Toon posts:

Welk systeem is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
2 dagen geleden heb ik een systeem gekocht (AMD athlon 2500+box + MSI KT4AV-L + 512 mb PC 3200/400mhz geheugen) en nu heb ik vernomen dat met dit moederboard de processor niet goed overclockbaar is. Nu dacht ik eraan om het moederbord in te ruilen voor een Asus A7N8X DeLuxe/GOLD, en omdat dit board ook dual channel geheugen ondersteunt, er een extra reepje 512 mb in te stoppen, maar:

Nu vroeg ik mij af welke optie het snelst/beste is, gelet op het dual channel geheugen, FSB, Hyper-treading technologie en het feit dat ik de pc in de toekomst zeker wil overclocken:

AMD athlon 2500+box
Asus A7N8X DeLuxe/GOLD
1024 mb dual channel

of

Intel Pentium 4 HT box 2,6 Ghz, 800mhz fsb
Asus P4P800 Deluxe
1024 mb dual channel

Want ik heb wel eens gelezen dat een de snelheidswinst door dual channel geheugen bij de nieuwere intel pentium processoren tot zo’n 40 % kan oplopen, terwijl het bij een AMD athlon 2500+ maximaal 10% is.

Overige specificaties:

2x 160 gb Maxtor plus 9 8mb SATA schijven in raid 0 _/-\o_
ATI 9800 SE All-In-Wonder _/-\o_

PS: prijs is niet van belang.

Alvast bedankt

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
P4's klokken erg ver over, alhoewel de barton's ook hard gaan tegenwoordig... het is niet zo te zeggen welke dan harder gaat, maar als je die-hard gaat OC'en komen ze denk dicht bij elkaar in de buurt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Maar hier is echt genoeg over te vinden hoor: reviews waar XP's en P4 tegenoverelkaar worden gezet, reviews met XP's in combinatie met single- en dual-channel geheugen en idem voor de P4's. Over overclockbaarheid is op dit forum ook genoeg te vinden, van beide cpu's.

Dus, met al die info die jou ter beschikking staat zou ik denken dat je zelf wel tot een besluit moet kunnen komen :) Anyway, dit neigt ook veel te veel naar "Wat moet in nemen??" en daar zijn we hier tamelijk duidelijk mee, dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.