Toon posts:

Waar plaatsen temperatuursensoren Sweex-kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Nederlandse vrienden,

Ik heb al gezien dat jullie hier alles weten over koeling en overclocking,... Dus jullie kunnen mij zeker helpen. Ik heb een sweek xenon kast gekocht: http://www.sweexeurope.com/product.asp?pId=261
met temp meting van cpu, hd en systeem. Nu mijn vraag: waar breng ik die sensors aan?

op hd: bovenaan, onderaan,... ?
op systeem: veronderstel ergens op moederbord, maar waar?
op cpu: is dit tussen de cpu en de koeler?

Voor jullie klinkt dit waarschijnlijk belachelijk, maar ik kan wel een pc in elkaar steken maar pc tuning is nieuw voor mij.

Diegenie die mij helpt mag tevens een Belgenmop vertellen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 14:21
Ik denk bovenaan, iig ergens waar de hitte (warme lucht stijgt) weg kan :)

Verder zijn hier ook belgen hoor :P

|>

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik zou eigenlijk alleen de thermometer voor je hardeschijf aansluiten en dat dan op de onderkant van de hardeschijf doen, omdat de bovenkant meestal dichter is dan de onderkant. Je CPU en moederbord hebben zelf vrijwel altijd al een thermometer dus een tweede lijken me niet helemaal nodig.
Als je die thermometers er toch per sé op wilt hebben dan zou ik het bij je CPU inderdaad tussen de koeler en de CPU zelf doen. Op je moederbord zou ik het op de northbridge doen, maar daar zitten tegenwoordig vaak al heatsinks op, dus die zie je vanzelf :)
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:20:
[...]

Whehe :P

The devil is in the details.

Verwijderd

HD, bovenop.

CPU, ligt eraan wat voor CPU je hebt. Bij een AXP kan ie naast de core tussen de package en de heatsink. Bij een proc. met een heatspreader kan je m tegen de zijkant van de heatspreader doen als de sensor niet te groot is.

Systeemtemp, het is maar net wat je wilt. Je kunt hem bij de NB doen, voor de temp daarvan of als je de temp van de lucht in de case wil hebben zou ik hem bovenin de case doen, warme lucht stijgt op :P

Een belgenmop mag je zelf vertellen. :)

edit:

shit, gewoon een paar minuten te laat, ik moet echt sneller leren typen :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:27:
HD, bovenop.

CPU, ligt eraan wat voor CPU je hebt. Bij een AXP kan ie naast de core tussen de package en de heatsink. Bij een proc. met een heatspreader kan je m tegen de zijkant van de heatspreader doen als de sensor niet te groot is.

Systeemtemp, het is maar net wat je wilt. Je kunt hem bij de NB doen, voor de temp daarvan of als je de temp van de lucht in de case wil hebben zou ik hem bovenin de case doen, warme lucht stijgt op :P

Een belgenmop mag je zelf vertellen. :)

edit:
shit, gewoon een paar minuten te laat, ik moet echt sneller leren typen :(
offtopic:
wat vind jij eigenlijk van die sweex kast? Heb hem zself ook maar vind het echt een kl*te kast zeg, zo gammel als wat! :*)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb al gezien dat jullie hier alles weten over koeling en overclocking,... Dus jullie kunnen mij zeker helpen. Ik heb een sweek xenon kast gekocht: http://www.sweexeurope.com/product.asp?pId=261
met temp meting van cpu, hd en systeem. Nu mijn vraag: waar breng ik die sensors aan?

Voor jullie klinkt dit waarschijnlijk belachelijk, maar ik kan wel een pc in elkaar steken maar pc tuning is nieuw voor mij.

Hd: ligt er aan hoe je hem bekijkt
Systeem: halverwege je kast
CPU: op je core

Er liepen een nederlander een belg en een..... ;)

Edit: Weer te laat, moet toch sneller lezen, want het typen gaat al snel zat 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 26-12-2003 17:30 ]

• m-m
  • Niet online

m-m

In het kader van de Belgenemancipatie:

"Een domme Belg heeft hulp nodig" -> "Waar plaatsen temperatuursensoren Sweex-kast?"
Even een wat duidelijkere topictitel dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:28:
[...]

offtopic:
wat vind jij eigenlijk van die sweex kast? Heb hem zself ook maar vind het echt een kl*te kast zeg, zo gammel als wat! :*)
offtopic:
Hoe weet je dat ik ook zo'n kast heb? ;)

Ik vind het wel een mooie kast, gammel? mmh, valt mee hor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 17:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:32:
[...]

Hoe weet je dat ik ook zo'n kast heb? ;)

Ik vind het wel een mooie kast, gammel? mmh, valt mee hor :)
Nou, dan heb jij geen kwaliteits kasten gezien. Mijn sweex kast is de grootste miskoop allertijden! :X . Zelf wordt mijn volgende kasten Chieftec/Antec of andere merken die beter van kwaliteit zijn. De platen van de Sweex kast zijn zo dun/gammel een paar schoppen en hij is krom. :Y)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

op hd: Op een blank gedeelte van de deksel bovenop, liefste in een bedje van warmte-geleidende pasta = koelpasta!

op systeem: Die zou ik voor de fan van de CPU zetten, want die lucht bepaald de koeling van je CPU, logisch toch?

op cpu: dit is lastig, eigenlijk zo dicht mogelijk bij je CPU, klem die NOOIT en te NIMMER TUSSEN de cpu en koelblok, dat vraagt om een kapotte core (afbrokkelen) of zelfs doorbranden.
Klem de sensor ergens ertussen, daar waar géén koelwind komt, misschien onder tussen de koeler en het mobo.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:34:
[...]

Nou, dan heb jij geen kwaliteits kasten gezien. Mijn sweex kast is de grootste miskoop allertijden! :X . Zelf wordt mijn volgende kasten Chieftec/Antec of andere merken die beter van kwaliteit zijn. De platen van de Sweex kast zijn zo dun/gammel een paar schoppen en hij is krom. :Y)
offtopic:
Wie schopt er dan ook tegen zijn case? :?

Maar voor het geld wat ie kostte, vind ik het geen slechte kast. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 17:38 . Reden: typo's ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Waarom heeft een belg 4 pedalen in z'n auto?
1 om te remmen, 1 om gas te geven, 1 om te koppelen, en 1 om de airbag op te pompen

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:34:
[...]

ik heb een chieftec, en als ik die met een hamer bewerk is ie ook krom, dus mischien opzoek naar een nog sterkere :P 8)7

Last.fm

Verwijderd

Hoe komen jullie er eigenlijk bij om de tempsensor op de core van de CPU te plakken? :?

Met een zeeeer kleine sensor zou dit lukken. Maar je plakt hem op de core, koeler erop--> Afstand tss de koeler en CPU--> CPU wordt zeeer warm.

edit: een maat van mij, kent er niet echt zoveel van--> koeler eraf, sensor op de core, koeler erop, boot, CPU brandt door :D CPU moet zijn warmte kunnen afgeven aan de koeler, denk aan koelpasta, en met die sensor op de core, komt er gewoon plaats tss die koeler en CPU

edit2: ik denk dat de beste plaats is: tss de koelvinnen, of just onderaan de heatsink langs de zijkant. Zo ga ik het ook doen bij mij Zalman 6000cu als ik voor nieuwjaar men Coolermaster Aerogate 2 krijg _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 17:47 ]

Verwijderd

plakbandrol schreef op 26 december 2003 @ 17:37:
Waarom heeft een belg 4 pedalen in z'n auto?
1 om te remmen, 1 om gas te geven, 1 om te koppelen, en 1 om de airbag op te pompen
En mss ook iets ON-TOPIC? wij belgen vertellen juist dezelfde grappen, maar dan met Nederlanders in de hoofdrol. Denk niet dat dat hier de bedoelings is van GoT.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 17:41:
Hoe komen jullie er eigenlijk bij om de tempsensor op de core van de CPU te plakken? :?

Met een zeeeer kleine sensor zou dit lukken. Maar je plakt hem op de core, koeler erop--> Afstand tss de koeler en CPU--> CPU wordt zeeer warm.

edit: een maat van mij, kent er niet echt zoveel van--> koeler eraf, sensor op de core, koeler erop, boot, CPU brandt door :D CPU moet zijn warmte kunnen afgeven aan de koeler, denk aan koelpasta, en met die sensor op de core, komt er gewoon plaats tss die koeler en CPU

edit2: ik denk dat de beste plaats is: tss de koelvinnen, of just onderaan de heatsink langs de zijkant. Zo ga ik het ook doen bij mij Zalman 6000cu als ik voor nieuwjaar men Coolermaster Aerogate 2 krijg _/-\o_
Als de TS zou vermelden wat voor CPU hij heeft. Maar je moet m idd nooit op de core doen. Maar bij een AXP kan je m toch wel naast de core doen? :) (als je begrijpt wat ik bedoel)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kast is inderdaad niet zo stevig. Maar zo erg vind ik dat niet. Ik ga er ook niet mee voetballen hé. Wat wel vervelend was, was de installatie van de cd-roms. Heb ik daarmee gesukkeld. Bedankt voor al de tips. Ga het straks of morgen eens proberen en dan laat ik jullie de temperaturen weten. ;)

V: Wat is het verschil tussen een Hollander en een foto?
A: Een foto is ontwikkeld

Verwijderd

Topicstarter
CPU is een AMD XP 2000 met Falcon Spire koeler

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Ik weet niet hoeveel sensoren je hebt, maar hier een lijstje waar je hem zou kunnen plakken.

- Net voor of achter de intake fan, dan weet je hoe warm de lucht is die je kast binnen komt.
- zoals al een paar keer meer is gezegt, als je een Athlon XP hebt naast de core, of ander naast de heatspreader
- net naast je gpu (of er op als er geen koeling op zit), dan weet je ongeveer hoe warm je gpu is.
- boven in je kast, dan weet je hoe warm het daar wordt
- op je hdd, zoals al meer is gezegt
- op of net naast je northbridge
- op de koelvinnen van je koeler op je cpu, weet je hoe warm dat dat gekke ding wordt
- eentje buiten je kast, weet je de kamer temperatuur

Een beetje onzinnige plaatsen:
- op je cd/dvd-bakker/speler, weet je hoe warm dat dat gekke ding word.
- op je netwerkkaart/modem, hoe warm wordt dat ding als je flink netwerkt/internet
- op/(in :+) floppy drive >:)

Dat was het denk ik wel, meer kon ik er in iedergeval niet verzinnen.

Verwijderd

Als je echt sensors over hebt en overklokt:

-Mosfets
-SB
(als je waterkoeling hebt)-watertemp

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 18:14 ]

Verwijderd

_Ernst_ schreef op 26 december 2003 @ 17:40:
[...]

ik heb een chieftec, en als ik die met een hamer bewerk is ie ook krom, dus mischien opzoek naar een nog sterkere :P 8)7
pentium 1 kasten :P
Met die compaq desktop modellen kan je een olifant doodslaan >:)
niet int echt proberen ;)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Mijn react kijk boven, was de mop vergeten :>

hoe heet de film waarin een belg slim wordt?

mission impossible 3

1 Nederlander en 1 belg stoppen bij het stoplicht. De nederlander zegt:HET IS GROEN!! en de belg zegt : uhmmmm een kikker?

Okay nog eentje dan :P
~*~BRIEF UIT BELGIE~*~
Lieve zoon, Ik schrijf deze brief langzaam, want ik weet dat je nog
niet snel kan lezen.
We wonen niet meer op dezelfde plek als toen je vertrok. Je vader las in de
krant dat de meeste ongelukken dicht bij huis gebeuren, dus zijn we maar
verhuisd. Jammer genoeg kan ik je het adres ook niet sturen, want de mensen
die hier woonden hebben het huisnummer meegenomen toen ze verhuisden zodat
ze hun adres niet hoefden te veranderen. Het is hier echt erg leuk. Er is
zelfs een wasmachine. Ik weet wel nog niet of het goed werkt, want vorige
week heb ik er kleren ingedaan en ze nooit meer teruggezien. Het weer is ook
best wel mooi hier.
Vorige week heeft het maar twee keer geregend: de eerste keer drie dagen en
de tweede keer vier dagen. Die jas die je vroeg, oom Henk zei dat het te
zwaar zou zijn om over de post te sturen, dus we hebben de knopen maar
afgesneden en in de zakken gedaan.
Gisteren heeft Mark zijn sleutels in de auto opgesloten. We maakten ons
zorgen, want het duurde zeker twee uren om mij en je vader eruit te krijgen.
Je zus Anne is vanmorgen bevallen. We weten nog niet of het een jongen of meisje is, dus ik kan je nog niet zeggen of je oom of tante geworden bent.
De baby lijkt sprekend op je broer.
Oom Henk is vorige week in een vat whisky gevallen. Een paar kerels
probeerden hem eruit te trekken, maar hij heeft zich dapper verzet. We
lieten hem cremeren, en hij heeft zeker drie dagen lang gebrand.
Drie van je vrienden zijn zaterdag met de pickup van een brug af gereden.
Maarten zat aan het stuur. Hij deed het raam omlaag en kon zo zichzelf
redden. De twee anderen zaten achterin, en zijn dus verdronken want ze
konden het achterraampje niet openkrijgen.
Voor de rest is er geen nieuws. Er gebeurt hier niet zoveel hoor.

Liefs,
Ma

p.s.: Ik zou wat geld voor je sturen, maar ik had de enveloppe al
dichtgeplakt. Sorry.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• m-m
  • Niet online

m-m

Ok als we moppen gaan tappen...
Dit gaat dus nergens meer over.
Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.