[Radeon 8500LE] tft trilt (dvi to vga)

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Beste tweakers,

Enkele dagen terug heb ik mijn twee nieuwe tft schermen van iiyama binnen gekregen, beide met een vga aansluiting, en ik heb los een dvi to vga verloop stukje gekocht.

Hier even een foto, (het gaat om de twee linker tft's)
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/pckleur.JPG.

De derde tft zit op een pci kaart aangesloten. (een tnt2).

Helaas krijg ik op de tft die aangesloten zit met de dvi - vga connector een heel vaag effect. Het lijkt net of het een oude videoband is waar je naar kijkt.

Na enig zoekwerk heb ik begrepen dat dit 'bloathing' of iets dergelijks heet, heb helaas de juiste benaming niet kunnen vinden. Ook heb ik geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen? Ik vind het heel zonde dat mijn twee tft's nu niet naar behoren kunnen werken, en heb de opstelling toch wel hard nodig om te devven.

/edit
Ter reactie op mssl
Nee ik heb beide tft' aangeschaft op vga om zo geen verschillen te krijgen tussen kwaliteit, met de veronderstelling dat een dvi naar vga connector wel goed zou werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Aphelion op 26-12-2003 17:10 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Heeft je TFT geen dvi connector dan :? . Zou ik altijd voorgaan. Misschien is de converter van dvi nbaar vga niet echt super lekker kun je het niet uittesten bij een vriend? Ik heb zelf nog 2 van zulke converters liggen. Geen een in gebruik, dus als je inde buurt van Deventer woont zou je hem zo mogen lenen/hebben 8)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
** kick **

Bij deze een kick, aangezien ik nogsteeds geen oplossing gevonden heb voor mijn probleem.
Ben iets tegengekomen over afschermen van de videokaart. Heeft iemand hier misschien wat meer informatie over?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik ben bang dat het gewoon aan de kaart ligt. De secundaire uitgang van veel grafische kaarten is zwaar onder de maat, zeker van de wat oudere. En als je daar ook nog een adapter tussen zet zal het niet veel beter worden. Heb je nog signaalfilter en phase instellingen e.d. op die TFT's zitten? Speel daar eens mee, misschien dat dat wat helpt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.