het volgende: mijn pc boot al een poosje niet meer. hij blijft hangen in de bios (op verschillende momenten) maar meestal in het gedeelte waar de ide devices worden gedetecteerd. Ik dacht eerst dat dit kwam door mijn harde schijf (een IBM die ik al eens brak rma heb moeten doen
).
In het begin startte hij nog wel eens door maar dat gebeurde steeds minder vaak, toen hij op het gegeven moment helemaal niet meer wilde booten heb ik het met een nieuwe schijf geprobeerd (een 80 gig western digital), maar toen deed hij het dus net zo min.
Ik heb ondertussen:
- alle PCI kaarten er uit gehad;
- BIOS gereset;
- alle IDE devices losgekoppeld;
- beide geheugen reepjes apart in alle 3 de bankjes geprobeerd;
- dit alles gecombineerd.
Ook aan een geaard stopcontact (met een verlengsnoer vanuit de keuken) werkt het geheel niet. Ook maakt het niet uit of het een koude of een warme boot (gewoon een half uur aan laten staan als hij hangt) is. Het status displaytje geeft meestal 60 aan als hij hangt, ik heb het boekje zo niet bij de hand, maar ik weet nog wel dat ik daar niet veel wijzer van werd.
Ik heb ook gesearched, maar geen gelijke gevallen gevonden. Ook de BIOS flashen lukt niet omdat ik dus niet door de boot sequence heen kom.
Misschien Epox mailen voor een nieuw BIOS ic-tje?
In het begin startte hij nog wel eens door maar dat gebeurde steeds minder vaak, toen hij op het gegeven moment helemaal niet meer wilde booten heb ik het met een nieuwe schijf geprobeerd (een 80 gig western digital), maar toen deed hij het dus net zo min.
Ik heb ondertussen:
- alle PCI kaarten er uit gehad;
- BIOS gereset;
- alle IDE devices losgekoppeld;
- beide geheugen reepjes apart in alle 3 de bankjes geprobeerd;
- dit alles gecombineerd.
Ook aan een geaard stopcontact (met een verlengsnoer vanuit de keuken) werkt het geheel niet. Ook maakt het niet uit of het een koude of een warme boot (gewoon een half uur aan laten staan als hij hangt) is. Het status displaytje geeft meestal 60 aan als hij hangt, ik heb het boekje zo niet bij de hand, maar ik weet nog wel dat ik daar niet veel wijzer van werd.
Ik heb ook gesearched, maar geen gelijke gevallen gevonden. Ook de BIOS flashen lukt niet omdat ik dus niet door de boot sequence heen kom.
Misschien Epox mailen voor een nieuw BIOS ic-tje?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me