kast eerst vast om hem op tafel te zetten dus die statische elektricteit is dan toch weg?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 19:50 ]

• LollieStick
  • Laatst online: 12:38
Het wordt toch maar naar computerland brengen denk ik dan he ;)

Overigens, dat de ledjes op de cd-speler(s) wel werken wil niet z eggen dat de voeding zuiver is. Het kan zijn dat de voeding een te laag voltage levert om alle onderdelen te voeden of dat de spanningen te veel schommelen (el cheapo voedingen hebben hier meestal last van).

Maar zoals je al zei, je hebt alle hardware los gehaald en het werkt nog steeds niet dan gaat het mobo toch wel erg verdacht worden. Breng anders je pc naar een boer op de hoek en laat hem een diagnose stellen :)

You never know
Pagina: 1